lego fiber optic

Pagina: 1
Acties:

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-04 18:58
ok ik was dus op zoek naar fiber optic om voor mijn led te gebruiken. toen zag ik mijn onderzeer/space shuttle doos van technish lego waar dus ook een fiber optic ding in zit, er zit een soort verdeler bij met een led binnen in denk ik, en 8 uitgangen waar je dus die fiber optic draadjes in doet. omdat ik dus compleet a-technisch ben wil ik vragen of iemand een simpel schema kan maken hoe ik dit kan aansluiten zodat mijn disk activity zie via die led/fiber optic

een close up van brickshelf.com:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1015097743
1 = fiber optic verdeler in 8 fibers
2 = een fiber
3 = daaronder zit zon aansluit ding voor de stroom die van een batterij ding afkomt, die aansluiting zit in zon rond uitsteekseltje van lego, kan wel simpel een draadje op.

Verwijderd

1 zo'n sprietje met een beetje secondelijm op de led lijmen

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:06

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

ding open halen een je draatjes van je had led aan het ledje in dat lego ding maken sim-pel

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
Er komt alleen niet zo bar veel licht uit, uit de spaceshuttle, heb hem zelf...

Je kan het doen. Maar ik waarschuw je dat als je fel licht wilt dat je iets anders moet zoeken.

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 22:15
Op zaterdag 02 maart 2002 20:38 schreef bolleh het volgende:
omdat ik dus compleet a-technisch ben
waarom heb je dan technisch lego :+

GoT a clue? Specs

Verwijderd

fyper optic zie je bijna niet alleen als het licht uit is zie je het pas goed het is wel een leuk simpel idee

technische lego roelt B-)

Verwijderd

Technisch Lego roelt inderdaad.
Alleen zijn losse onderdelen alleen te bestellen als je VISA o.i.d. hebt.....
Dit roelt dus niet.....

De lichtsensor van Mindstorms een optie?

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 04:02

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Dit gaat lastig worden, ik heb dit ding zelf ook en hijs best gaaf, maar als je 'm eenmaal in mekaar gezet hebt en ff laten staan zoals je met lego hoort te doen ;) dan nemen die fiberdingetjes die vorm aan, ze blijven dus gebogen en om ze dan weer recht te krijgen is lastig.

Dan vraag ik me nog af hoe je precies je activiteit wilt laten weergeven, die fibers zitten in de ding waarin een ledje ronddraait ofzo, dus je zal sowieso een motortje erbij gaan moeten gebruiken ben ik bang als je het licht rond wilt laten gaan, dat maakt herrie en is irri in mekaar zetten en in je kast planten. Ik zou proberen een soort van looplichtje te maken ofzo.. al gaat dat je dan wel 8 ledjes kosten als je alle fibers gebruikt, rode ledjes zijn niet zo duur, gulden per stuk heb je al felle.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

van wat ik heb gelezen hier, werkt het niet om ene beetje glasvezel op een ledje te plakken, er waren pics van een figuur dat met een boortje in zn ledje had geboord en in het gat het stukje glasvezel liet verdwijnen, maar misschien kan het ook wel. Houd het er tegenaan, als het dan niet werkt, tijd om je superminiboortjes te halen. :P

Verwijderd

pak gewoon een glas vezel kabel van een md speler van sony ofzow! die gebruik ik zelf ook en dat werkt perfect..
Pagina: 1