Toon posts:

xp met vmware en linux, hoe apache te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is Apache van linux te gebruiken als webserver als hij draait onder vmware?

Heb dus nu XP en daar draait vmware met linux, kan alles naar buiten toe maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ik als ik connect naar mijn server ik apache als webserver op bijvoorbeeld port 8088 kan gebruiken?

iemand ideetje?

<font size="1" color="red">modbreak:</font><hr><blockquote>Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
</blockquote><hr>

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij maakt vmware een virtuele NIC aan, en deze heeft geloof ik ook een ip. Moet je even ipconfig /all doen dan kan je het geloof ik wel zien. En dan een port forward aanmaken!!!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 02 maart 2002 22:45 schreef NIKo het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is Apache van linux te gebruiken als webserver als hij draait onder vmware?
Dat moet mogelijk zijn ja, gewoon je netwerkkaart instellen in vmware, en linux booten.. Alleen ontgaat mij het nut een beetje, aangezien er ook een Apache is voor Win32 :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
uhmz..

yup apache heb ik ook onder XP draaien, maar wilde even zien hoe ik een php site onder linux kan installeren met msql enzo is toch heel anders dan onder XP en iis
Op zaterdag 02 maart 2002 22:47 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Dat moet mogelijk zijn ja, gewoon je netwerkkaart instellen in vmware, en linux booten.. Alleen ontgaat mij het nut een beetje, aangezien er ook een Apache is voor Win32 :?

Verwijderd

waarom draaien mensen apache op een workstation, dat ontgaat me even?

Verwijderd

Topicstarter
koel

hier kom ik wel verder mee
Op zaterdag 02 maart 2002 22:47 schreef DRaakje het volgende:
volgens mij maakt vmware een virtuele NIC aan, en deze heeft geloof ik ook een ip. Moet je even ipconfig /all doen dan kan je het geloof ik wel zien. En dan een port forward aanmaken!!!

Verwijderd

NIKo, het groeten onder je post kan achterwege gelaten worden ;)
Het wordt door de meeste mensen als vervelend ervaren. :)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Op zaterdag 02 maart 2002 23:07 schreef Pieter het volgende:
waarom draaien mensen apache op een workstation, dat ontgaat me even?
Het is natuurlijk utliem cool om vanaf XP contact te maken met Apache die draait op dezelde bak, maar dan wel onder Linux.
Dat moet jij als medetweaker toch begrijpen ;)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 23:15 schreef Arjan A het volgende:

[..]

Het is natuurlijk utliem cool om vanaf XP contact te maken met Apache die draait op dezelde bak, maar dan wel onder Linux.
Dat moet jij als medetweaker toch begrijpen ;)
nee?

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 23:18 schreef Pieter het volgende:

[..]

nee?
Mjah, das meer een discussie voor in een ander topic.

Het komt er op neer, dat het draaien van bepaalde services op een werkstation zeer zeker wel nut kan hebben als je bijvoorbeeld snel dingen wilt testen. Of als je geen aparte computer hebt die als server fungeert etc.

Daarnaast is het natuurlijk zoals Arjan A gewoon leuk om binnen een bepaald OS contact te hebben met een service in een ander OS op diezelfde computer. Net alsof je je computer in 2-en deelt.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:28

Apache

amateur software devver

yup, en als je een beetje php developer bent die een lekkere werkflow wil moet je lokaal een webserver draaien, saven en browser reloaden, ik gebruik hiervoor samba om de gesharde map waarin ik aan het werken ben te mounten op m'n server maar dit is natuurlijk ook een oplossing + stoerheidsfactor, bvb icq onder vmware installeren en met jezelf praten, of betekend dat gewoon dat ik eenzaam ben :X :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 00:14 schreef Apache het volgende:
yup, en als je een beetje php developer bent die een lekkere werkflow wil moet je lokaal een webserver draaien, saven en browser reloaden, ik gebruik hiervoor samba om de gesharde map waarin ik aan het werken ben te mounten op m'n server maar dit is natuurlijk ook een oplossing + stoerheidsfactor, bvb icq onder vmware installeren en met jezelf praten, of betekend dat gewoon dat ik eenzaam ben :X :P
door reacties als deze weet ik weer dat je een belg bent :X

PSN: Houtvlot

Pagina: 1