Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Topics over zwart/wit TV-out zonder oplossing FAQ

Pagina: 1
Acties:

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-11 14:45

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Sinterklaas heeft dit topic gesloten met een verwijzing naar de grote TV-out FAQ en daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Zowel de topicstarter als ik geven duidelijk aan dat we de search hebben gebruikt.
Zelf heb ik echt werkelijk ALLE topics hierover gelezen (heb ik ook geschreven in dat topic) en ik kom er nog steeds niet uit, ik wil dus gewoon hulp hebben met mijn probleem.
Ik kom niet verder met de andere topics over TV-out's dus heb ik naar mijn mening het recht om een nieuw topic te openen of mee te discussiëren in het topic van een ander.
Overigens sluit Sinterklaas vaker topics met een verwijzing naar een ander topic, maar vaak zijn die topics ook al gesloten en is verdere discussie of vragen stellen niet meer mogelijk. (Zoals in de grote Tv-out FAQ)
Dus bij deze de vraag of het topic weer open mag zodat ik misschien eindelijk ook een keer kleur mag ontvangen dmv. de tv-out.

Niet?
[Specs]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[topic=99276/1/100]
[topic=269971/1/100]
[topic=286000/1/100]

Gezocht op "zwart wit" in het V&B-topic. In totaal 41 resultaten.
5) Heb je de keuze tussen composiet en S-Video uitgang? Pak dan de S-Video uitgang als je TV of VCR dat ondersteunt. Krijg je zwart-wit beeld als je de S-Video uitgang gebruikt? Ga dan naar stap 7. Wil je per se composiet uitgang gebruiken? Ga dan naar stap 6.
6) Als je TV of VCR niet gedetecteerd worden aan de composiet uitgang, dan ligt dat waarschijnlijk aan je TV of VCR. Die moeten namelijk een ingangsimpedantie van 75 Ohm hebben. Koop een nieuwe TV, of gebruik je S-Video uitgang, zie stap 7
7) Als je TV of VCR alleen composiet ondersteunt terwijl je de S-Video uitgang wilt gebruiken, doe dat het volgende: Koop een S-Video->composiet kabel. Deze converteert de gescheiden informatie van S-Video naar de samengestelde informatie van composiet. Hierna moet het gewoon aan te sluiten zijn en werken, desnoods via een SCART blok.
Ik heb alleen zwart/wit beeld.
Dat is een veel voorkomend probleem, kijk of je instellingen op PAL staan en niet op NTSC. Bij een GeForce 2 MX vind je het bij display properties, advanced, twinview, device settings, output device, change format. Bij andere drivers weet ik niet precies hoe het zit, maar erg moeilijk moet het niet te vinden zijn.
Werkt dit nog niet dan is het tijd om je televisie na te kijken, probeer eens van videokanaal te wisselen. Sony tv's hebben bijvoorbeeld vaak meerdere videokanalen, 1 voor composite en 1 voor s-vhs. Als je een s-vhs kabel gebruikt en je tv denkt dat hij op composite zit dan krijg je zwart/wit beeld.
Uit de FAQ.

Verwijderd

Het probleem van de topicstarter komt door het scartblok, dat is met de search en volgens mij ook het topic terug te vinden.

Er staat ook dat als het niet lukt je tv gewoon geen rgb signaal ondersteunt

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11090233#11090233

dat stukje bedoel ik.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op zaterdag 02 maart 2002 20:40 schreef Compubiter het volgende:
[topic=99276/1/100]
[topic=269971/1/100]
[topic=286000/1/100]

Gezocht op "zwart wit" in het V&B-topic. In totaal 41 resultaten.
[..]

[..]

Uit de FAQ.
Hmm net te laat :9 Ik had dezelfde drie draadjes te pakken uit de search :Y)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op zaterdag 02 maart 2002 20:42 schreef Wolkjeh het volgende:

[..]

Hmm net te laat :9 Ik had dezelfde drie draadjes te pakken uit de search :Y)
Toch ff sneller CTRL-C CTRL-V-en. En ik heb zelfs nog de quote's uit de FAQ erbij :9 LOL.

Verwijderd

Je zou toch zweren dat er al een post van mij stond :?

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 20:46 schreef Tuxus het volgende:
Is waarschijnlijk getrashed, omdat hij te onzinnig was. LA is niet de HK ;)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op zaterdag 02 maart 2002 20:45 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Toch ff sneller CTRL-C CTRL-V-en. En ik heb zelfs nog de quote's uit de FAQ erbij :9 LOL.
Ah zie ik ben net 1 maandje actief bezig ! En jij bent al wat langer bezig volgens mij, en pas de laatste 2 dagen geef ik onnodige of verkeerd geplaatste draadjes aan *D Dat moet denk ik nog ff wennen, wat pcies de snelste manier ervoor is enzo. IIG Hou ik me wel aan de goeie 'syntax' (als ik t zo mag noemen) die beschreven is in de FAQ toch? :9 Nouja, beter 1 post teveel dan 1 te weinig :D

edit:

Deze post was beetjuh offtopic, sorry |:(

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

ff topictitel aangepast.

edit:

die post heb ik inderdaad getrashed

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op zaterdag 02 maart 2002 20:46 schreef Tuxus het volgende:
Precies, iets van schoen en Sinterklaas ofzo ;)
Op zaterdag 02 maart 2002 20:47 schreef Wolkjeh het volgende:

[..]

Ah zie ik ben net 1 maandje actief bezig ! En jij bent al wat langer bezig volgens mij, en pas de laatste 2 dagen geef ik onnodige of verkeerd geplaatste draadjes aan *D Dat moet denk ik nog ff wennen, wat pcies de snelste manier ervoor is enzo. IIG Hou ik me wel aan de goeie 'syntax' (als ik t zo mag noemen) die beschreven is in de FAQ toch? :9 Nouja, beter 1 post teveel dan 1 te weinig :D

edit:

Deze post was beetjuh offtopic, sorry |:(
Uit je profiel: Geregistreerd op: 01 november 2001. Waarschijnlijk pas een maand actief posten?

Maar je hebt gelijk, niet te veel off-topic, want:
Op zaterdag 02 maart 2002 20:47 schreef nelske het volgende:

[..]

Is waarschijnlijk getrashed, omdat hij te onzinnig was. LA is niet de HK ;)
>:)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-11 14:45

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Ik heb nu echt zo'n beetje alles geprobeerd en ik krijg nog steeds zwart wit beeld via m'n tv out.
Ik las trouwens nog iets over het scartblokje veranderen (pin 15 en 20 samenvoegen) maar dat staat niet echt duidelijk beschreven.
Weet iemand hier iets van?
Moet ik er gewoon een kabeltje aan toevoegen of moet ik de oude kabels die al in pin 15 en 20 zitten verwijderen?
Iemand anders nog ideeën?

ps. kan deze draad misschien weer verplaatst worden naar V&B?
Ik denk dat ik daar wat meer antwoorden kan verwachten dan hier in LA.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Van mij mag er wel een nieuw topic geopend worden, maar daar moet wel superduidelijk instaan wat je allemaal gedaan hebt.

Dit om replies te voorkomen die in de FAQ staan.

Het topic waar we het nu over hebben stond volgens mij letterlijk in de FAQ en jou probleem blijkt toch iets anders te zijn.
Pagina: 1