Floppydrive kapot --> garantie

Pagina: 1
Acties:

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
In november 2000 kocht ik een pc met fd, ik gebruik de fd sporadisch. Slechts af en toe om een klein docje op te gooien en enkele keren per jaar om de zooi te formateren op je hdd.

Zoals de topic aangeeft, de fd is kapot (ratelt wel; leest niet, windows zegt dat het apparaat niet klaar is).

Nu is de garantie 12 maanden; maar het is natuurlijk niet normaal als hij na een paar keer kapot is.

Overtuig mij waarom ik GEEN fd meer moet kopen:
--> dus oplossingen

Overtuig mij waarom ik het leven van de leverancier zuur moet maken!!!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Een nieuwe diskdrive kost een paar tientjes dus dat loopt niet direct in de papieren.

En weet je wel zeker dat ie kapot is?
Is het niet gewoon verzameld stof van het weinige gebruik?
Of is je diskdrive controller gewoon naar de knoppen...
Of is het een software probleem of virus...
Heb je het met meerdere diskettes getest?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je het leven van je leverancier zuur maken.
koop gewoon een nieuwe floppy drive (of rag er eentje uit een 386, heb ik ook gedaan met de drive in mijn PIII) en zeur verder niet.

Je bent uit de garantie dus je zult gewoon een nieuwe moeten kopen.

Verwijderd

niet zeuren, maar een nieuwe kopen. Kost maar 15,- of nog minder.
Verder moet je zo'n ding wel hebben, ik heb er nu ook tijdelijk geen en ik moet zeggen dat ik hem nogal mis :).
Je kan bijv. niet meer goed partition magic en Norton Ghost gebruiken. EtC :)

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:20

Killjoy

Klingon lawn products

Op zaterdag 02 maart 2002 21:29 schreef ByMeSDy het volgende:
niet zeuren, maar een nieuwe kopen. Kost maar 15,- of nog minder.
Of beter nog: koop ergens een 386 voor 10 o.i.d. dan heb je nog wat te knutselen en ben je goedkoper oud. Je houdt er immers ook een 8cm fan aan over. Might come in handy :7

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 07:39

Mentalist

[avdD]

Garantie is al voorbij, dus je hebt pech... Ik raad je wel aan om een floppydrive van NEC of Sony te kopen, die schijnen goed te zijn (ik heb hier een floppydrive van nec, die is wel goed, meeste floppydrives begeven het bij mij vrij snel, maar die nec bleef werken).

Maar wat zijn die dingen traag, ik wou dat ik m'n floppydrive kon overclocken >:) dan zou de floppy misschien wel een heel klein beetje een nieuwe leven kunnen worden ingeblazen. Je kunt trouwens ook een LS120 drive kopen, daar kunnen zowel gewone floppy's als speciale van 120 MB in, leuk voor backups.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 maart 2002 21:04 schreef Terw_Dan het volgende:
Waarom zou je het leven van je leverancier zuur maken.
koop gewoon een nieuwe floppy drive (of rag er eentje uit een 386, heb ik ook gedaan met de drive in mijn PIII) en zeur verder niet.

Je bent uit de garantie dus je zult gewoon een nieuwe moeten kopen.
Waarom maakt de leverancier jou het leven zuur door je een knaken diskdrive te verkopen die na 10x gebruiken kapot gaat?
Zo kun je het ook zien... en van een diskdrive mag je verwachten dat ie langer meegaat dan 1,5 jaar..

maargoed, het zal wel heel lastig worden omdat je toch buiten die 12maanden zit.. misschien als je die diskdrive meeneemt naar die zaak dat ze nog een gebruikte oid voor je hebben liggen.. als het een klantvriendelijke zaak is doen ze dat misschien nog wel.. (je hebt er immers een hele pc gekocht voor x duizend piek..)

ik heb zelf precies hetzelfde gehad met een 128MB dimm.. gekocht in dec. 2000 en begaf het in januari 2002.. dus na 13 maanden.. ik kreeg dus GEEN garantie en ik had volgens de zaak maar kingston moeten kopen..... :{

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
Een diskdrive gaat zo zelden kapot, dat ik wel eens een klant een nieuwe drive heb meegegeven, terwijl deze al wel 2 jaar oud was, maar zichtbaar nauwlijks gebruikt was.
Gewoon een aardig gebaar richting de klant (en FDD's zijn niet echt heel erg duur)
Je kunt het altijd bij de TD voorleggen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Zowiezo is het overwegen van het weglaten van een floppy gleuf interessant.
Updates (?) pak gewoon rewritable maak hem bootable en zet daar de patch/bios upgrade (or what ever) erop en draaien maar. :)

Extreemste geval -> eentje lenen uit een ander systeem.

