Toon posts:

[Spuiten] Frontje schuren ?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb de search en FAQ al bekeken, kwam nix uit, dus dan maar ff via deze manier, mijn excuses als het fout geplaats/gedaan is.

Ik ben sinds vanmiddag bezig met het spuiten van mijn kast. Ik heb vanmiddag alles eerst geschuurd, alles schoongehouden enzo, toen met primer bewerkt, dat ligt nu te drogen in de schuur.
MOrgen ben ik van plan om een 2de laag primer aan te brengen en de kast dus maandag echt te gaan spuiten met een MOTIP spuitbus.

Mijn vraag was : ik wil dus ook de voorkant doen, maar moet ik die nu ook eerst opschuren en met primer bewerken ?? het gaat me vooral om die primer want ik denk toch wel dat ik em moet schuren of wel ??

Vraag samengevat : moet ik de voorkant van m`n case (plastic) schuren ?
Moet ik de voorkant van m`n case ook met Primer bewerken ?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

als ie van plastic is dan mag je em wel schuren met waterproof schuurpapier .

en er moet dan meestal wel plastic primer op anders pakt de verf niet .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Op zaterdag 02 maart 2002 21:52 schreef talin het volgende:
als ie van plastic is dan mag je em wel schuren met waterproof schuurpapier .

en er moet dan meestal wel plastic primer op anders pakt de verf niet .
bullshit, ik heb m'n frontje geschuurd en gespoten, wil hartstikke goed. Die primer onzin is... onzin

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

hmmz, beina vergeten, mijn front is al 2 keer mislukt :/ goed dat ik dit lees anders was ik dit keer de primer vergeten.....

thnx :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dus wel primer hebben, das dus kut... ik heb natuurlijk metaalprimer, maar voor plastic dus niet, en daar heb ik ook geen geld voor, das dus flink kut...

Is het echt noodzakelijk primer te gebruiken ?? omdat ik dus gezien heb dat een makker van me ook frontje gespoten heeft, geen primer gebruikt en ziet er nu goed uit :)
En die ene persoon (naam weet ik ff niet, soz) zegt dus dat het onzin is, en dan iemand die zegt dat je het wel moet hebben !!
Is het niet bepalend ?? verschillend bij elke kast ?

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 21:57 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

[..]

bullshit, ik heb m'n frontje geschuurd en gespoten, wil hartstikke goed. Die primer onzin is... onzin
Jij praat onzin.

Verwijderd

Praat geen poep tinus

als je ut perfect wil doen dan gebruik je primer

aangezien ik het geldprobleem ken , heb ik ook geen primer gebruikt , het resulaat ? perfect gespoten frontje !

GrEEtZ

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 22:27 schreef WaXWeAzLE het volgende:
Praat geen poep tinus

als je ut perfect wil doen dan gebruik je primer

aangezien ik het geldprobleem ken , heb ik ook geen primer gebruikt , het resulaat ? perfect gespoten frontje !

GrEEtZ
Zonder poep eh primer is de hechting gewoon veel minder. De verf valt er misschien niet af maar hecht veeeel minder.

Verwijderd

Waarom primer? Nou omdat dan meestal de verflaag beter hecht dan zonder primer. Met het gevolg dat je de verf er niwet zo snel afstoot zeg maar :) . Dus als je voorzichtig genoeg bent (wat de meesten niet zijn) kun je het proberen zonder grondlaag

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.