Toon posts:

Ben bang voor de dood

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien klinkt dit gewoonweg raar, maar ik ben bang voor de dood. Kijk ik heb het nu gewoon perfect. Genoeg vrienden etc, maar wat gebeurt er nou als je dood gaat, want ik wil gewoonweg nog lang niet dood.
Dit houdt me nou al een jaartje bezig en ik kom er maar niet uit.
Iemand misschien een verlossend antwoord voor<font color=DF040F> * Senertien ?????</font>

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
Ik wil je niet nog depressiever maken ofzo maar ik vind het niet onterecht dat je bang bent voor de dood. Ik bedoel je weet nooit 100% zeker wat er gaat gebeuren, stel dat je het fout hebt en je naar de hel gaat oid.

Maar misschien is het handig om het zo te bekijken. Hoeveel % kans heb jij nou om te sterven? Er wonen 16miljoen mensen in NL.... bekijk de sterfte cijfers is daarvan en bereken je kans is dat je de komdende 10 jaar sterft? Bitter klein.....

Verwijderd

Klinkt misschien lullig, maar iedereen gaat dood. Als iedereen hier bang voor zou zijn dan zouden we allemaal behoorlijk depressief zijn.

Verwijderd

champman waar haal jij de wijsheid vandaan dat iedereen dood gaat?

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
nooit highlander gekeken zeker?..:P

• Morgoth
boppie>
Kom ga je moeder pesten :(

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

angst voor de dood is de basis voor je angst gedachten. Op een of andere manier heeft elke angst met de dood te maken. Het is heel normaal dat je het hebt, het zou eerder vreemd zijn als je het niet had...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Jag
  • Laatst online: 15:15

Jag

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 september 2000 02:19 schreef morgoth het volgende:
boppie>
Kom ga je moeder pesten :([/quote]Inderdaad

Bang zijn voor de dood is heel normaal, gaat er wel af met de jaren. Waar ik persoonlijk veel banger voor ben, of eigenlijk meer van baal, is dat je het beste van je leven nu meemaakt, of desnoods de komende jaren mee gaat maken, daarna wordt het gewoon steeds minder, bah:(. Dat vind ik nou geen prettig vooruitzicht, heel wat verontrustender dan doodgaan (merk je waarschijnlijk niet zoveel van).
Ik heb nu misschien de pijn uit jouw linkervoet "weggenomen" door heel hard met een moker op jouw rechtervoet te meppen, maar dit is hoe ik erover denk.

Jag

• Alkaline
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

Aan de ene kant heeft de dood iets van rust. Nooit meer vervelende dingen hoeven te doen. Maar daar staat tegen over dat je alle leuke dingen ook niet meer kan beleven.

Je kan je natuurlijk afvragen wanneer je dood gaat, maar of dat nou zo nuttig is? De kwaliteit van het leven is toch veel belangrijker. Ik zou me richten op het leven, want na de dood valt er weinig te veranderen.

The whole is always greater than the sum of it's parts.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, jullie hebben wel gelijk. Ik probeer ook elke dag plezier en lol te maken, maar wat Jag ook zei dat je strax op deze tijd moet terugkijken en dan ga je gewoon balen dat je dat nooit meer kan meemaken. Ik denk dat dit me nog meer ongerust maak, helaas kan niemand dit ook weten. :(

Verwijderd

hoezo we gaan allemaal dood.
Dat is nog helemaal niet zeker. Het is helemaal niet bekend waarom iemand dood gaat, dus weet je ook niet zeker dat dat zal gebeuren. Gezien al je voorgangers die ook gegaan zijn, is de kans idd, vrij groot dat ook jou zal overkomen maar zeker is het nog niet.

groeten

PS. En gezien de berichten, ben je niet bang om dood te gaan, maar om te stoppen met leven. is een subtiel verschilletje maar met die kennis kun je je volgens mij beter richten op de oplossing voor je angsten.

Verwijderd

Een oude vriend van mij heeft zich onlangs doodgereden... en bij zijn dood zijn er 2 dingen die de gedachte bij mij bepaald hebben..

Niemand heeft recht op morgen.. dus leef vandaag..

Yesterday is history
Today is a gift
Tomorrow is a mystery...

Denk dus gewoon niet teveel na over de dag van gisteren... wat veruit het belangrijkst is is vandaag...

