Toon posts:

[MySQL] Connectie tussen web- en database server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als webserver gebruik ik Win2K met IIS 5 (--> ASP) en als database server een cobalt met linux (128 meg, is dit btw te weinig voor een database server). Ik gebruik mysql 4.0.2. MAX

Wat is de beste koppeling tussen de 2 servers? Ik heb nu een ODBC koppelingen en een ADO.DB in mijn ASP pagina's...

Welke drivers en koppelingen kan ik het beste gebruiken..?

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:01
Wat doet die server allemaal? Wordt de database server druk bezocht? Heb je "grote" tabellen? Zeg maar "grote" databases (dat is nogal relatief!). Intensieve queries? Heb je eventueel PostgreSQL overwogen?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 20:11 schreef mabit het volgende:
128 meg, is dit btw te weinig voor een database server).
Voor de iets grotere sites wel, omdat zoveel mogelijk van de database in het geheugen gezet moet worden zodat de site snel geladen kan worden. Vanaf de hardeschijf inlezen vreet volgens mij tijd.

• Infinitive
Voor de iets grotere sites wel, omdat zoveel mogelijk van de database in het geheugen gezet moet worden zodat de site snel geladen kan worden. Vanaf de hardeschijf inlezen vreet volgens mij tijd.
Net erna. Door goede keuze van indexen hoeven geen complete scans gedaan te worden. Meer geheugen geeft natuurlijk wel snelheidsboosts omdat er meer kans is dat de gewenste gegevens nog in de buffers aanwezig zijn.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Topicstarter
Nee het valt allemaal op zich nog wel mee hoor, ik gebruik het voor een content management systeem en een paar online shops, moet op zich nog wel kunnen qua geheugen, maar nu las ik in de test van eWeek dat er een groot verschil qua snelheid hebt als je andere drivers gebruikt. MS SQL ging van 200 pag/sec naar 900 alleen omdat er geen JDBC maar een ODBC koppeling werd gebruikt....

Voor de rest volgens mij weinig transactions en rollback ellende... Wordt ook niet errug druk bezocht...

• Infinitive
Probeer anders eerst een benchmark. Er zijn wel utilities te vinden daarvoor.

Maar ehm, is de enige manier om met ASP bij mysql te komen niet ODBC? JDBC is voor java...
Bovendien lees ik zo dat je queries niet zo erg gecompliceerd zijn. Dat heeft weer voordelen als je ODBC gebruikt, want dan kan je relatief gemakkelijk van DBMS wisselen.

relatief :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog nix om een benchmark van te maken, maar ben nog aan het opzetten... Als ik het alleen voor een CMS gebruik heb ik zeg maar 1000 pageviews per dag, valt allemaal reuze mee... Er zijn maar een paar tabellen, 10 -15, en weinig querys. Komt neer op:

Select * from Nieuws where id = 423 and customerid = 53

De shops hebben nog veel minder bezoekers, maar een veel ingewikkelder structuur, bijna oneindig veel Query's over query's en veel 1000en records. Maar in eerste instantie laat ik de shops even achterwege, wou alleen weten of ik in de toekomst veel problemen zal krijgen eventueel.

• Infinitive
Heb je de mogelijkheid om achteraf de server nog te veranderen? Zoals bijvoorbeeld extra RAM erbij.

Op de vraag of zoiets voldoende is, lijkt mij lastig antwoord te geven, vooral omdat je zelf waarschijnlijk nog niet precies weet hoe die database er in de toekomst eruit gaat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat ook niet zozeer om de hhoeveelheid ram, maar meer hoe ik de asp paginas op de tn server zo snel mogelijk laat communiceren met de database op de linux server... welke drivers etc
Pagina: 1