Ik moet voor een kennis een laptop kopen en nu ben ik enorme n00b op laptop gebied dus heb ik wat hulp nodig:
Eisen:
Microsoft Word en excel,
Statistiek programma's zoals SPSS,
Die kennis wil dat windows snel opgestart wordt en dat de programma's (zoals word en excel) snel klaar zijn voor gebruik,
Ongeveer 20 GB ruimte (niet minder),
Vanwege grote vellen excel bladen een minstens 14 inch scherm en het liefst 15 inch,
Het liefst zo lang mogelijk op 1 acuu doorwerken dus zonder het netspanning nodig te hebben,
muis aansluiting,
modem,
usb,
dvd speler,
standaard geluids systeem,
grafische kaart die 2d goed weergeeft met een mooie refresh rate, 3d is niet nodig,
het liefst een toshiba maar is niet pure noodzaak,
Advies gevraagd op:
Cpu snelheid:
grootte scherm:
Hoeveel werkgeheugen:
Cdrom of dvdrom (voor normaal gebruikt):
Grafische kaart:
Budget:
2000 euro max.
Verdere opmerkingen:
Er worden erg veel grote excel spreadsheets op gebruikt is het dan handig om een groot scherm te kopen (14 inch of 15 dan genoeg?) die een grote resolutie aankan?
Welk merk proccer is aan te raden AMD of pentium? (pentium 3 heeft voorkeur omdat de kennis die kent van naam:))
Wat voor soort muis is lekker? zon touchpad? of als je gewoon zelfde muis ervaring als de pc wilt hebben moet je er gewoon een losse muis op aansluiten?
Ik ga nu even naar de albert heijn dus ben in 40 mins terug om mijn replys te checken en om eventuele vragen te beantwoorden
danku
Eisen:
Microsoft Word en excel,
Statistiek programma's zoals SPSS,
Die kennis wil dat windows snel opgestart wordt en dat de programma's (zoals word en excel) snel klaar zijn voor gebruik,
Ongeveer 20 GB ruimte (niet minder),
Vanwege grote vellen excel bladen een minstens 14 inch scherm en het liefst 15 inch,
Het liefst zo lang mogelijk op 1 acuu doorwerken dus zonder het netspanning nodig te hebben,
muis aansluiting,
modem,
usb,
dvd speler,
standaard geluids systeem,
grafische kaart die 2d goed weergeeft met een mooie refresh rate, 3d is niet nodig,
het liefst een toshiba maar is niet pure noodzaak,
Advies gevraagd op:
Cpu snelheid:
grootte scherm:
Hoeveel werkgeheugen:
Cdrom of dvdrom (voor normaal gebruikt):
Grafische kaart:
Budget:
2000 euro max.
Verdere opmerkingen:
Er worden erg veel grote excel spreadsheets op gebruikt is het dan handig om een groot scherm te kopen (14 inch of 15 dan genoeg?) die een grote resolutie aankan?
Welk merk proccer is aan te raden AMD of pentium? (pentium 3 heeft voorkeur omdat de kennis die kent van naam:))
Wat voor soort muis is lekker? zon touchpad? of als je gewoon zelfde muis ervaring als de pc wilt hebben moet je er gewoon een losse muis op aansluiten?
Ik ga nu even naar de albert heijn dus ben in 40 mins terug om mijn replys te checken en om eventuele vragen te beantwoorden
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"