GSM beveiligen tegen bellen als hij gejat wordt?

Pagina: 1
Acties:

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Enige tijd geleden is de GSM van een vriend van me gejat. Hij stond aan terwijl hij uit zijn zak is gejat en nou hebben die @#$#@$ op zijn rekening lopen bellen, naar 0900 nummers enzo. Nou heeft hij een telefoonrekening van 600 gulden, dat is natuurlijk heel veel, maar het schijnt nog veel erger te kunnen. Bellen naar satelliettelefoons kost 25 gulden per minuut, dus je bent echt WREED genaaid als die #@%^#$^$# dat flikken.

Nou wil ik niet dat zoiets gebeurt bij mij (ik heb ook een GSM met abo), mocht mijn telefoon ooit gejat worden. Ik bel met mijn telefoon eigenlijk alleen gewone nummers, dus geen wazige 0900 nummers. Is er een mogelijkheid om alle wazige nummers te blokkeren in het toestel ofzo? Ik heb een Nokia 8210, softwareversie 5.30.

Mocht dit niet kunnen dan overweeg ik om lekker weer prepay te nemen, mijn abo is toch bijna afgelopen (over 6 dagen om precies te zijn), want die cashdeals zijn ook niet meer wat het geweest is.....

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nummerreeksen laten blokkeren kan via je provider. Zo is het mogelijk om betaalde nummers te blokkeren en buitenlandse nummers. In het toestel kun je wel gebruik maken van het vaste nummergeheugen. Dat wil zeggen dat je alleen kan bellen naar nummers die in een speciaal geheugen staan. Hiervoor heb je PIN2 nodig, en daar is bij de meeste providers geen ondersteuning voor.
Als je regelmatig belt is prepay trouwens veel duurder, ondanks de lage cashdeals bij nieuwe abonnementen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Zou daarnaast ook aanwennen om altijd keylock in te stellen wanneer je een gesprek beëindigd. Eer de dief al die combi's heeft uitgeprobeerd is hij/zij het wellicht zat.

Op zich is het al waardeloos je GSM kwijt te raken en om dan achteraf ook nog geconfronteerd te worden met de kater van hoge rekeningen YUCK!

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 12:41 schreef nickles het volgende:
Zou daarnaast ook aanwennen om altijd keylock in te stellen wanneer je een gesprek beëindigd. Eer de dief al die combi's heeft uitgeprobeerd is hij/zij het wellicht zat.
Bijna...

Vrijgeven --> Druk *

Ze zijn er vrees ik dan heel snel achter... Altijd PIN vragen
aanzetten, dus mocht ie uitgaan, kunnen ze et vergeten, en
zorgen dat je foon alleen met JOUW sim werkt! Kun je gewoon
onder beveiliging instellen...

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

klown

geek

Kun je als je telefoon gejat is niet direct naar de provider bellen? dat ze em blokkeren? :+

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt, bij Nokia's iig, ook een telefoonbeveiligings-PIN instellen. Als iemand dan probeert een andere SIM in de phone te doen, moet ie een (door jou) ingestelde PIN ingeven, anders werkt de SIM (en de telefoon) helemaal niet. Zo is ook de telefoon nutteloos.

Zowiezo een SIM-PIN is idd ook een aanrader.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 23:40 schreef blackd het volgende:
Je kunt, bij Nokia's iig, ook een telefoonbeveiligings-PIN instellen. Als iemand dan probeert een andere SIM in de phone te doen, moet ie een (door jou) ingestelde PIN ingeven, anders werkt de SIM (en de telefoon) helemaal niet. Zo is ook de telefoon nutteloos.

Zowiezo een SIM-PIN is idd ook een aanrader.
En wat zei ik nou _PRECIES_ (2 x opvatten) 1 uur en 1 minuut geleden? :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 09:20 schreef _Brake_ het volgende:

[..]

En wat zei ik nou _PRECIES_ (2 x opvatten) 1 uur en 1 minuut geleden? :)
Heb het ff uitgebreid verteld! :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Telefoon/geheugen beveiliging zet geen zoden aan de dijk bij een nokia. In logomanager zit namelijk een optie om deze uit te lezen.

Gewoon provider bellen..
Pagina: 1