Staat een stuk netter en klinkt ook beter, niet zo'n grasmaaier geluid als je opstart :9

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 02 maart 2002 21:47 schreef DragonLord het volgende:
Zowiezo is het overwegen van het weglaten van een floppy gleuf interessant.
Updates (?) pak gewoon rewritable maak hem bootable en zet daar de patch/bios upgrade (or what ever) erop en draaien maar. :)

Extreemste geval -> eentje lenen uit een ander systeem.

Staat een stuk netter en klinkt ook beter, niet zo'n grasmaaier geluid als je opstart :9
Die grasmaaier kun je in je bios uitzetten hoor :P
Floppy seek off. Boot volgorde : C, A, scsi (of ipv scsi cdrom).

Verwijderd

Geen fd meer voor mij, ik wil niet eens z`n achterhaald stuk hardware in mijn kast hebben, Om os te installen bootable cd, en voor de rest cdrw of smartmedia kaartje.

It`s 2002 !

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Op zaterdag 02 maart 2002 22:23 schreef precary het volgende:
Geen fd meer voor mij, ik wil niet eens z`n achterhaald stuk hardware in mijn kast hebben, Om os te installen bootable cd, en voor de rest cdrw of smartmedia kaartje.

It`s 2002 !
My opinion exactly !

Voor de rest gebruik ik een ook al wel aardig verouderde, maar o zo handige externe 100 MB USB Zipdrive.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op zaterdag 02 maart 2002 21:36 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Garantie is al voorbij, dus je hebt pech... Ik raad je wel aan om een floppydrive van NEC of Sony te kopen, die schijnen goed te zijn (ik heb hier een floppydrive van nec, die is wel goed, meeste floppydrives begeven het bij mij vrij snel, maar die nec bleef werken).

Maar wat zijn die dingen traag, ik wou dat ik m'n floppydrive kon overclocken >:) dan zou de floppy misschien wel een heel klein beetje een nieuwe leven kunnen worden ingeblazen. Je kunt trouwens ook een LS120 drive kopen, daar kunnen zowel gewone floppy's als speciale van 120 MB in, leuk voor backups.
Vallen die nog te krijgen dan :?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 02 maart 2002 23:03 schreef Panzer het volgende:

[..]

Vallen die nog te krijgen dan :?
http://www.abgcomputers.nl/Zip___Jaz___Floppy/Mitsubishi_MF357G_LS120_Floppy_Drive_IDE_40_pins

Ha :D

Afbeeldingslocatie: http://www.abgcomputers.nl/pic/ls120.jpg

Verwijderd

kheb zelf ook nog een zipschijfding liggen, daar kan ik ook mee booten enzo, maar toch, het blijft een onding, kheb liever een extra hdtje erin dan dat onding.

Khang hem gewoon maar in me server, mocht ik hem eens nodig hebben, dan ik gewoon via het netwerk dat ding bereiken, zo hard draait die zipdrive nou ook weer niet.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 02 maart 2002 23:43 schreef DragonLord het volgende:
kheb zelf ook nog een zipschijfding liggen, daar kan ik ook mee booten enzo, maar toch, het blijft een onding, kheb liever een extra hdtje erin dan dat onding.

Khang hem gewoon maar in me server, mocht ik hem eens nodig hebben, dan ik gewoon via het netwerk dat ding bereiken, zo hard draait die zipdrive nou ook weer niet.
Hoor je opeens uit je serverhok :

*tik*
*tik*
*tik*
*tik*

Click of death :P daar hebben gewone flopdrives tenminste geen last van :P. Gewone flopdrives gaan zonder klik dood ;)

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 23:50 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

*tik*
*tik*
*tik*
*tik*

Click of death :P daar hebben gewone flopdrives tenminste geen last van :P. Gewone flopdrives gaan zonder klik dood ;)
idd, maar boeie kheb het gelukkig nog niet mee hoeven te maken, khad het ding gekregen vanwege me studie en dergelijke, laatste tijd maak ik er bar weinig gebruik van, kost me weer een ide-poortje :(

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zaterdag 02 maart 2002 19:07 schreef Dolphin76 het volgende:
Een nieuwe diskdrive kost een paar tientjes dus dat loopt niet direct in de papieren.

En weet je wel zeker dat ie kapot is?
Is het niet gewoon verzameld stof van het weinige gebruik?
Of is je diskdrive controller gewoon naar de knoppen...
Of is het een software probleem of virus...
Heb je het met meerdere diskettes getest?
Tja, volgens mij is 'ie echt dood..... een andere fd doet het wel gewoon in dezelfde pc. In een andere pc doet ie het ook niet....
Misschien stof....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 02 maart 2002 23:50 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

*tik*
*tik*
*tik*
*tik*

ach, die klik valt ook wel mee. Mijn vader heeft een zipdrive al meer dan 4 jaar in gebruik en het ding werkt nog gewoon (en is extreem veel gebruikt).
Pagina: 1