Hi twkrz, weet iemand hoe je de onboard video van een compaq desktop EN uit kunt zetten? In de BIOS kan ik r niks van vinden en ook in de specs van het board staat er niets over. Een jumper kan ik nergens vinden
vaak doet een moederbord diet automatich als je een kaart in de agp sleuf stopt.
^^^^Op zaterdag 02 maart 2002 21:57 schreef Tweak-Freak het volgende:
vaak doet een moederbord diet automatich als je een kaart in de agp sleuf stopt.
geldt ook voor compaq hoor
edit: anders kun je altijd in windows je pri kaart zeg maar de AGP maken, en gewoon de onboard uitschakelen, dan zie je alleen geen biosscherm geloof ik
Dus probeer je het maar nietOp zaterdag 02 maart 2002 22:01 schreef schumi82 het volgende:
tja, maar dit is een compaq, en bij compaq is altijd altijd anders
Nooit geschoten is altijd mis, ik zou dus gewoon een pci/agp kaart erin stoppen en kijken wat ie doet
sry voor het gebrek aan info maar 't eerste wat ik dus deed was die videokaart er in proppen een aanzetten. Maar dat bood dus weinig resultaat. Heb zojuist de nieuwe SoftPaq geinstalleerd van Compaq waarmee je de BIOS kunt updaten maar 't helpt niets. Ik hoop dat iemand dit al eens gehad heeft die een oplossing heeft...
Volgens compaq is dit de manier om hem aan te zetten, dus dan moet je hem in dat menu ook uit kunnen zetten.Article Name: Enabling On-board Video in Deskpro EN (1946)
Fix:
To enable the on-board video in the BIOS of your Deskpro EN computer, follow these steps:
1. Restart the system and press the F10 key when the Compaq logo appears.
2. In Setup, select Advanced Devices.
3. Select PCI Devices.
4. You can see the VGA Controller. Use the arrow keys to enable the on-board video.
5. Save the changes and exit Setup.
The on-board video will now be enabled.
Bron:www.compaq.com
Wat is het precies type nummer van je deskpro?
Ik werk dagelijks met veel verschillende types op m'n werk, dus dan kan ik het wel ff uitzoeken voor je.
ja dat heeft compraq expres gedaan

op de compaqs die ik heb gezien was er gewoon een optie van Disable onboard video hoor inde bios
op de compaqs die ik heb gezien was er gewoon een optie van Disable onboard video hoor inde bios
hmmm, PCI werkt wel, AGP slot misschien defect, eigenlijk gaat het me er alleen maar om dat ik op 1 pc twee schermen kan aansluiten, zou dat gaan met 1 PCI kaart en 1 onboard video?? Let wel, het moet onder NT kunnen draaien
Je hebt dus een agp slot in je Deskpro?Op zondag 03 maart 2002 00:40 schreef schumi82 het volgende:
hmmm, PCI werkt wel, AGP slot misschien defect, eigenlijk gaat het me er alleen maar om dat ik op 1 pc twee schermen kan aansluiten, zou dat gaan met 1 PCI kaart en 1 onboard video?? Let wel, het moet onder NT kunnen draaien
Als je een agp kaart in dat slot steekt en dan onboard video uitzet krijg je beeld?
Zoizo gaat een agp kaart en onboard niet samen werken omdat je onboard video het extra agp poortje shared.
Als je je onboard video wil gebruiken moet je een pci video kaart ernaast gebruiken.
Je kan ook een AGP kaart met dual monitor support gebruiken en je onboard video uitzetten.
Take your pick
Ik denk dat je dit moet testen, heb net op de MS site gezocht maar kan niks vinden over dual video op NT4.Op zondag 03 maart 2002 00:52 schreef schumi82 het volgende:
onboard met pci, gaat dat werken met NT4? Zal ik moeten gaan upgraden neem ik aan?
Win2000 kan dit zeker weten, en dat draait goed op zo'n deskpro.
b.t.w. het nummer wat je gaf is het serienr. het model nr. staat erboven, iets van "Deskpro en sff p733/ enz.."
Pagina: 1