Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tv-out kabel miskoop, of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor de link computer = tv-out & Tv = scart. Een S-VHS scart gekocht voor 22 en een halve euro :( Ik heb echter alleen zwart wit beeld. Nadat ik de betrokken topics heb nagelezen, krijg ik nu dus de indruk dat ik de verkeerde kabel gekocht heb... Kan ik nog tot een kleuren beeld komen met deze kabel...vind t een beetje zonde!! |:(
Bvd voor jullie help!

Verwijderd

Probeer wat spelen met de hoogte van je beeld. Ik heb dat ook gehad, toen ik de hoogte veranderde kreeg ik opeens kleur.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-11 14:45

SiGNe

Ook hoi!

Jah, dat probleem heb ik dus ook.
Ik heb op www.tvtool.de gekeken en daar staat een schemaatje om het s-vhs signaal om te zetten naar een gewoon vsh signaal (kleur en helderheid worden dan tot een signaal samengevoegd)
Ik heb dat kabeltje dus gemaakt maar het werkt nog steeds niet in kleur.
Ik heb overigens een Powercolor GeForce 3 met TV out (Chrontel 7007) en DVI.
De instellingen van tvcc200 (en tvtool) staan gewoon op 800x600x32bit en op PAL (dus niet op NTSC of PAL60)
M'n videorecorder kan geen s-vhs aan en m'n tv heeft niet eens een scartaansluiting.
Ik heb ook echt ALLE topics hierover doorgelezen en al heel veel geprobeerd maar het lukt me nog steeds niet.

Niet?
[Specs]

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Welke tv? Bij mij (Philips) heb je EXT2 en EXT2/Y, dat wil ook nog wel 's helpen. Verder kun je bij TVTool 5.0 forceren (ipv automatic) dat hij shvs of vhs pakt ofzo. Hij pakt bij mij standaard iets wat mij ook zwartwit oplevert. Manual override helpt dan. Een laatste wat je kunt proberen (maar ongetwijfeld gedaan hebt) bij TV Tool is even over schakelen naar NTSC en vervolgens weer naar PAL. Dat was in bij mijn vorige Windows installatie de truc om van zwartwit naar kleur te komen.

Na ja... zie maar of jullie hier iets aan hebben. (ik heb trouwens een GF3 van LeadTek, mocht dat uitmaken)

Verwijderd

Tvtool is een goed programma!!!. zorg wel dat je de gecrackte versie op kazaa, morph ofzo vind.. en heb je zo een scart aansluiting met een rode witte en gele plug

succes :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kabelgekocht die een geheel is...er zit dus een stekker voor tv-out & een audio stekker(jack) aan de ene kant en een scart aan de andere kant.

Ik ga eens proberen met de breedte en hoogte te klooien!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, tot nu toe.. werkt het spelen met de hoogte breedte niet... De tvtool die aangeraden werd is wel handig als ik kleur zou hebben...maar dat krijg ik daar ook niet mee....
en die schema's :? >>Welke schema's<<
Ik heb trouwens een Gforce 2Pro van Leadtek en Blaupunkt
TV-tje..(1 scart ingang weet niet of die scart ook svhs is?)

Verwijderd

[topic=312254/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.