Toon posts:

[OC] Pics voltagemod Epox EP-8KHA+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net bij Wapzer om even mijn KR7A te testen (bleek dat mijn dimm niet geslikt werd :()

Ik had mijn camera bij me en moest pics van zijn voltagemod maken omdat jullie die zo graag wilden zien ofzo :)

Wapzer is nu Sesamstraat aan het kijken en ik wil niet dat hij met mijn mooie foto's gaat patsen ;), zodirect zal hij wel wat meer komen uitleggen, ik dacht dat het boeltje nu op 2.18 volt liep te stomen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/mod1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/mod5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/mod6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/mod2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/mod3.jpg
In deze windtunnel/hoerenkast gebeurt het allemaal

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/mod4.jpg
Mod met sfeerverlichting

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/mod7.jpg
Deze ultraschrale fanophanging wilde ik jullie ook niet onthouden trouwens :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53
Woei :)
Wat heeft meneer Wapzer behaald met deze volt. mod? :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
W00t, ziet er tof uit :) vooral die fanophanging :o

Heb je ook nog wat temps?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Op zaterdag 02 maart 2002 20:13 schreef SH007 het volgende:
vooral die fanophanging :o
Net alsof ze zweven :9~ :D mja leuk... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 20:13 schreef SH007 het volgende:
W00t, ziet er tof uit :) vooral die fanophanging :o

Heb je ook nog wat temps?
Nee die komen als Sesamstraat is afgelopen, ik ben vergeten pics te schieten van zijn Bios.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

dat was zeker lastig, die pinnen zijn zoow ontzettend klein en dicht bijelkaar.
Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd. Zwaar mislukt, mobo kapot, maar goed.

nice job, :)

Verwijderd

Sesamstraat is afgelopen ;)

Verwijderd

wow,

vette mod!
goed iedee om die weerstand zo te plaatsen!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32
wou dat ik zo'n techneut was.
Die fans, blazen die naar buiten of naar binnen? En buigen ze niet naar 1 kant toe als ze aanstaan?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:52
lol @ fan ophanging

btw welke weerstand waarde?

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Hier eventjes een heel verhaal over wat ik gebruikt heb. Zoals je kan zien heb ik de guide gebruikt van de Epox 8KHA, deze is precies hetzelfde, alleen de chipset is anders, de voltage regulator waar je aan moet solderen is precies hetzelfde. Je kan deze guide hier vinden.

http://www.ocinside.de/index_d.html?/html/workshop/enmic_8tcx_plus_ep8kha_vcore_d.html

Ze gebruiken daar een 220 kohm resistor om de VCore op 2.05v te krijgen, ik las ergens anders dat een 180 kohm resistor het Vcore voltage opvoerde tot maarliefst 2,32v max, dus dat is lekkere overkill. Op mijn vorige bordje had ik een voltagemod die uiteindelijk op 2.14v uitkwam, en ik dacht dat tussen 180 en 220 ongeveer op 2.15 uit moest komen, wat dus 2,18 bleek te zijn.

Zoals je kunt zien heb ik een oude audiokabel genomen, door de kleine connector eraf te knippen, en twee kabeltjes daarvan te nemen en die aan te punten op de chip te solderen. In de andere connector kan je dan simpel de resistor stoppen om het circuit compleet te maken.

Resultaten van deze mod, ik kwam eerst rond de 1310 redelijk stabiel, en nu loopt hij op 1366 rock solid, en ik kan op 1390 nog redelijk wat benchmarks runnen, maar niet echt solide. Bewijzen ?

Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/got/vmod/1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/got/vmod/2.png

Nog iets interresants, met radiate heb ik berekend dat de cpu ongeveer 118 watt consumeert nu, vergeleken met 1,85v op dezelfde clocksnelheid ( die hij dan dus niet haalt ) scheelt dat ongeveer 35watt , dat is redelijk veel :)

En als je meer vragen hebt, stel ze dan !

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 22:15
sinds wanneer komt sesamstraat om 8 uur 's avonds?? :?

GoT a clue? Specs

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 21:45 schreef 007BigHarry het volgende:
DVDRips van IRC gehaald en allemaal aan het kijken, ben al bij episode 69 ;)

Daar ligt Pino tussen de benen van Gerda en andersom...

