[Coldfusion] welke database(-viewer)?

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Hoi, ik ben samen met m'n collega's een site aan het vernieuwen. Dat lukt allemaal prima, maar er ligt hier nu een CDtje voor m'n neus met de oude site erop. Dit vanwege het feit dat we alle content uit de oude database over willen zetten. De oude site is gemaakt met ColdFusion, wij doen het 'gewoon' met PHP/MySQL. Maar ik heb dus echt geen idee hoe ik die data overkrijg. Er staan een .BAK file op die CD in de map /db_data, dus ik denk dat ik daar moet zijn. Wat voor progje maakt het meeste kans om hier iets overzichtelijks van te maken? UltraEdit bakt er akelig weinig van ;)
Ik had die aarsholen ook gevraagd om een CSV of SQL dump, krijg gvd een binary...lekker is dat :(

Verwijderd

Tja coldfusion heeft niet een eigen database, dus je zult toch even uit moeten vinden in welke database dat gemaakt is. Staat er niet gewoon een access bestandje ergens ofzo ?

• Genoil
nope, alleen een .BAK file...maar ik was net bij de buren, en die trokken een officiele versie van ColdFusion 3.1 uit de kast. Misschien dat ik daarmee wat kan doen. Op de doos zie ik overigens wel wat screenshots van een soort database ding. Maar is het eigenlijk uberhaupt mogelijk vanuit ColdFusion een export te doen van een database te doen naar SQL of CSV?

• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Extensie van die .bak al gewijzigd in .mdb (en allerlij ander extensies), vervolgens in de bijbehorende database openen.
CF is gewoon een scripttaal, net als PHP.

Oh ja, het . bak bestand al geopend in een texteditor? Als je mazzel hebt is het gewoon één tabel in csv-formaat :)

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
.bak klinkt heel erg MS SQL Server backup achtig. Kan je nergens uit de SQL in je oude ColdFusion templates afleiden welke database het was? Gebruik van dual wijst op Oracle, gebruik van @@identity wijst op MS SQL Server etc.

• Genoil
hmm in de BAK file komt ook vaak @@identity voor, dan is het vast MSSQL server geweest. Gelukkig heb ik die ook nog liggen :)
Pagina: 1