G4 mp

Pagina: 1
Acties:

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 14:02

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Ik loop momenteel stage bij een bedrijf dat voornamelijk Mac's verkoopt en repareerd en ik ben nu bezig om alle mac's te voorzien van een clientje, ik heb er nu 3 (G4 mp en 2 iMac's) en een colega heeft er nu ook drie. Dus dat gaat allemaal erg goed. Als alles goed gaat is volgende week het hele bedrijf "besmet" :). Het zijn in totaal zo'n 30 Mac's. O ja, die G4 mp graast "gewoon" 7.4 Mkeys/s :9

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-05 10:56
Zo, dat klinkt allemaal vrij goed, en helemaal met die keyrate van die G4. Want ik wist wel dat die snel waren, maar zo snel, dat had ik nou ook niet gedacht. Maar zorg maar dat je er zoveel mogelijk te pakken krijgt :)

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
ben ik mee bezig, ik was eigenlijk van plan om die G4 mp het hele weekend te laten draaien als een soort test (is eigenlijk voor een klant :)) maar hij moest jammer genoeg uit :(

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Die mac'sijn idd retesnel..
mijn huisgenoot werkt op eentje (450 Mhz) die 4 Mkeys doet.
Helaas neemt de Keyrate heel hard af als je iets met een Mac gaat doen, kennelijk is MacOs iets zwaarder qua processorkracht.
Thuis staat een G3 300 die 1 Mkey in de benchmark doet, maar normaal komt die niet boven de 700 Kkeys uit.. :(

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Helaas neemt de Keyrate heel hard af als je iets met een Mac gaat doen, kennelijk is MacOs iets zwaarder qua processorkracht. [/quote]Nee, dat komt omdat MacOS <=9 geen fatsoenlijke preemptive multitasking kent (alleen cooperative multitasking a la Win3.1).

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens een bericht op het TA forum moet je goed opletten met die imac's. Deze kunnen vrij makkelijk oververhit raken als ze RC5 draaien. En dan gaan ze rare problemen geven.

Thijs
TA

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Klopt, als je de heatsink voelt wordt ie best wel warm als ie aan het grazen is. Maar hij heeft geen rare dingen gedaan gelukkig :)

• heuveltje
  • Laatst online: 20:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

LOL
gaat ie heel trots/lovend over mac's lullen
en heeft ie een p3-sticker als logo :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 16:57
als een mac zomaar eventjes 7Mkeys draait wil'k er ook wel even over pochen, maar dat wil niet zeggen dat'k zo'n masjien wil he! :)

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Macs met Intel Inside...

Moet kunnen...

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 september 2000 19:36 schreef poohbeer het volgende:
als een mac zomaar eventjes 7Mkeys draait wil'k er ook wel even over pochen, maar dat wil niet zeggen dat'k zo'n masjien wil he! :)[/quote]Nou...ik anders wel hoor, maar zo'n G4 mp is ff 9000 piek, dus ik blijf mooi m'n eigen pc upgraden :).
Verder is een Intel/AMD veel leuker om te hebben als tweaker omdat je alles zelf kan aanpassen en o/c'en en dat kan bij een Mac nou net niet.

• weird0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 00:09

weird0

The Luck is Dying

wat maakt et nouw uit of je een G4 mp hebt of een AMD Athlon of een PII MMX of een 48 arghhh ik durf et bijna nie uit me keel te krijgen een 486-er ... zolang het graast graast het ... alle kleine/grote beetjes helpen toch ... enne ik moet zeggen 7 MKeys is best verlijdelijk ... misschien ga ik toch een mac halen (NOT) :P

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

Pagina: 1