Grafieken bij reviews

Pagina: 1
Acties:

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1014932973.jpg

2 opmerkingen om de grafieken bij de reviews te verbeteren:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.oortwijn/got/cleartype.gif Gebruik geen Cleartype. Hierdoor zijn vooral kleine letters erg slecht te lezen op een CRT monitor. (Zie ook de product-namen onder de horizontale as)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.oortwijn/got/jpeg.png Gebruik geen JPEG maar GIF of PNG als bestandsformaat. Grafieken zijn geen foto's, dus is lossy compressie uit den boze. Dit komt ook weer de leesbaarheid van de tekst ten goede, alsmede de grootte van de bestanden.

offtopic:
Is het mogelijk om align=top bij de [ img]-tag toe te voegen?

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik vind het prima leesbaar, heb jij niet gewoon een brakke monitor? :)

They made me do it.

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 22:32 schreef Tom S. het volgende:
Ik vind het prima leesbaar, heb jij niet gewoon een brakke monitor? :)
Idéfix heb wel twee punten :) JPEG is voor foto's en Cleartype ziet er wel lekker op TFT's uit, maar mensen met een elektronenkanon zijn er niet echt zo blij mee.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik wijs Hielko hier wel even op

• Femme
  • Laatst online: 22:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anti-aliasing van de letters zorgt er in dit geval alleen maar voor dat de letters er beter uit komen te zien.

Voor grafiekjes zou inderdaad geen JPEG compressie gebruikt moeten worden. Als er toch JPEG gebruikt moet worden, bijv. omdat er een groot aantal verschillende kleuren in de grafiek voorkomen, dan in ieder geval een zo lage compressie dat er geen zichtbare ranzigheid is (snelst zichtbaar rond plekken met veel contrast).

Bdw: ik gebruik TrueType op een CRT en ik vind dat er stukken beter uitzien. Voorwaarde is wel dat je een monitor hebt die een scherp beeld levert, anders heeft TrueType geen zin ivm de ingebakken anti-aliasing van de monitor :) .

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

Topicstarter
"So WHY DOES the sub-pixel rendered text REALLY LOOK GREAT on my CRT?"
That's because sub-pixel rendering includes and incorporates standard anti-aliasing techniques as a side-effect of how it operates (see Turning Theory into Practice). So, even without an LCD's color-based sub-pixel positioning accuracy, the anti-aliasing component built into sub-pixel rendering creates much better text. But not as good as real sub-pixel rendering (which needs an LCD) plus anti-aliasing.

Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:24
Op zondag 03 maart 2002 02:41 schreef Femme het volgende:
Bdw: ik gebruik TrueType op een CRT en ik vind dat er stukken beter uitzien. Voorwaarde is wel dat je een monitor hebt die een scherp beeld levert, anders heeft TrueType geen zin ivm de ingebakken anti-aliasing van de monitor :) .
TrueType zat al in Win3.1 hoor... Cleartype heet het :P

* MikeN is scherp vandaag.... (hè ACM :P)

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 15:44 schreef MikeN het volgende:
* MikeN is scherp vandaag.... (hè ACM :P)
* Glock nog meer :P
voor degene die het niet snappe, pech :P
(ga meteen afvragen wrom GoT ff plat lag :P)

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

Topicstarter
*** ff omhoog schoppen hoor ***

Het is weer raak: AMD 760MPX moederbord roundup

De grafieken zijn weer als JPEG opgeslagen ipv. PNG, wat de leesbaarheid (ism. ClearType) niet ten goede komt...

Ook lijkt het me dat deze 2 plaatjes niet hetzelfde horen te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1021307395.jpg
1021307395.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1021307396.jpg
1021307396.jpg

Allebei te vinden op: Benchmarks (2)

• Femme
  • Laatst online: 22:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In dit geval is er zo weinig JPEG compressie dat het nauwelijks zichtbaar is. Jouw mening over ant-aliasing deel ik niet (op een goede CRT ziet Windows XP met ClearType er duidelijk beter uit).

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Ook lijkt het me dat deze 2 plaatjes niet hetzelfde horen te zijn:
Is gefixt.
Pagina: 1