Toon posts:

[Debian] Bnetd + Proftpd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de domme post maar er zijn er mensen die me aan de linux install (make) files v4.26 kunnen helpen ? Ik zou een LAN Bnetd server willen opzetten ...

Vervolgens nog een domme vraag :P
Is het alleen mogelijk om users voor proftpd aan te maken door nieuwe linux-accounts te maken, ja of nee ? Of is het het veiligst om dit zo te doen ?? Want als ik dan wil dat die gebruikers dan ook alleen toegang hebben tot mijn FTP wat moet ik dan veranderen ?? Ik draai ook een ssh server en ben een egoïst dus wil geen onnodige gasten op men bakkie 8-)

thx

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38
Op zaterdag 02 maart 2002 21:17 schreef Bonkie het volgende:
Sorry voor de domme post maar er zijn er mensen die me aan de linux install (make) files v4.26 kunnen helpen ? Ik zou een LAN Bnetd server willen opzetten ...
Wil je nou "make" of "install" hebben? Beide zijn hier te vinden. Install zit bij fileutils. Je kan ook www.rpmfind.net proberen.
Vervolgens nog een domme vraag :P
Is het alleen mogelijk om users voor proftpd aan te maken door nieuwe linux-accounts te maken, ja of nee ?
ProFTPD kan ook een MySQL db, eigen passwd bestanden en nog andere methoden gebruiken.
Of is het het veiligst om dit zo te doen ??
Denk niet dat het echt een kwestie van veiligheid is.
Want als ik dan wil dat die gebruikers dan ook alleen toegang hebben tot mijn FTP wat moet ik dan veranderen ?? Ik draai ook een ssh server en ben een egoïst dus wil geen onnodige gasten op men bakkie 8-)
De shell van de user gewoon instellen op /bin/false. Hebben ze geen shell en kunnen dus niet SSH'en.

Verwijderd

hmm volgens mij gaat het hier om de linux server files voor een battlenet server te draaien...

Verwijderd

Topicstarter
mja idd als iemand die files heeft :?

[add:] merci voor de reactie btw :)

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:09
Linux Make 4.26 ??????? WTF? de GNU make is nu 3.76, die wordt onder Debian gebruikt. Ik begrijp niet wat je wilt. Anders kun je onder /etc/apt/sources.list een unstable branch toevoegen. Iets van:
code:
1
2
3
# deb ftp://ftp.uk.debian.org/debian unstable main contrib non-free
# apt-get update 
# apt-get install make

en dan heb je binnen debian de allerlaatste make.
Make is niet de bottleneck denk ik, maar goed...

Over dat proftp verhaal. Inderdaad kun je een MySQL of LDAP constructie gebruiken voor authenticatie. Daarover kun je voldoende vinden op www.proftpd.org. Maar wat je ook kunt doen is je anonymous ftp daarvoor gebruiken.

een snippet uit de proftpd.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<Anonymous /var/anonymousftpdir>
  User                ftpuser
  Group              ftpuser
  UserAlias            ftpgast ftpuser
  UserAlias            piet ftpuser
  UserAlias            jan ftpuser

RequireValidShell      off

MaxClients              6   "Can't allow more"
  MaxClientsPerHost      3   "Can't allow more"

# bandwidth limitations
#  bandwidth limitation at 90000 KB/s
#  bandwidth limit after 256 KB
#  force bandwidth limits after 256 KB downloaded
  RateReadBPS            90000
  RateReadFreeBytes      262144
  RateReadHardBPS          on

Het idee is dat je de standaard anonymous ftp afdekt. Nu kunnen vrinden zonder wachtwoord (alla anonymous ftp) netjes binnenkomen. Jan geef je loginname jan en piet geef je loginname piet. Mensen die geen login gehardcoded in de conf hebben staan geef je de login ftpgast. Zorg ervoor dat de user ftpuser in ieder geval wel bestaat als een systeemuser (eventueel zonder homedir) iets van
code:
1
# adduser --system --no-create-home --shell /dev/false ftpuser

Allas! zoiets

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 maart 2002 21:17 schreef Bonkie het volgende:
Niet zo zeer een domme post, eerder erg ongelukkig geformuleerd. Je bedoelt volgens mij dat je de source bestanden van bnetd v0.4.26 wilt.

Hier staat 0.4.25.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Pagina: 1