Toon posts:

4 monitorren op 1 pc :)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zat te denken is het mogelijk om 4 monitoren op 1 pc aan te sluiten en dan dus 2 op elkaar te zetten en daarnaast weer twee. zodat je een heel groot scherm hebt.
Dus dat het beels gewoon doorloopt op de volgende monitorren.

Kan dit?

Ik heb toch nog paar oude monitorren. En 't leek me eig wel geinig als je dan een filmpie gaat kijken

Maar is dit dus mogenlijk en zoja , hoe precies.

(Ik draai btw Win xp)

Verwijderd

4 monitoren aansluiten moet in beginsel wel mogelijk zijn, als je tenminste genoeg videokaarten hebt :P
Of je van die monitoren een beeld kan maken weet ik niet. Ik denk het wel, want als ze het in de winkel met tv's kunnen, waarom zouden wij het dan niet kunnen ;)
Maar ik weet niet hoe dat moet.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ja dit kan wel --> een PCI kaart in je pc met twinview (of hoe het ook mag heten) en een AGP kaart met een soort twinview !!! zo heb je gegarandeerd feilloos 4 screens (kost een paar centen :D )

Of die beelden naast elkaar een beeld op zich kunnen vormen lijkt me onmogelijk :?

De meeste mensen deugen!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
volgens mij moet het met winXP wel kunnen. Het beste kun je denk ik 2 dualhead kaarten nemen, 1AGP en 1PCI(matrox G450 dualhead pci is een goede).

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-12 11:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Een filmpje kijken op 4 monitoren? Zoals die leuke vidi walls? Moet op zich wel kunnen, maar er is volgens mij nou geen software die dat al ondersteund. De professionelere Vidi walls hebben daar een leuk stukje elctronica voor die het beeld idd over 4 of 9 of weer monitoren verdeelt...

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11 12:44

jjwa

CZ3 tentmuis

ik kan er nu 5 op aansluiten als ik wil...
ik heb dit jaar op de HCC een of andere hele vreemde pci-kaart gekocht, waar je 4 monitoren op kan aansluiten, en ik heb natuurlijk mijn AGP Leadtek Geforce 2 voor de 52 aansluiting...
ik heb maar 2 monitoren, maarja...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
Op zaterdag 02 maart 2002 20:12 schreef jjwa het volgende:
ik kan er nu 5 op aansluiten als ik wil...
ik heb dit jaar op de HCC een of andere hele vreemde pci-kaart gekocht, waar je 4 monitoren op kan aansluiten, en ik heb natuurlijk mijn AGP Leadtek Geforce 2 voor de 52 aansluiting...
ik heb maar 2 monitoren, maarja...
pic+info!

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 20:17 schreef Mister_X het volgende:

[..]

pic+info!
yep, ik ben ook wel benieuwd wat dat voor kaartje is ..

Verwijderd

van matrox g100 had je een speciale 4monitor versie.

http://www.matrox.com/mga/products/prod_g100_mms/home.cfm

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
Op zaterdag 02 maart 2002 20:33 schreef SuB het volgende:
van matrox g100 had je een speciale 4monitor versie.

http://www.matrox.com/mga/products/prod_g100_mms/home.cfm
Cool zo'n ding, maar volgens mij worden ze niet meer gemaakt. Onderaan staat nog dat de TV-tuner alleen werkt met Windows NT 4 sp3 of hoger :+
Zou wel cool zijn, zo'n ding. Maar ja, geef mij toch maar de LCD-projector. Gewoon op een lichte muur laten schijnen en je hebt een beeld van 2,5m bij 1,5m :-)

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• Abbadon
  • Laatst online: 12-12 10:30
Gewoon 2 DualHead/TwinView kaarten en je bent klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/4vga.jpg

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ziet er toch niet uit (voor films dan). Dan heb je steeds van die lege stukken ertussen omdat monitoren nooit mooi op elkaar aansluiten. Ook is het mooier om dan dezelfde monitoren etc te hebben.

Gewoon voor computeren is het wel fijn. v.l.n.r:

T.net - GoT - Gewoon om wat te doen - Winamp/Messengers/MBM oid :)

• Abbadon
Of deze Matrox G200 met Quad ondersteuning.