LOL

• SH007
  • Niet online
sinds er videorecorders bestaan :P

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32
dvd'tje geript :) :9

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen op dit forum met een Vmod op 8KHA+ en met foto's ? Vertel eens welke resistors je hebt gebruikt en andere leuke details ;)

Verwijderd

dude, daar moet je euhhh, een vaste hand voor hebben :P ziet er vet uit, mooi gedaan man

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dat is leuk dat je op 2.15volt kunt draaien, maar probeer datzelfde maar eens met een XP processor wat meer vermogen verbruikt. Dan kun je het dus wel 'shaken'.
Ieder 8kha+ board gaat maar tot 2.06volt stabiel zonder spontane reboots te krijgen.
De overcurrent protectie treedt dan in werking en zorgt dat je chip niet doorbrandt door een te hoog vermogen wat er doorheen moet stromen.
Vraag maar aan iedereen die een voltmod heeft op oa. dit board, maar ook op bijv. het abit kr7a board.
Iedereen heeft hetzelfde probleem dat tussen de 2.05 en de 2.08volt ongeveer dit ciruit in werking komt en zorgt dat je last krijgt van spontane reboots.
Als je dus een processor hebt die echt zo'n 110watt of meer verbruikt dan mag je er vanuitgaan dat dit probleem optreedt.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 22:47 schreef Rick2001 het volgende:
Dat is leuk dat je op 2.15volt kunt draaien, maar probeer datzelfde maar eens met een XP processor wat meer vermogen verbruikt. Dan kun je het dus wel 'shaken'.
Ieder 8kha+ board gaat maar tot 2.06volt stabiel zonder spontane reboots te krijgen.
De overcurrent protectie treedt dan in werking en zorgt dat je chip niet doorbrandt door een te hoog vermogen wat er doorheen moet stromen.
Vraag maar aan iedereen die een voltmod heeft op oa. dit board, maar ook op bijv. het abit kr7a board.
Iedereen heeft hetzelfde probleem dat tussen de 2.05 en de 2.08volt ongeveer dit ciruit in werking komt en zorgt dat je last krijgt van spontane reboots.
Als je dus een processor hebt die echt zo'n 110watt of meer verbruikt dan mag je er vanuitgaan dat dit probleem optreedt.
Daar heb ik nog maar weinig van gemerkt, Rick. Op m'n KR7A kon ik dag in dag uit 2.36V draaien (was met een Duron).
Nu m'n 8KHA+ daarentegen is een kleine nachtmerrie. Na de weerstand te hebben gesoldeerd blijkt dat m'n voltage controller niet echt de gelukkigste is. Als de weerstand wordt verhoogt gaat eerst het voltage omlaag. Rond ongeveer 1.60V knalt hij dan ineens naar 2.40V ongeveer. Dan weer langzaam omlaag tot ongeveer 2.00V, dan nog iets verder draaien en hij gaat naar 2.80V, en dan moet ik hem snel terugdraaien of hij freezed in de BIOS. Weird stuff. voorlopig mod maar dichtgedraaid en met standaard voltages bezig om te testen. Heb een AXP 2000+ AGOIA 0205 "Y" gekocht daarstraks. Nog niet getest

• Rick2001

Rick2001

Op zaterdag 02 maart 2002 23:26 schreef DuronDude het volgende:

[..]

Daar heb ik nog maar weinig van gemerkt, Rick. Op m'n KR7A kon ik dag in dag uit 2.36V draaien (was met een Duron).
Nu m'n 8KHA+ daarentegen is een kleine nachtmerrie. Na de weerstand te hebben gesoldeerd blijkt dat m'n voltage controller niet echt de gelukkigste is. Als de weerstand wordt verhoogt gaat eerst het voltage omlaag. Rond ongeveer 1.60V knalt hij dan ineens naar 2.40V ongeveer. Dan weer langzaam omlaag tot ongeveer 2.00V, dan nog iets verder draaien en hij gaat naar 2.80V, en dan moet ik hem snel terugdraaien of hij freezed in de BIOS. Weird stuff. voorlopig mod maar dichtgedraaid en met standaard voltages bezig om te testen. Heb een AXP 2000+ AGOIA 0205 "Y" gekocht daarstraks. Nog niet getest
Het is inderdaad gebleken dat het ABIT over het algemeen een wat hogere spanning toelaat via deze chip. (ander type en model)
Met het EPOX board heeft echt vrijwel iedereen hetzelfde probleem. Dat kun je ook op icrontic en amdmb lezen. ;)
Dat verspringen van vcore kan te maken hebben met de temperatuur wat de chip en de omliggende transistoren worden.
Een AGOIA core.... klinkt leuk.... Laat maar wat resultaten horen. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

al een plaatje gezien van de 2100+ ? Die had een AGOIA core. 0205. zelfde als de mijne op het eerste zicht

