[AMI-Bios] beep-codes wel correct?

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:43
Maat van me had pc gebouwd voor zijn broertje, lukte niet, dus ik ook ff proberen, lukte mij ook niet. Gaat om een Gigabyte kt133a mobo, 256mb pc 133, en Duron950 (+een GF4mx440 en een LG700s 17" voor weinig).
We zijn er achter dat het 99% zeker de Duron is die defect is. Hij gaf 3 piepjes ,en verder niks. Mijn maat heeft de Duron toen op zijn goed werkende MSI kt266a bak gedaan, en wederom 3 piepjes. Kortom de Duron gaat maandag terug.
Dus ik ging nog ff, geheel overbodig, op AMI's site kijken waar 3 piepjes voor staat: Base 64k memory failure, if this happens replace memory chips.
Maar dit is 't niet! Het moet de Duron zijn die foutief is. Aangezien we geen sdram meer hadden, konden we dit niet checken, ik heb nog wel ff die Dimm eruit gehaald, en wederom 3 piepjes.

Dus vraag ik mij af of 't aantal piepjes wel veelzeggend is?

Oja, mijn maats MSI mobo doet ook raar nadat die Duron erin zat, hij geeft nu na een bios-save rare piepjes, XP start langzaam op opeens, en tijdens de biosflash werd de chipset niet herkend. Kan die $^$%&^^%&%^Duron zijn mobo vergald hebben?

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Een Duron heeft een L2-cache van 64k, dat bedoelde je mobo met z'n piepjes dan waarschijnlijk

Senri no michi mo ippo kara

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op zaterdag 02 maart 2002 21:35 schreef Neophyte het volgende:
Een Duron heeft een L2-cache van 64k, dat bedoelde je mobo met z'n piepjes dan waarschijnlijk
base mem is volgens mij iets heel anders als l2 cache.
Base 64k memory failure, if this happens replace memory chips.
Maar dit is 't niet! Het moet de Duron zijn die foutief is. Aangezien we geen sdram meer hadden, konden we dit niet checken, ik heb nog wel ff die Dimm eruit gehaald, en wederom 3 piepjes
Waarom kan het geheugen niet fout zijn ? je hebt niet kunnnen testen met andere mem en je hebt ook geprobeerd zonder mem ? zonder mem werkt het iig nooit en krijg je zeker een aantal piepjes. als dat het zelfde aantal is als met het geheugen lijkt het me toch een geheugen probleem.

maar omdat de cpu het in andere mobos niet doet is daar iig (ook) iets mis mee lijkt mij. een kapote cpu kan volgens mij niet zorgen voor een kapot mobo.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Sjah
Dat geheugen kan niet fout zijn, omdat we bij op zijn perfecte draaiende MSI pc (dus ook perfect geheugen) ook 3 beeps kregen.

Iemand nog ideeen?

• Sjah
Sorry cosmoOo, je had gelijk. Het was het geheugen |:(

Nouja alles goed nu. Trouwens wat breken die AMD cores achterlijk snel, die Duron was beschadig, piepklein beetje v/d hoek af, Computerland gaf geen geld terug :(
Dus wij lekker naar Mycom en op mijn aanraden een Duron 1Ghz (Morgan) gehaald.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op maandag 04 maart 2002 20:19 schreef Sjah het volgende:
Sorry cosmoOo, je had gelijk. Het was het geheugen |:(

Nouja alles goed nu. Trouwens wat breken die AMD cores achterlijk snel, die Duron was beschadig, piepklein beetje v/d hoek af, Computerland gaf geen geld terug :(
Dus wij lekker naar Mycom en op mijn aanraden een Duron 1Ghz (Morgan) gehaald.
Je moet idd erg voorzichtig zijn met AMD cores, maar als je er goed mee omgaat zal je (bijna) nooit een breken
Pagina: 1