[Email] MS outlook express en GMX.net probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 17:32
Hoi,

Ik en meerdere mensen in mijn omgeving maken met volle tevredenheid gebruik van de email services van www.gmx.net.
Groot voordeel van hun service is dat ze POP3 en SMTP hebben.

Het probleem dat ik ondervind is dat Outlook Express eerst de nieuwe mail wil versturen en daarna mail wil halen.
GMX wil juist eerst verificatie via het ophalen en daarna pas verzenden.

Probleem is dus dat je 2 x op "verzenden en ontvangen" moet drukken. Voor mij nooit zo'n probleem.
Maar ik merk dat de wat oudere digibeten uit mijn omgeving wel problemen ondervinden.
Dat de mail de ene keer wel er uit gaat en de andere keer niet is niet te begrijpen.

Mijn vraag is dan ook, hoe keer ik dit proces om, zodat Outlook Express eerst de nieuwe mail ophaald en daarna de nieuwe mail verzend!?

Mijn dank is eeuwig!

American Express vraagbaak

Verwijderd

nou ik ben ook wel nieuwsgierig naar het antwoord dus ik kick hem omhoog :)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 17:32
Even testen of de "Post repley" button wel werkte na die laatste opmerking!

American Express vraagbaak

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:00
Heb je de instellingen voor je GMX account in Outlook Express wel goed ingesteld?

(instructies zijn voor engelse OE). Je moet voor incoming mail (POP3) 'pop.gmx.net' instellen, en voor outgoing mail (SMTP) 'mail.gmx.net'. Verder moet je bij Outgoing mail server 'my server requires authentication' aanvinken, en dan na het klikken op settings je login naam en password opgeven.

Als je dat laatste niet doet, moet je idd eerst mail ontvangen voordat je kan versturen via de SMTP server van GMX.

Edit (toevoeging): mocht dit niet werken, dan moet je via www.gmx.net in de opties 'SMTP mit login' aanvinken, dan zou SMTP met login wel moeten werken.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

If all else fails kun je ook nog altijd je mail verzenden via de SMTP-server van de provider waarmee je ingebeld bent.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...