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.ocinside.de/assets/mainboard/vcore/cs5301_red.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/mod5.jpg

Ligt het nou aan mij, want volgens mij heb je pin 1 met pin 2 kortgesloten, terwijl je pin 2 met pin 17 moet verbinden :?

Verwijderd

hoeft btw niet pin 17 te zijn. elke ground is OK. Mijn ground is een been van de dichtstbijzijnde mosfet

• Rick2001

Rick2001

Het lijkt inderdaad op kortsluiting. Al velen hebben hierdoor hun board opgeblazen doordat ze sluiting tussen twee pinnen gemaakt hadden.
Goed solderen is en blijft een kunst voor sommige mensen. ;)
De massa kun je inderdaad beter vanaf een andere plaats nemen dan van pin 17.

Heb je al wat getest DuronD ?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
waarom ligt die weerstand op je bios chip???
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/mod2.jpg

:?

is dat voor altijd of gewoon ff voor de pic?

• Flappie
  • Laatst online: 20:21
ff een vraagje, wat voor cooler zit er op jouw proc? wat een ding man.

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 03 maart 2002 11:34 schreef maartenb het volgende:
ff een vraagje, wat voor cooler zit er op jouw proc? wat een ding man.
Dat is een ALPHA PEP66T waar hij de fan op de betere plaats heeft gezet (mod) namelijk bovenop ipv. de zijkant.
Deze cooler is redelijk goed voor processoren tot ongeveer 1500MHz. Daarboven krijgt de heatsink het vermogen gewoon niet meer weg. (Heb er ook een gehad met 2 DELTA herrie fans. >:) )

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 15:16 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Dat is een ALPHA PEP66T waar hij de fan op de betere plaats heeft gezet (mod) namelijk bovenop ipv. de zijkant.
Deze cooler is redelijk goed voor processoren tot ongeveer 1500MHz. Daarboven krijgt de heatsink het vermogen gewoon niet meer weg. (Heb er ook een gehad met 2 DELTA herrie fans. >:) )
Rick ik heb totaal geen problemen met de voltages, ik haalde uptimes van 100 uur in XP zonder problemen op 160fsb, en dat lijkt me allemaal prima. Ik weet niet hoe het zit met een XP, maar dat zullen we zeker nog een keer proberen. De processor gebruikt dus 117 watt Rick.. Zonder problemen.

Nog iets, de koeler is inderdaad een PEP66 met een Delta erop, met de opening voor de 9.2 outtake aan de achterkant, dus alle warmte vliegt mijn kastje met een rotgang uit ;)

Nog een vraagje over het weerstandje op de bios. Het stekkertje in een gemodde cdrom kabel, en het uiteinde van die kabel zit aan de pinnetjes gesoldeerd. Door het weerstandje dus in de twee gaatjes de doen die overeenkomen met de kleurtjes van de kabeltjes die aan de regulator zijn gesoldeerd, krijg je dus een kring, en word het weerstandje deel van het moederbord. Zoals je kan zien werkt het dus ook prima zonder gekke problemen.

En hij zit op de bios chip omdat het er daar leuk uitziet ( hihi ) en ik er makkelijk bijkan om het weerstandje te vervangen.

Het ging trouwens bijna fout met solderen omdat er wat soldeertin onderop het bord kwam, maar die hebben we enigzins voorzichtig weggekrast met een stanleymesje. En alles werkte prima. Dus er is geen kortlsuiting tussen deze twee pinnetjes....

Verwijderd

Hier een plaatje ervan met het witte protectie spul er nog op, toen hij nog redelijk nieuw was :) Die achterkant wat ik bedoelde is dus de kant die je nu ziet met al die finnen, die zitten dus precies naast de zuigende ( naar buiten blasende ) 9.2cm fan. Alle lucht word dus direct door de 9.2cm erin geblazen, en het meeste meteen er weer uit aan de achterkant. En het is redelijk effectief ! In de voorkant zitten ook nog twee 8cm fans, in houders, die je niet op de foto's kan zien, en dan die twee gare die er hangen ( die onderste is nu al weg, ziet er niet uit zo ! ).

