Toon posts:

Ali en SB willen niet met elkaar werken. idee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe MOBO & Proc. in mijn kast geschroefd, en ben daardoor geupgrade van Asus P3B-F (550Mhz) naar Asus TUA266 (1200 Celeron). Het probleem is nu opeens dat na installatie van XP, mijn SB live! enorm hapert :'(

Nieuwste ALI en nieuwste SB drivers helpen weinig.
Heb het idee dat het aan de IDE controlers ligt, ook daarvoor nieuwste drivers geinstalleerd, maar dat is ook niet de oplossing :( Windhoos staat soms gewoon stil omdat hij iets wil hebben van de HDs. Dit moet toch beter kunnen? :o
Iemand een idee?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Op zaterdag 02 maart 2002 22:13 schreef Kikkertje het volgende:
Ik heb een nieuwe MOBO & Proc. in mijn kast geschroefd, en ben daardoor geupgrade van Asus P3B-F (550Mhz) naar Asus TUA266 (1200 Celeron). Het probleem is nu opeens dat na installatie van XP, mijn SB live! enorm hapert :'(

Nieuwste ALI en nieuwste SB drivers helpen weinig.
Heb het idee dat het aan de IDE controlers ligt, ook daarvoor nieuwste drivers geinstalleerd, maar dat is ook niet de oplossing :( Windhoos staat soms gewoon stil omdat hij iets wil hebben van de HDs. Dit moet toch beter kunnen? :o
Iemand een idee?
Probeer eens je PCI latency timer (in de bios) op 64 ipv 32 te zetten. Soms is het probleem dan verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Bingo!

:r Dat was alles, deze instelling maakt het niet erger dan op mijn oude systeem. Dat met DMA aan (had ik uitgegooid om te kijken of het werkte), was voldoende om mijn systeem op snelheid te krijgen. 8-)
Mijn dank is heel groot! :)

Nog enige tips om een ALI set nog sneller te krijgen? :P