[RH 7.2] Gnome wilt niet starten

Pagina: 1
Acties:

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb RedHat 7.2 met Gnome als GUI. Na het starten van RH zie ik dus niet de Gnome inlogscherm, maar het text inlogscherm.

Wat ik ook doe, ik zie altijd deze fout:
GLUT, cannot start GUI
Wat er na GLUT staat, weet ik niet meer |:(
Ik weet wel dat GLUT te maken heeft met OpenGL, maar wat het precies doet weet ik niet :?

Voor mijn specs, zie mijn sig.

Verwijderd

als je kde hebt, ga dan ff naar je console en type kdm, of probeer eens met xdm op te starten ofzo, mischien ligt het probleem namelijk wel bij X, als je nou vanaf de console nog eens gdm start doet ie dan hetzelfde?

• Robin
  • Niet online
Als ik opstart, krijg ik dit te zien:
code:
1
2
3
4
Red Hat release 7.2 (Enigma)
Kernel 2.4.7-10 on an i686

localhost login:

Nadat ik ingelogd ben, gebeurt er niets. Als ik nu List doe krijd ik dit te zien:
code:
1
GLUT: Fatal error in list: could not open display:

Heb ik dan nu mijn beeldscherm verkeerd geconfigureerd :?

• Robin
  • Niet online
Op zaterdag 02 maart 2002 23:11 schreef Pieter het volgende:
als je kde hebt, ga dan ff naar je console en type kdm, of probeer eens met xdm op te starten ofzo, mischien ligt het probleem namelijk wel bij X, als je nou vanaf de console nog eens gdm start doet ie dan hetzelfde?
Als ik "xdm" intyp dan hoor ik me monitor van resolutie veranderen maar er gebeurt niks :?

Als ik "gdm" intyp dan hoor ik wederom de monitor van resolutie veranderen en krijg ik een error dat ie al opgestart is en nu gaat aborten :?

• Robin
  • Niet online
Ik heb XFree86 opnieuw geconfigged maar nog steeds niks :? :(

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Hmm.. misschien dat X al open staat op display 7 ofzo ?
Post anders een deel van je XF86Config hier eens..

• Robin
  • Niet online
Stom van mij, ik ben nu erachter wat er mis is gegaan |:(

Bij de installatie kun je kiezen welke monitor je hebt, de mijne stond er dus niet bij dus heb ik maar diegene gebruikt die bij "DCC Probed" stond. Daardoor is er dus geen monitor geinstalleerd en kon ik geen KDE of Gnome opstarten en kreeg ik dus die foutmelding |:( :P
Pagina: 1