Toon posts:

Coppermice op 6BXC ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een P3 450 Katmai op me Gigabyte 6BXC revisie 1.7 mobo lopen, maar nou wil ik upgraden naar een Coppermice Slot 1 P3... probleem is dat ik er niet achter kan komen of dit kan :(
Op het mobo zelf staat een max. multiplier van 9.5x dus dat zou wel goed zitten zou ik zeggen. Ook heb ik bios versie F3, volgens de site van Gigabyte ondersteund deze versie de Coppermice. Maar ergens anders op de site lees ik dat de Coppermice pas vanaf revisie 1.9 wordt ondersteund :?

Weet iemand het antwoord? Of heeft soort gelijke ervaring?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Je bedoeld Coppermine

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Uit de geschiedenis van Bios updates die je hier kan vinden, maak ik op:

"Support Coppermine CPU. (PCB revision : 2.0A or above)"

Dus ik denk dat je minimaal versie 2.0A moet hebben voor een Coppermine.

The trade of the tools

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik weet 't antwoord niet. Maar ik heb met 't zelfde probleem gezeten met mijn BH6, ennik kanje vertellen dat heel veel mensen met de 1.0 revisie daarvan, die ook zogenaamd de Coppermine niet ondersteund, succes hebben gehad.
Ik denk dat je hier op deze wel heel specifieke vraag geen antwoord krijgt, je kan wel in de Google-groups zoeken (Nieuwsgroepen-archief).
Eigenlijk hebbik maar 1 advies: vind een winkel die je die P3 wil laten proberen (jup ik weet dat dat moeilijk is :{)

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

btw: ook in de handleidingen van versie 2 staat support voor de Coppermine, in de handleiding van 1.9 en 1.0 niet.

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties,
uit de google newsgroepen maak ik op dat rev. 1.7 alleen de katmai ondersteund omdat het voltage niet lager gaat dan 2v, ook al heb je een recent bios.

650mhz is de snelste katmai niet?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Op zaterdag 02 maart 2002 23:23 schreef slamfm het volgende:
bedankt voor de reacties,
uit de google newsgroepen maak ik op dat rev. 1.7 alleen de katmai ondersteund omdat het voltage niet lager gaat dan 2v, ook al heb je een recent bios.

650mhz is de snelste katmai niet?
600 en 600B zijn de snelsten, jij moet de 600 hebben. Jammer, maar de site is wel erg onduidelijk; er staat zonder vermelding van revisie nummer dat met BIOS 3.0 de kopermuizen ;) moeten werken. Dus misschien wil het wel, alleen zolang het 'misschien' is vind ik het een gemiste kans van Gigabyte.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
:) dank u

maar wat is eigelijk de 600B ? (ik heb de search gebruikt.. zonder resultaat ;))

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 02 maart 2002 23:52 schreef slamfm het volgende:
:) dank u

maar wat is eigelijk de 600B ? (ik heb de search gebruikt.. zonder resultaat ;))
P3:
Geen toevoeging- Katmai m. 100MHz FSB
'B' Katmai met 133MHz FSB
'E' Coppermine met 100MHz FSB
'EB' Coppermine met 133MHz FSB

De EB is zonder meer de snelste, daarna hangt het af van de app of de E danwel de B sneller is en de 'gewone' is de traagste.
De E is overigens de best OC-bare.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1