Toon posts:

[php]Upload script

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een upload scriptje gemaakt voor me site om foto's ge gaan upteloaden. Nu wil het alleen niet werken :(

ik krijg dit: Fatal error: Call to undefined function: ftp_connect() in /freewor/public_html/upload.php on line 13

Dit is me scriptje:
PHP:
1
<?if($submit) {        //ftp gegevens        $ftp_server = "xxxxx";        $ftp_user_name = "xxxxxx";        $ftp_user_pass = "xxxxx";        $source_file = "$source";        $temp_source = basename($source);        $destination_file = "upload/$temp_source";        // set up basic connection        $conn_id = ftp_connect($ftp_server);        // login with username and password        $login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass);        // check connection        if ((!$conn_id) || (!$login_result)) {                echo "Ftp connection has failed!";                echo "Attempted to connect to $ftp_server for user $ftp_user_name";                die;            } else {                echo "Connected to $ftp_server, for user $ftp_user_name<br>";            }        // upload the file        $upload = ftp_put($conn_id, $destination_file, $source_file, FTP_BINARY);        // check upload status        if (!$upload) {                echo "Ftp upload has failed!";            } else {                echo "Uploaded $source_file to $ftp_server as $destination_file";            }        $file = fopen ("$ftp_server/$destination_file", "r");// bestaat de download link wel? zo nee geef dan offline weer        if ($file) {           echo "Je kunt het bestand nu vinden onder http://$ftp_server/$destination_file";        }}else{?><form enctype="multipart/form-data" action="<? echo $PHP_SELF; ?>" method=post>De te uploaden file: <input name="userfile" type="file"><br><input type="submit" value="Upload file" name="submit"></form><?}?>

Verwijderd

ftp-module niet geinstalleerd lijkt me.
maak eens een scriptje met "phpinfo();"
en kijk of ie enabled staat

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 20:06 schreef kiwi het volgende:
ftp-module niet geinstalleerd lijkt me.
maak eens een scriptje met "phpinfo();"
en kijk of ie enabled staat
PHP Version 4.1.2 is het, maar ik zie nergens iets staan over ftpmodule
is het dan niet mogelijk?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vrees van niet .. of je moet met fsockopen een socket zelf open trekken en fijn ftp-protocol gaan praten met je ftp server :P

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

dan is het makkelijker om de meut opnieuw te compilen als je daarvoor de rechten hebt....

ActueleWind

Verwijderd

Klein beetje offtopic, volgens mij gaat het zoizo niet lukken met ftp wat je wilt. Ik heb er zelf ooit weleens naar gekeken en toen kwam ik erachter dat je dus geen files van een client computer naar de server kunt uploaden :(

Er is wel een andere manier om dit te doen, in de php handleiding staat er een stukje over in "bestanden uploaden naar de server" :)

Verwijderd

Topicstarter
hoe is hiet hier op GoT dan gedaan met usericons?

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 22:12 schreef izoman het volgende:
hoe is hiet hier op GoT dan gedaan met usericons?
ftp_connect gaat niet werken als php niet is gecompileerd met de --with-ftp optie (k dacht tenminste dat t --with-ftp was).

over de random usericons van een aantal mensen hier... je kunt met php niet alleen maar html sturen, door de header te wijzigen in image/jpeg, kun je php ook plaatjes laten sturen, waardoor je door bijv. bestand.php?plaatje=1 een jpeg-plaatje terug krijgt. Zie bijvoorbeeld dit topic: [topic=385108/1/50]

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 22:19 schreef DarthRaider het volgende:

[..]

ftp_connect gaat niet werken als php niet is gecompileerd met de --with-ftp optie (k dacht tenminste dat t --with-ftp was).

over de random usericons van een aantal mensen hier... je kunt met php niet alleen maar html sturen, door de header te wijzigen in image/jpeg, kun je php ook plaatjes laten sturen, waardoor je door bijv. bestand.php?plaatje=1 een jpeg-plaatje terug krijgt. Zie bijvoorbeeld dit topic: [topic=385108/1/50]
Nee ik bedoel de upload functie op de profiel page. Daar kan je je eigen usericon uploaden.

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 22:23 schreef izoman het volgende:

[..]

Nee ik bedoel de upload functie op de profiel page. Daar kan je je eigen usericon uploaden.
ja, maar k denk niet dat ze dat gedaan hebben met ftp :P, dat is denk ik gewoon een formulier waarmee je ook plaatjes kan uploaden (oftewel een uploadscript :7).

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 22:23 schreef izoman het volgende:

[..]

http://php.nederland.net/manual/en/features.file-upload.php
Lijkt me genoeg...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op zaterdag 02 maart 2002 22:43 schreef gillesdegrote het volgende:

[..]

http://php.nederland.net/manual/en/features.file-upload.php
Lijkt me genoeg...
lijkt mij voldoende leesvoer
als je dan een gerichte vraag hebt ben je van harte welkom