Afbeeldingslocatie: http://www.keim.nl/got/vmod/6.jpg

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik vind die van mij mooier :P
Maar zo omzijl je de "over current protectie" ,die jij ook heb !
Alleen het blijkt dat je regulator een beetje te tolerant is in het voordeel van jou natuurlijk :)
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/p.jpg

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 20:54 schreef Speedy-J het volgende:
Ik vind die van mij mooier :P
Maar zo omzijl je de "over current protectie" ,die jij ook heb !
Alleen het blijkt dat je regulator een beetje te tolerant is in het voordeel van jou natuurlijk :)
[afbeelding]
Dat ziet er boeiend uit, zeg alleen eens waar ze allemaal voor dienen, misschien een kleine guide ? Het ziet er boeiend uit !

Verwijderd

Misschien trouwens een goed plan voor GoT om veel Vmods te plaatsen en ook FAQ's van bepaalde moederborden, zoals dat gebeurt op andere grote fora op internet. Misschien zelfs subgroepen bij p&m amd/intel/asus/abit/epox/ecs bijvoorbeeld. En ik elk deel dan alle fora, met Vmods/bios updates/faq etc !

En omdat je dan een moderator per groep hebt dan kan je dus ook betere antwoorden verwachten.

Ik stem op Rick voor de EPOX groep :D

Hij is bij elk Epox topic wel ergens te vinden...

• Foxfire
  • Laatst online: 26-11-2025
Uhm.. ik kan alleen maar zeggen: Kids, don't try this at home ;) Alleen als je echt heel zeker weet wat je aan het doen bent en weet wat de risico's zijn!! ;)

Dat dan weer wel......

• Rick2001

Rick2001

Solderen aan een mainboard is zeker niet ongevaarlijk voor je board.
Je moet echt weten te solderen en natuurlijk de juiste apparatuur ervoor hebben om het zonder problemen te doen.
De meeste ic's waar aan gesoldeerd dienen te worden hebben meestal heel erg kleine pinnen waardoor het niet echt moeilijk is om sluiting tussen twee van deze pinnen te maken.
Vaak kun je dit met het blote oog helemaal niet waarnemen. Ikzelf gebruik hiervoor een loep. Hiermee kan ik alles wat ik doe en heb gedaan heel erg goed controleren. Natuurlijk na het solderen moet je ook even met een multimeter meten of er geen sluiting is ontstaan tussen verschillende omliggende onderdelen en/of pinnen van het ic.

Het zou inderdaad handig zijn dat er wel wat van FAQ's komen hoe welk mainboard hoe te modificeren zodat er een hoop mensen niet meer hoeven te zoeken voor hun board.
Zo heb je de VCORE mods, maar ook de VMEM mods. Daarnaast natuurlijk nog de ENERMAX 5volt modificatie.
Aangezien er een hele hoop mainboards hetzelfde ic gebruiken voor de VCORE te reguleren is het natuurlijk gemakkelijk te zien welk board welke chip gebruikt, dit ivm. keuzes die DIE-HARD overclockers maken.

Als er vraag naar is ben ik best bereid het een en ander te schrijven en/of modereren, maar dat is niet aan mij om hierover te beslissen. :)

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

pin 4,5,6 en 7 ->gnd voor de overvoltage protection.
Op pin 4,5,6 komt 3*79Kohm en op pin 7 komt een 30khom .
Zo heb ik het dus begrepen van TheGuardian en Rick natuurlijk :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Rick2001