Of een nVidia Quadro4 400 NVS, ondersteund ook 4 schermen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/quadro4_400nvs.jpg

edit:
ff pic er bij in

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12 14:08
mmm, ik heb hier 4x 17" staan, nu nog 3x pci kaart f zo... :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12 14:08
aaargh! die kaarten lagen met bakken op m'n oude stage plek smekend om geript te worden (alsof ze er nog iets mee gingen doen :D )

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

voor films?!?

ff denken...
denk niet dat dat kan.
films op full screen wil je via overlay weergeven, anders dan kost dat teveel rekenwerk. wat die matrox DH dan doet is de overlay van het primaire scherm fullscreen op het secundaire weer geven. het secundaire kan echter zelf geen overlay surfaces weergeven.
dus daar houdt het al op. Je kunt niet twee verschillende overlay surfaces op 2 schermen hebben. daarom is er dus geen software voor. en dat het in de winkels wel kan.... dat zijn bij PC monitoren natuurlijk gewoon kloonbeelden hé!! en als jet het over die videowalls hebt, dat is een tv-video signaal icm speciale hardware. die TV(studio)-monitoren hebben zoiets ook wel ingebouwd geloof ik.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 02 maart 2002 21:01 schreef Abbadon het volgende:
Of deze Matrox G200 met Quad ondersteuning.

Of een nVidia Quadro4 400 NVS, ondersteund ook 4 schermen.

[afbeelding]

edit:
ff pic er bij in
dit zou dan de oplossing zijn....
zou erg wreed zijn om hiermee Wing Commander te kunnen spelen. :P

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

[Schreeuwmode]LET ER WEL FFE OP DAT HET JE HELE SYSTEEM GIGANTISCH VERTRAAGT[/Schreeuwmode]

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 02 maart 2002 21:16 schreef MasterDisaster het volgende:
[Schreeuwmode]LET ER WEL FFE OP DAT HET JE HELE SYSTEEM GIGANTISCH VERTRAAGT[/Schreeuwmode]
waar heb je het nu over? die 2 DH-kaarten in je PC? ervaring? :?

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 21:16 schreef MasterDisaster het volgende:
[modus voor mensen met goede oren]
dat mag de pret niet drukken, het is wel hardstikke cool :P
[/modus voor mensen met goede oren]

Verwijderd

Volgens mij moet het wel kunnen hoor. Als je gewoon 1agp + 3pci kaarten neemt, dan kunnen die allemaal iig één overlay surface aan.

Ik zag volgens mij op tweakers/got een bericht van iemand die met twee monitoren naar The Phantom Menace zat te kijken, dat lukte niet zo goed bij hem, ik geloof omdat zijn tweede pci videokaart geen overlay surfaces ondersteunt.

De software kan je altijd zelf nog wel programmeren, lijkt me niet al te moeilijk.. maar dan moet je bij /14 zijn :+

Verwijderd

en als je nou al die monitoren sloopt en dan op de een of andere manier iets maakt zodat je de schermen allemaal precies naast en op elkaar zet, dat lijkt me bruutt *D

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 02 maart 2002 21:24 schreef drago het volgende:
Volgens mij moet het wel kunnen hoor. Als je gewoon 1agp + 3pci kaarten neemt, dan kunnen die allemaal iig één overlay surface aan.

Ik zag volgens mij op tweakers/got een bericht van iemand die met twee monitoren naar The Phantom Menace zat te kijken, dat lukte niet zo goed bij hem, ik geloof omdat zijn tweede pci videokaart geen overlay surfaces ondersteunt.
...
dus bij meerdere "normale" kaarten kan het wel? hoe keek hij die film dan? opgerekt over twee schermen?
tja... t lijkt me nog steeds een beetje onmogelijk maar als het met twee schermen ook kan zal het met vier ook niet al te moeilijk moeten zijn.

• Abbadon
Gigantisch vertragen :? Wel, da's een oude pic van m'n vorige bak, en ik heb er maar 2 monitoren aan gehad (meer heb ik niet), maar langzamer, nee. Nu heb ik ook twee kaarten (een AGP en een Twinview PCI, dus ruimte voor 3 aansluitingen) maar met 2 schermen verneem ik geen vertraging. En idd kan ik hier gewoon een DivX film over beide schermen (en dus kaarten) heen trekken zonder problemen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-12 06:09

Mentalist

[avdD]

Het kan, ik draai 2 monitoren en ik kan in windows instellen hoe ze boven/onder elkaar staan. 4 boven en naast elkaar kan theoretisch wel. Gewoon WMP resizen naar alle schermen, al weet ik niet 100% zeker of je van windows zover mag resizen...maar ik denk dat dat wel kan.

