[DURON800] Computer in elkaar, doet (bijna) niks

Pagina: 1
Acties:

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:26
Hallo,

Ik heb net mijn niewe compu in elkaar, Spacewalker AK12 moederbord ( http://www.shuttleonline.com/spec.php3?model=ak12 ) i.c.m. een AMD Duron 800. Heb alle kabeltjes goed aangesloten. Maar zo gauw als ik op de aan/uit knop druk geeft de pc een korte stoot van energie af (koeler draait heel even en lampjes gaan even aan), maar verder doet de pc niets. Voeding is wel OK.

Weet iemand hier een oplossing op, o.i.d??

BVD,

Karst

Verwijderd

BIOS reset ?
Videokaart stuk ?

BTW begroeten is illegaal!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Geef aub wat meer details, je zal zelf vast wel een paar dingen hebben geprobeerd om dit probleem op te lossen...

• snoopy
Heb alle stekkertjes al nagekeken. Aan de videokaart kan het niet liggen (denk ik), want het heeft verder niets met de videokaart te maken.
Als ik de power-switch indruk, dan knipperen de lampjes een keertje en de koelertjes draaien even. Oftewel de voeding springt niet aan en/of het mobo geeft geen goed signaal door aan de voeding. Zo gauw als ik stroom op de voeding zet gaat wel het lampje op het mobo branden.

Hopelijk genoeg informatie,

Karst

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is wel eens vaker langs gekomen. Even uit het hoofd wat mogelijke oplossingen die bij mij werkten:
Computer 15 minuten uit laten staan en dan weer aanzetten (stekker eruit).
PC helemaal uitzetten, stekker eruit, dan weer aanzetten (dus niet wachten).
PC aanzetten door de startknop 15 seconden ingedrukt te houden.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:07

makje

Professioneel prutser

Aan de videokaart kan het zeker wel liggen. Als je de pc aan doet, dan doet hij een snelle check of de verschillende essentiële hardware wel werkt. Hij checkt dus de processor, videokaart en geheugen. Als een van die het volgens het mobo niet doet dan stopt hij er direkt weer mee.

Beste oplossing is om te checken of alles GOED zit, videokaart even eruit halen en er opnieuw in en 'stevig' aandrukken ed. (dit alles zonder dat de HD en Floppy en de PCI-kaarten erin zitten. weet je zeker dat die niet storen...)

Werkt dat ook allemaal niet dan even de bios resetten (jumper op 't mobo) wil nog wel eens werken. Werkt het dan nog niet dan moet je proberen elk onderdeel te vervangen met een ander onderdeel, dus andere videokaart, geheugenreepje ed.

succes

9800x3d

• snoopy
Videokaart werkt wel in een andere PC. Het is een PCI-videokaart, een wat oudere, maar ik heb geen superbeeld nodig. Het is een DIAMOND STEALTH 64 DRAM ( 2 MB ).

Ik zal de tips wel even proberen.

Karst

Verwijderd

Euhm... begroetingen hoeven niet onder je berichten.

Groetjes John. :P
(J/K)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Core gecrushed?

iStockphoto

Verwijderd

dit lijkt mij een gevalletje kortsluiting, heb dit soort dingen wel vaker meegemaakt, schroef je mobo uit de kast en probeer hem dan te laten draaien, grote kands dattie het dan wel doet... *D het kan btw we; zeker je videokaart zijn

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Misschien een keer alles los halen en weer alles terug zetten. Er zit misschien iets niet lekker... Dus als je dat ff doet.... je weet maar nooit :)

Verwijderd

wellicht volkomen overbodig, maar de reset cmos jumper staat goed???

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt per ongeluk je processor beschadigd hebben. Als je goed kijkt naar de core (het blokje in het midden) kan het zijn dat er een klein stukje is afgebroken/gekrast/beschadigd. een halve mm van het hoekje af kan al een defecte cpu betekenen. (vanmiddag op een computerbeurs verkocht iemand duron 800 cpu's voor E20 waar bij de helft zeker de core kapot was :r ) Dus kijk uit bij het plaatsen van de koeler. Het kan ook iets met de voeding zijn. Je kunt eens proberen de PC van de stroom af te doen en het zo een dagje laten staan.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Misschien een keer alles los halen en weer alles terug zetten. Er zit misschien iets niet lekker... Dus als je dat ff doet.... je weet maar nooit :)

Verwijderd

alles ff goed na checken of er ook wat los zit..zo ja zet je het weer vast of haal hem helemaal weer uitelkaar en zet dan alles weer erin.

mzzl Sven

Verwijderd

Misschien moet je de stroomkabel van de floppykabel nakijken. Ik had vroeger ook dat probleem, als die niet goe stak, startte hij niet op :)

Verwijderd

Zet er een een ander geheugen reepje in dit is een veel voorkomend probleem.
haal gewoon ff je mobo uit je kast en zet je videokaart , prossecor en geheugen erop.

Let op!!! zet je FSB op 100 mhz ( normaal standaard op een shuttle ak12a mobo)
deze 2 jumpers zit naast je gehuegen en boven je floppy controler:
pennetjes: 1 2 3 verbind hier met een jumper :2 en 3
pennetjes: 4 5 6 verbind hier met een jumper :4 en 5
zo staat hij op 100 mhz

en kijk of je CMOS (bios) jumper niet op reset staat.

haal alle apparaten van je voeding af en sluit aleen de voeding op je mobo aan en zet je mobo aan met heel even een jumper op aansluiting ( pennetjes ) van de power knop te zetten ( 1 sec )

succes

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. aan, fan draait een halve seconde, lampje blinkt 1 x en verder niets. Bij mij was de oplossing: mobo eruit en er weer in. Nooit meer problemen gehad. (asus a7v + amd thunder 1ghz)

Verwijderd

Het is je voeding. Weet ik vrijwel zeker.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 22:22
stekker wel goed geaard? anders ff mobo eruit en 1 voor 1 alles aansluiten, dus proc met 1 reepje mem en alleen videokaart, kijke of dat het doet, probeer ook een andere voeding aan te sluiten, als dat wel werkt, daarna je eigen voeding weer aansluiten.

• snoopy
Hij werkt nu wel, heb een nieuw mobo gehaald en toen deed ie het wel. Lag dus wel aan het mobo.

In ieder geval bedankt voor alle tips,

Karst

Verwijderd

EDIT:

Laat maar.
Pagina: 1