Rick2001

Op pin 4,5 en 6 heb ik potmeters die afgeregelt staan op 75KOhm. Op pin 7 een potmeter die op 25KOhm staat afgeregelt. De andere zijde van de potmeters zitten allemaal aan de massa. (Bovenzijde van de ps/2 poorten)
Let ook op het eventueel plaatsen van heatsinks op deze chip en op de transistoren die de 5volt omzetten. Deze worden namelijk echt heel erg heet bij een zware overclock (hoger vcore en hoge vmem)
Alleen een fan helpt hier dus absoluut niet bij. Je moet echt heatsinks plaatsen op de 'hot-spots'.
Bij mij helpt de over-current protectie mod overigens niet echt. Boven de 2.06volt blijf ik het probleem van de soft-reboots houden. Misschien moet ik eens andere waarden afregelen om zo erachter te komen of het beter kan.
Op bijv. 2.15volt kan ik soms een uur blijven draaien en dan gewoon spontaan een reboot.
Dit is dus echt puur afhankelijk van de tollerantie wat je chip kan en wil hebben. De officieele spanning is maximaal 1.85volt namelijk.
Maar goed, ik kan op 2.02volt tot 1850MHz draaien met mijn processor. (Toch heb ik het gevoel dat ik hoger kom met een ABIT...... >:) )

• Karel2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Op zondag 03 maart 2002 22:44 schreef Rick2001 het volgende:
(Toch heb ik het gevoel dat ik hoger kom met een ABIT...... >:) )
Rick2001, ik moet toch nog die Epox halen dus...beter een Abit ?? (je weet wat ik wil proberen...1850-1900Mhz... >:)

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 03 maart 2002 22:48 schreef Karel2001 het volgende:

[..]

Rick2001, ik moet toch nog die Epox halen dus...beter een Abit ?? (je weet wat ik wil proberen...1850-1900Mhz... >:)
Ik heb vorige week 2 ABIT's gemod voor Smokey_The_Bandit en heb niet even getest met mijn processor. |:(

Als je besluit een ABIT te nemen moet je er alleen rekening mee houden dat je hier ook het VMEM gemod moet hebben. Gaat standaard namelijk niet zo hoog als een EPOX.
Maar dat is natuurlijk geen reden om het ABIT niet te nemen boven het EPOX.
Ik kan je niet zeggen welke je moet nemen omdat het beide erg goeie boardjes zijn. Het is alleen dat ik het gevoel heb dat het ABIT gewoon ietsje beter kan overclocken. Bewijs heb ik hier zelf natuurlijk niet van, omdat ik mijn cooler niet wilde verwijderen om het te testen vorige week.

• Karel2001
  • Laatst online: 03-06-2022
dan ga ik toch voor de Abit KR7A-133, kunnen we gelijk effe testen >:) Als het niks is koop ik alsnog die Epox.

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Op zondag 03 maart 2002 15:16 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

heb zelf deze cooler ook.
heb hem ook op deze manier moeten modden, om 'm op m'n IWill K266R te krijgen,
hiervoor had ik een EPOX8Kta3+, waar hij wel op paste,
met de cooler aan de zijkant, zoals het hoorde.
toen koelde hij wel beter!

trouwens, heb je die cooler zuigend, of blazend?
als ik me niet vergis, moet hij er zuigend op geplaatst worden,
als de koeler aan de zijkant zit, tenminste..

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 03 maart 2002 23:05 schreef BadMotha het volgende:

[..]

heb zelf deze cooler ook.
heb hem ook op deze manier moeten modden, om 'm op m'n IWill K266R te krijgen,
hiervoor had ik een EPOX8Kta3+, waar hij wel op paste,
met de cooler aan de zijkant, zoals het hoorde.
toen koelde hij wel beter!

trouwens, heb je die cooler zuigend, of blazend?
als ik me niet vergis, moet hij er zuigend op geplaatst worden,
als de koeler aan de zijkant zit, tenminste..
Toen ik deze cooler had was blazend beter.
Alleen had ik hem zo ge-mod dat de bovenste fan blies en de fan aan de zijkant zoog. Hierdoor heb je het beste resultaat met deze heatsink.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op zondag 03 maart 2002 22:53 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Ik heb vorige week 2 ABIT's gemod voor Smokey_The_Bandit en heb niet even getest met mijn processor. |:(