Maar jullie vergeten allemaal iets, 4 monitoren zo dicht bij elkaar gaat nooit, tenzij ze ZEER goed afgeschermd zijn! Dat probleem valt trouwens op te lossen met LCD schermen...

:9 jum jum :9 4 LCD schermen bij elkaar :9

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 02 maart 2002 21:29 schreef Abbadon het volgende:
Gigantisch vertragen :? Wel, da's een oude pic van m'n vorige bak, en ik heb er maar 2 monitoren aan gehad (meer heb ik niet), maar langzamer, nee. Nu heb ik ook twee kaarten (een AGP en een Twinview PCI, dus ruimte voor 3 aansluitingen) maar met 2 schermen verneem ik geen vertraging. En idd kan ik hier gewoon een DivX film over beide schermen (en dus kaarten) heen trekken zonder problemen.
w8 ff, je hebt drie aansluitingen en je trekt de film over twee heen. is dat over de twinview of over de twee verschillende kaarten en is dat door de window op te rekken (zuigt, randen etc) of met een overlay....

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 02 maart 2002 21:31 schreef W3ird_N3rd het volgende:

:9 jum jum :9 4 LCD schermen bij elkaar :9
WMP resizen is dus echt lelijk :( en WM zuigt sowieso...

4 LCD's is wel errug lekker ja. en met een beetje modden krijg je die ook lekker dicht op elkaar :)

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 21:26
gewoon dual-head kaartje nemen met twinvieuw ondersteuning en dan gewoon 2 splittertjes kopen en aanluiten maar. bij die splitters verlies je geen beeld kwaliteit tenzij je een super slecht merk splitterttje hebt

• Abbadon
Op zaterdag 02 maart 2002 21:33 schreef mpegernie het volgende:

[..]

w8 ff, je hebt drie aansluitingen en je trekt de film over twee heen. is dat over de twinview of over de twee verschillende kaarten en is dat door de window op te rekken (zuigt, randen etc) of met een overlay....
Over beide kaarten, ik heb een monitor aan m'n AGP kaart hangen, en eentje aan m'n TwinView kaart (met daar nog een connector vrij dus). Wat ik gewoon eens geprobeerd heb is WindowsMediaPlayer voor de helft op de ene en voor de helft op de andere monitor tegelijk te laten spelen, en dat werkte. Ik ben niet bezig geweest WMP tot max size (alt enter) over beide schermen te laten uitklappen (verschillende reso's en die dikke rand er tussen hebben er voor gezorgd dat ik er niet nieuwsgierig naar was). Overlay, wat was dat ook al weer precies? Dat tabblad is bij mij volledig greyed-out (kan er niks instellen).

Verwijderd

Topicstarter
oke, maare inderdaad volgens mij als je vier monitoren tegen alkaar aan hebt dat je dan van die raare verschijnselen krijgt.

Ik heb een ander plan :P

Miss is het mogelijk om zelf een soort van "beamer" te maken

Door een vergrootende lens voor je beeld te plaatsen...

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 02 maart 2002 21:52 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Over beide kaarten, ik heb een monitor aan m'n AGP kaart hangen, en eentje aan m'n TwinView kaart (met daar nog een connector vrij dus). Wat ik gewoon eens geprobeerd heb is WindowsMediaPlayer voor de helft op de ene en voor de helft op de andere monitor tegelijk te laten spelen, en dat werkte. Ik ben niet bezig geweest WMP tot max size (alt enter) over beide schermen te laten uitklappen (verschillende reso's en die dikke rand er tussen hebben er voor gezorgd dat ik er niet nieuwsgierig naar was). Overlay, wat was dat ook al weer precies? Dat tabblad is bij mij volledig greyed-out (kan er niks instellen).
bij overlay wordt de video informatie direct in het video geheugen geschreven (oid). kost dan minder processor kracht.
alt-enter switched d8 ik ook naar fullscreen overlay toe en als ik dat hier (Matrox g450 DH) doe is dat naar 1 scherm! het secundaire scherm kan evt wel een kloon van de video laten zien (DVDMax) maar dat is alles.