Of je bang moet zijn voor de dood weet ik niet... Er zijn biljarden mensen en triljardentriljoenen wezens je voorgegaan.. Niemand is een uitzondering.. Waar ik me wel voor kan stellen dat je echt bang voor kan zijn is de weg erheen.. het eventueel ziek worden of pijn lijden voordat je ervandoor gaat... dat lijkt mij het moeilijkste.....

Verwijderd

bang voor de dood ben ik niet, ik geloof nl dat er nix na de dood is, dat je gewoon 'weg' bent. Hetgeen waar jij bang voor bent is dat je geen leuk leven meer hebt als je dood gaat (hm, beetje kromme zin), maar in principe maakt dit geen flikker uit, je weet het toch niet dat je ooit geleefd hebt.
Voor het geval je wel gelovig bent, leef een goed leven met als gevolg da tje in de hemel beland en daar schijnt alles nog beter te zijn.

Wees dus niet bang voor je dood, wees eerder bang voor die van anderen.

• Morgoth
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>bang voor de dood ben ik niet, ik geloof nl dat er nix na de dood is, dat je gewoon 'weg' bent. [/quote]Dat is geen goed argument, dat geloof sluit dat nooit voor de volle 100% zekerheid uit. Je weet nooit zeker wat er gebeurt na je dood.

Verwijderd

Daar gaan we weer...

Het is natuurlijk dat je er bang voor bent. Dit is meestal zo met dingen die je niet kent. Maar wat mij betreft is er wel degelijk 'leven' na de dood. Het probleem is alleen dat dit leven voor iedereen anders kan zijn. Het gaat namelijk ook om je persoonlijke levenservaringen.

Verwijderd

mijn excuses voor mijn misplaatste opmerking... ik was melig

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

De vraag is niet: is er leven na de dood, de vraag is:
IS ER LEVEN VOOR DE DOOD
het antwoord is JA, dus geniet er GVD van en laat je niet depressief maken door al die doemdenkers

CARPE DIEM!!!!!!!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

[totally offtopic]
ééh boppie is dat icoontje weer 1 van je eigen artworkjes??
hij's weer kewl
[/totally offtopic]

dood ken me niet bang maken.. als er niks is dan heb ik er ook geen last meer van

de manier waarop ik dood ga wel ...
(hopelijk niet te pijnlijk en langdradig)

maarja ik ben overtuigd dat het verhaal niet ophoud bij onze fysieke dood...

/me is best wel nieuwsgierig eigenlijk

------------
2 bad for heaven , 2 good for hell
nowhere to go but this universe to dwell...

• qbits
  • Laatst online: 30-12-2025
He JAG als je blijft doorleren om te genieten maakt het niet uit of het beste al geweest is.
Als als het nog moet komen des te beter zolang jij er maar goed mee om gaat zal het alleen maar beter gaan.
Natuurlijk kan er morgen iets ergs gebeuren waardoor het voorgaande teniet wordt gedaan maar als ik daar nu vanuit ga ...........

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

• Vinnienerd
  • Laatst online: 14:30
Kijk, als je 90 bent ga je toch dood..erg?
NEE! Want dan pis je in je broek en kan je niet meer lopen...gewoon klote! Dan wil je gewoon dood!

Verwijderd

Boppie, waar ik die wijsheid vandaan haal?
Is me ooit eens verteld, o.a. op school, door familie en in de kerk.

Verwijderd

Ik vindt niet dat Bobbie uit zijn nek lult. Ik geef mezelf een redelijke kans dat ik "gered" wordt door de techniek en onsterfelijk wordt, of in ieder geval zeer oud.

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Bang zijn voor de dood is een ingeprogrammeerde angst. Iedere levend wezen dat niet bang is voor de dood heeft niet echt lang te leven (du). Natuurlijk kun je die angst onderdrukken maar ik denk dat hij in ieder levend wezen moet zitten. En als het mis gaat en de angst overwonnen word over overschaduwd door een nog grote angst dan gaat het mis.

PS
JAG, ik ben het er niet mee eens dat je het leukste van je leven nu mee maakt. Ik denk dat er later zeker ook nog zeer veel leuke dingen zullen komen. Ok het klinkt een beetje saai zo'n huisje boomje beesje gezin maar het heeft ook zo leuke kanten. (hoop ik anders kun je er op je 30)
Pagina: 1