Als je besluit een ABIT te nemen moet je er alleen rekening mee houden dat je hier ook het VMEM gemod moet hebben. Gaat standaard namelijk niet zo hoog als een EPOX.
Maar dat is natuurlijk geen reden om het ABIT niet te nemen boven het EPOX.
Ik kan je niet zeggen welke je moet nemen omdat het beide erg goeie boardjes zijn. Het is alleen dat ik het gevoel heb dat het ABIT gewoon ietsje beter kan overclocken. Bewijs heb ik hier zelf natuurlijk niet van, omdat ik mijn cooler niet wilde verwijderen om het te testen vorige week.
Dit mobo heeft heel veel potentie, denk dat de Epox en Abit gelijk liggen qua prestaties ..... het Ocen wil ook erg lekker.
Het is een keus die erg moeilijk is maar hij is aan jou ... :)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 23:07 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Toen ik deze cooler had was blazend beter.
Alleen had ik hem zo ge-mod dat de bovenste fan blies en de fan aan de zijkant zoog. Hierdoor heb je het beste resultaat met deze heatsink.
Rick idd. Zoals je in de pics kunt zien werkt het ook zo in mijn kast, de 9.2cm zuigt de warme lucht weg uit de heatsink, die de delta en de 9.2 die voor de cpufan hangt erin BLAZEN. Daardoor heb je een tunnel effectje, en vliegt alles er met een rotgang weer uit. Hiermaa heb je idd de beste resultaten..!

Verwijderd

Als ik zo alle sigs lees met alle specs van de systemen, kom ik met m'n Tbird en mn Geforce 2 GTS PRO 64 weer hard tekort ;)

Beter een GF4 4200 erin een een XP 1800+ ofzo.. En die dan flink opvoeren :P Dan kan ik weer meedoen denk ik ...

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

hehe doe dat ja ...... maar dan doen wij dat ook ;)

Jij upgraden wij ook :P

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 23:34 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
hehe doe dat ja ...... maar dan doen wij dat ook ;)

Jij upgraden wij ook :P
Hmm en dat terwijl ik nieteens trendzetter ben ;)
Maar jullie moeten nog op de R300 wachten terwijl de GF4 er allang is ;)

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op zondag 03 maart 2002 23:37 schreef Wapzer het volgende:

[..]

Hmm en dat terwijl ik nieteens trendzetter ben ;)
Maar jullie moeten nog op de R300 wachten terwijl de GF4 er allang is ;)
/me wacht al met smart op die chip 8-) want die gaat GF4 kont schoppen net zoals de R200 de GF3 beate ;)

Just my 2 cents ( dit moest ik gewoon ff zeggen :P )

Verwijderd

De Hercules R200LE lijkt me de beste koop met 215 euro... 250/250... Die is toch precies hetzelfde als de normale 8500 retail 250/250 ?

En met een Vmod moet ie best 290/300 halen ;P

En hoe zal een TI 4200 met 200 dollar het doen tegen de Raden 8500LE, ik denk dat de 8500's een prijsknaller worden als de R300 uitkomt !

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Op zondag 03 maart 2002 22:44 schreef Rick2001 het volgende:
Op pin 4,5 en 6 heb ik potmeters die afgeregelt staan op 75KOhm. Op pin 7 een potmeter die op 25KOhm staat afgeregelt. De andere zijde van de potmeters zitten allemaal aan de massa. (Bovenzijde van de ps/2 poorten)
Let ook op het eventueel plaatsen van heatsinks op deze chip en op de transistoren die de 5volt omzetten. Deze worden namelijk echt heel erg heet bij een zware overclock (hoger vcore en hoge vmem)
Alleen een fan helpt hier dus absoluut niet bij. Je moet echt heatsinks plaatsen op de 'hot-spots'.
Bij mij helpt de over-current protectie mod overigens niet echt. Boven de 2.06volt blijf ik het probleem van de soft-reboots houden. Misschien moet ik eens andere waarden afregelen om zo erachter te komen of het beter kan.
Op bijv. 2.15volt kan ik soms een uur blijven draaien en dan gewoon spontaan een reboot.
Dit is dus echt puur afhankelijk van de tollerantie wat je chip kan en wil hebben. De officieele spanning is maximaal 1.85volt namelijk.
Maar goed, ik kan op 2.02volt tot 1850MHz draaien met mijn processor. (Toch heb ik het gevoel dat ik hoger kom met een ABIT...... >:) )
Excuses voor het omhoog schoppen voor een maand oud topic, maar ik wil toch even weten van Rick2001 of hij al bezig is geweest met die potmeter waardes op de pinnen 4, 5, 6 en 7 ?

Ik heb nl ook dit mobo sinds kort en zit ook vast aan die 2.08v. En daar baal ik van |:(

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Pagina: 1