@Marrekau117
dan heb je dus 2 á 4 maal het zelfde beeld over 4 monitoren?!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 02 maart 2002 21:56 schreef intercrazy het volgende:
oke, maare inderdaad volgens mij als je vier monitoren tegen alkaar aan hebt dat je dan van die raare verschijnselen krijgt.
dat heb ik me ook wle eens afgevraagd. ik kan het met m'n oude monitortje niet flikken want die stoort dan als de pest op m'n iiyama :(. zou het met 2 nieuwe monitoren wel lukken, en drie? natuurlijk |:( !! maarof moet je dan er nog op letten of je extra afgeschermde monitors hebt als je ze naast elkaar zet? Ik bedoel, bij een bedrijf waar ze met CAd werken staan zo twee eizo's naast elkaar. no problemo dus.
Ik heb een ander plan :P

Miss is het mogelijk om zelf een soort van "beamer" te maken

Door een vergrootende lens voor je beeld te plaatsen...
je hebt er zin in of niet? en hoe wilde je dat dan gaan doen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 22:03 schreef mpegernie het volgende:

[..]

dat heb ik me ook wle eens afgevraagd. ik kan het met m'n oude monitortje niet flikken want die stoort dan als de pest op m'n iiyama :(. zou het met 2 nieuwe monitoren wel lukken, en drie? natuurlijk |:( !! maarof moet je dan er nog op letten of je extra afgeschermde monitors hebt als je ze naast elkaar zet?
[..]

je hebt er zin in of niet? en hoe wilde je dat dan gaan doen :?
[topic=427761/1/25]

ff nieuw topic daarvoor :)

• Abbadon
Op zaterdag 02 maart 2002 21:58 schreef mpegernie het volgende:

[..]

bij overlay wordt de video informatie direct in het video geheugen geschreven (oid). kost dan minder processor kracht.
alt-enter switched d8 ik ook naar fullscreen overlay toe en als ik dat hier (Matrox g450 DH) doe is dat naar 1 scherm! het secundaire scherm kan evt wel een kloon van de video laten zien (DVDMax) maar dat is alles.

@Marrekau117
dan heb je dus 2 á 4 maal het zelfde beeld over 4 monitoren?!
Aha, thnx :), de term overlay associeerde ik altijd met 'er over heen leggen' (heb me d'r nooit verder in verdiept); zeg een beeld, film, 3D game hard-/software matig over beide monitoren (en evt. kaarten) zat ik dus niet ver naast. Maar nee, op die manier heb ik nooit 'ge-overlayed' :P ; alles wat ik tot max size uitklap maakt alleen gebruik van m'n primaire monitor (en gelukkig maar), maar dat was ook al zo met m'n G400.

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 02 maart 2002 22:19 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Aha, thnx :), de term overlay associeerde ik altijd met 'er over heen leggen' (heb me d'r nooit verder in verdiept); zeg een beeld, film, 3D game hard-/software matig over beide monitoren (en evt. kaarten) zat ik dus niet ver naast. Maar nee, op die manier heb ik nooit 'ge-overlayed' :P ; alles wat ik tot max size uitklap maakt alleen gebruik van m'n primaire monitor (en gelukkig maar), maar dat was ook al zo met m'n G400.
het is dus overlay omdat er in het video geheugen een paars of blauw vlak zit (mbv de CPU bepaalt) waar de video overheen moet komen, hence "overlay". tenminste, dat heb ik altijd over overlay gelooft. een TV-kaart werkt wel op deze manier, probeer maar eens een TV schermpje heen en weer te slpen, vaak zie je het paars/blauwe vlak dan wel

• Abbadon
Kwam net toevallig wat in een Intel PDF tegen over overlay:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/overlay.gif

Komt wel overeen met wat je zegt :)
Heeft onderhand al weinig meer met 4 monitoren te maken, maar ach, raakvlak is er zullen we maar zeggen :P

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 02 maart 2002 23:11 schreef Abbadon het volgende:
Kwam net toevallig wat in een Intel PDF tegen over overlay:

[afbeelding]

Komt wel overeen met wat je zegt :)
Heeft onderhand al weinig meer met 4 monitoren te maken, maar ach, raakvlak is er zullen we maar zeggen :P
hmmm. weet ik het ook weer ;)
je maakt er wel een studie van hmm? hehe

maar het ligt dus echt aan ja kaartje... met meerdere, verschillende video kaarten (die elk overlay ondersteunen) wil het blijkbaar wel. logisch ook... mijn g450 kan het ieg niet.

tja... als ik nu 4 LCD's had... :P

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11 12:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Op zaterdag 02 maart 2002 20:17 schreef Mister_X het volgende:

[..]

pic+info!
hmmz
eens even kijken wat ik voor je heb.
in ieder geval geen pics.
info over de kaart:
in config scherm van WinXP heet'ie S3 Virge DX/GX.
hij heeft aan de achterkant 1 lange brede aansluiting, waar een ding op past dat weer 4 normale aansluitingen heeft.

