IBM IC35L040 (60 GXP 40GB) vreemde geluiden

Pagina: 1
Acties:

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik zette net m'n eigen pc aan om hier nog wat rond te hangen, begint ineens die schijf rare geluiden te maken. Toen ie op toeren kwam leek het wel een mixer (het klonk alsof m'n moeder pannenkoekenbeslag aan het mixen was ;)), als ie op toeren is hoor je steeds vreede tikken.

Ik had al heel wat erhalen gelezen van IBM's die er mee ophielden dus ik ga deze ff naar hun terugsturen. Heeft iemand misschien wat info voor me hoe dat in z'n werk gaat?

Verwijderd

check dit http://www.storage.ibm.com/hdd/support/sources/tsc.htm#EMEA-English-Other

gewoon effe bellen, maar je kan het beste eerst effe die drive fitness test doen, http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

kan veel shit verhelpen.

• froggie
Kan dat ook die vreemde geluiden verhelpen?

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Hoi,

Ik werk zelf op technical department van een winkel.

Je moet met het volgende rekening houden:

1. Welk (rma) nummer heb ik gekregen.
2. kopie van de betreffende factuur, er zit namelijk 2 jaar garantie op als ik me niet vergist heb.
3. adresgegevens en email staan allemaal op defactuur.
4. Het volgende hoeft niet, maar is wel aan te raden namelijk dat je opschrijft wat er aan mankeert en wat je er aan hebt gedaan.

Bel of email na een week hoe het er voor staat.

:)

workstation server laptop

Verwijderd

nou dat progie gaat leuk kijken wat er aan mankeert, meestal kan hij veel dingen verhelpen, ik had opeens een bad block op m'n schijf ook met leuke geluidjes erbij :)
En dat heeft ie leuk opgelost, ik vertrouw die schijf niet echt meer, maar zolang hij niet andere kuren meer krijgt klaag ik niet.

Bel ze gewoon effe op, als je hem opstuurt kan je hem binnen 1 a 2 weken weer verwachten. Stuur hem direct zelf naar ibm, ga niet via de winkel waar je je schijfje vandaan hebt. Dan duurt het je nog langer voordat je hem hebt. Bij sommige winkels kan je wel meteen een andere meekrijgen als hij stuk is, maar dat verschilt per winkel. Raad je aan eerst effe te bellen met ze.

Verwijderd

Het is een blijft een feit die hele serie van IBM GXp deugd niet...

Vraag je geld terug en koop een ander merk... neem geen genoegen met weer dezelfde disk doe vroeg of laat ook weer gaar wordt

succes

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 23:36 schreef -KOD- het volgende:
Het is een blijft een feit die hele serie van IBM GXp deugd niet...

Vraag je geld terug en koop een ander merk... neem geen genoegen met weer dezelfde disk doe vroeg of laat ook weer gaar wordt

succes
Oh en van wie gaat hij z'n geld denk je terugkrijgen????
De winkel gaat dat echt niet doen hoor, die stuurt hem accuut door naar ibm.

• froggie
Op de vreemde geluiden na heb ik nooit problemen gehad met die schijf...
Ene... kan dit in theorie niet met iedere schijf gebeuren (die geluiden)?

Ik ga maandag in iedergeval IBM ff bellen, dat zal m'n enige optie zijn denk ik (van Europc hoef ik na de laatste keer niet meer zoveel te verwachten)...

Verwijderd

je kan op ibm chekken wat of je garantie nog god is en dan kun je een formulier invullen... en dan kun je hem naar ibm sturen en dan krijg je een schijfje terug...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op de IBM site kan je ook specifieke crash sounds beluisteren.
Ik kan ze alleen niet ff terug vinden.
Pagina: 1