Toon posts:

formatteren lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ongetwijfels is deze vraag al vele keren langsgekomen, maar ook via de search vind ik niet het juiste antwoord:

Een vriend van me heeft zn schijf geformatteerd met fdisk (?) en nu wil hij XP erop zetten en gewoon booten van de cd rom. Dit lukt niet. Instellingen in bios staan volgens mij goed, er is te booten via de cd rom. Bij het opstarten komt hij steeds weer uit op c:\>

:'(

Wie helpt ons aub?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bios instellen --> cd erin --> als er komt te staan dat je op [enter] moet drukken voor CD-rom dat doen --> zou moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
Wat je zegt zou dus betekenen dat je niet moet wachten totdat hij volledig is opgestart, maar halverwege ofzo op enter drukken als die vraag 'tussendoor' komt?

Verwijderd

Topicstarter
We wilden proberen om maar opnieuw te formatteren, kijken of dat het was. Gewoon een [C:\>format c:] werkt echter niet. Is dit normaal of is er een andere manier om het nogmaals te doen?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:17

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zorgen dat in iig in de bios de volgorde van booten goed staat,
dus eerst cd-rom dan van c: dan a: of iets in die richting.

Verwijderd

Topicstarter
In het bios heeft hij geen mogelijkheid waar eerst van de cd rom begoot wordt... kan het daaraan liggen?

Kan daarnaast de format in het bios zijn uitgeschakeld, om het gewoon in dos nogmaals te formatteren?

Verwijderd

:? :? :?

ff zoeken jongen ...

je kan ook opstartdisks gebruiken (6)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:17

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 02 maart 2002 18:54 schreef Davinci35 het volgende:
In het bios heeft hij geen mogelijkheid waar eerst van de cd rom begoot wordt... kan het daaraan liggen?
Als dat idd niet kan is dat het probleem, gebruik dan een bootflop zoals hierboven staat.
Kan daarnaast de format in het bios zijn uitgeschakeld, om het gewoon in dos nogmaals te formatteren?
Nee, niet dat ik weet.
[edit] typos |:(

Verwijderd

Na het fdisken en het aanmaken van een of meerdere partitiies zul je deze uiteraard moeten formateren anders is de schijf onbruikbaar.

HD in de bios detecteren of instellen uiteraard.

CD rom als eerste boot device zetten als je XP cd rom bootable is zal je de optie krijgen van cd rom starten, zoniet dan zul je 6 XP bootdisks moeten maken, floppy 1 erin en daarvan booten de rest wijst zichzelf. Suc6

www.bootdisk.com

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ga eens zoeken ofzo....

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ik weet niet hoe het zit, maar mijn PC start geen DOS op als ik hem heb geformateerd hoor ;)

Verwijderd

Waarom moeilijk doen.

Pak de HD, hang m in een andere computer. Partitioneer dat ding met Partition Magic en hang m terug.

Booten met diskette et voila :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

1. RTFM
2. FAQs
3. Search
enzo :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.