De kaart is HEEL LOMP, het is namelijk een full-size PCI-kaart en is 2x zo lang als mijn geforce2.

Ik geloof dat er per 1 of 2 uitgangen geheugen en/of proc-chip op zit, vandaar de lengte :P.

Op de voorkant staat MVP Workstation graphics controller en hij is van Compaq.
Voorin handleiding: "first edition (June 1997)
zoals ik al het idee had, is hij dus erg oud :D

Ah, hierzo meer info:
"The MVP Workstation graphics controller combines the newest VGA capabilities with the flexibility of established industry video standards blablabla.

Full Video Graphics Array (VESA) compatibility at both the register and BIOS levels.
64-bit graphics engine for improves display performance.
4 MB of on-board EDO DRAM per port. :Y)"

Lol, als je maar in 256 kleuren werkt kan hij zelfs 1600x1200 aan!
in 16,7 miljoen kleuren alleen 640x480 tot en met 1024x768/

Die grote lompe connector is volgens de manual 68-pins.

Ik zie hier ook hoe je een eventuele Daughter Card Upgrade kan installeren. dat is zo te zien een ding dat er bovenop geplaats word en een al even lompe oppervlakte heeft!

Einde (chaotische) verhaal...

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

heb jij even geluk:
Montreal, Canada, February 27, 2002Matrox Graphics Inc. today announced the new Matrox G450 X2 Multi-Monitor Series (MMS), and the Matrox G450 X4 MMS graphics cards, the newest additions to the MMS line of products to provide outstanding multi-monitor support and unparalleled image quality to the financial and corporate markets.

As the world's smallest quad output card, the forward-looking Matrox G450 X4 MMS, along with the Matrox G450 X2 MMS, are half-length, full-height PCI cards that meet the size requirements of the next generation of smaller desktop systems, while still fitting into today's standard desktops. Both the Matrox G450 X2 MMS dual configuration and the Matrox G450 X4 MMS quad drive each display with the full power of its own dedicated graphics chip and memory-unlike other cards, which rely on two chips for four outputs.

Using only tried and tested technology, the latest MMS cards are based on the Matrox G450 chip, providing a solid base for the most stable and reliable dual and quad cards available. With over five million units sold, the Matrox G450 has a proven track record of delivering the ultimate in image quality and 2D acceleration required by today's business professionals.

"MMS products are internationally acclaimed for their reliability and stability," says Mitch Furman, Senior Product Manager, Display Technologies, Matrox Graphics Inc. "One of the key factors in achieving rock-solid stability and reliability in our products lies in the fact that Matrox only introduces new MMS graphics technologies and drivers after they have been proven on earlier designs."

The Matrox G450 X2 MMS and the Matrox G450 X4 MMS support analog outputs at resolutions of up to 2048 x 1536 on each display, or digital outputs at a maximum resolution of 1280 x 1024 per display. With a total of 64MB of RAM, both the dual and quad configurations have a maximum DAC speed of 360 MHz, and boast a Multi TV-Out feature, making them capable of outputting to two or four TVs respectively. Easy to use, these graphics accelerators also support a customizable unattended installation, which allows users to create a setup executable file, presetting any Matrox PowerDesk features for a standardized setup across all workstations. Users can also install four of the G450 X4 MMS cards in their system to power up to 16 digital flat panel displays under Microsoft® Windows® NT, and up to 10 displays in Windows 2000 and Windows XP. With the continuation of Matrox's unified driver strategy, users will still be able to rely on a single driver for all Matrox cards.

The Matrox G450 X2 MMS and the Matrox G450 X4 MMS also come with the same break-out cables as the current G200 MMS and Millennium G550 Dual DVI cards, so consumers can switch from analog to digital outputs with ease.

Availability
Samples of the new Matrox G450 X2 MMS and the Matrox G450 X4 MMS graphics cards will be available in Q2 '02. As with all MMS cards, the Matrox G450 X2 MMS and the G450 X4 MMS cards will enjoy a long life cycle, unlike many competing solutions, which are short-lived. The current G200 MMS card will coexist with the G450 X2 and X4 MMS cards, allowing for a long transition period for all current MMS customers. Corporate customers please call: 1-800-361-1408. Retail customers please call: 1-877-628-9669, or visit www.shopmatrox.com.

Sys Specs

Pagina: 1