Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Maar het is wel een beetje een stomme vraag 
De radeon 7500 64 MB DDR natuurlijk !!! Je ziet misschien 5% performance winst met een radeon 8500, maar betaalt 200% meer. Als je een DDR Radeon 7500 heb (built by ATI) dan is je CPU al je bottleneck.
conclusie = radeon 7500
De radeon 7500 64 MB DDR natuurlijk !!! Je ziet misschien 5% performance winst met een radeon 8500, maar betaalt 200% meer. Als je een DDR Radeon 7500 heb (built by ATI) dan is je CPU al je bottleneck.
conclusie = radeon 7500
De meeste mensen deugen!
maar als je je cpu vervangt na wat mndjes dan is die 8500 400% beter waard..
Maar dat vraagt ie niet ...Op zaterdag 02 maart 2002 18:11 schreef Kev0867 het volgende:
maar als je je cpu vervangt na wat mndjes dan is die 8500 400% beter waard..
De meeste mensen deugen!
tnx. Zo'n Id had ik ook al een beetje. Je zegt gelijk de DDR, is er veel verschil tussen DDR en SDR? (ja, een nieuwe vraag ik weet het, maar ATi zit zo raar te doen met hun oudere modellen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie)Op zaterdag 02 maart 2002 18:03 schreef marzzman het volgende:
Maar het is wel een beetje een stomme vraag
conclusie = radeon 7500
luister maar niet naar die zeveraars
, ga voor een bulk radeon8500 le, dus met alleen een vga uitgang op 250-250 zonder originele doos, dat valt ook mee in prijs, next gen games draaien nog wel op een pIII600, bovendien heeft radeon8500 programmable vertex shading, bij unrealII e.d. zal dit ook helpen voor je cpu te ontlasten, anders (lees radeon7500) wordt het door je proc geëmuleerd, dus onspeelbaar met 600MHz, en iedereen weet ook wel dat tegenwoordig gpu kracht belangrijker is dan cpu, dus gaan voor r8500 tenzij je op 800*600 speelt op je 14"
Ga voor een nvidia die dingen zijn cpu onafhankelijk ik had tenminste 100 fps in cs met een geforce 2 ultra op een p2 450 en maar 70 met een geforce 2 gts
Niks zeveraars
!!!!
Verhef jezelf es niet zo boven de rest...
Hij zal zijn CPU idd wat minder belasten met zo'n R8500Le ok (die is wel ietswat (lees: veel) duurder als de R7500) , maar dat neemt niet weg dat het gewoon OVERKILL is en dat de results echt niet veel zullen schelen !!!!
Ok, ga dan idd wel voor de R7500 DDR want die is niet veel duurder als de SDR en gaat de GF2Pro/GTS dik voorbij en trekt samen met de GF2Ti/Ultra.
Ik blijf bij mijn besluit --> radeon 7500 (met DDR geheugen)
Verhef jezelf es niet zo boven de rest...
Hij zal zijn CPU idd wat minder belasten met zo'n R8500Le ok (die is wel ietswat (lees: veel) duurder als de R7500) , maar dat neemt niet weg dat het gewoon OVERKILL is en dat de results echt niet veel zullen schelen !!!!
Ok, ga dan idd wel voor de R7500 DDR want die is niet veel duurder als de SDR en gaat de GF2Pro/GTS dik voorbij en trekt samen met de GF2Ti/Ultra.
Ik blijf bij mijn besluit --> radeon 7500 (met DDR geheugen)
De meeste mensen deugen!
Op zaterdag 02 maart 2002 18:27 schreef WiXX het volgende:
Ga voor een nvidia die dingen zijn cpu onafhankelijk ik had tenminste 100 fps in cs met een geforce 2 ultra op een p2 450 en maar 70 met een geforce 2 gts
En een MX is een heel eind slomer dan een GTS
is heel leuk en aardig, maar ik heb nu een Matrox g400. need I say more -> ik zit 10% van mijn tijd achter de compu voor spelletjes (al zou dat best wel eens wat meer kunnen wordenGa voor een nvidia die dingen zijn cpu onafhankelijk ik had tenminste 100 fps in cs met een geforce 2 ultra op een p2 450 en maar 70 met een geforce 2 gts
ik ook (Matrox te koop, wie wil[b]Ik blijf bij mijn besluit --> radeon 7500 (met DDR geheugen)
ja, maar de radeon8500 heeft de nieuwste dx8.1 snufjes, de radeonI is maar dx7, dus die rII zal veel langer meegaan dan die rI. UnrealII zal zelfs op 800*600*32*2xAA*alles op max 
al gpu limited zijn ipv cpu op de rI(7500 dus) daar komt nog eens bij dat je zowieso maar medium kan hebben met een dx7 kaartje want alleen dx8.x kaartjes hebben p/v shaders, vereist voor max detail op next gen spellen, als je alleen de huidige generatie wilt ist ok maa die rII is toch écht dat beetje geld meer waard, 215 voor de hercu, kijk maybe voor 1 met 2ramdacs (wanneer je dual wilt) of een pure(zodat zooi, alleen vga uitgang)
al gpu limited zijn ipv cpu op de rI(7500 dus) daar komt nog eens bij dat je zowieso maar medium kan hebben met een dx7 kaartje want alleen dx8.x kaartjes hebben p/v shaders, vereist voor max detail op next gen spellen, als je alleen de huidige generatie wilt ist ok maa die rII is toch écht dat beetje geld meer waard, 215 voor de hercu, kijk maybe voor 1 met 2ramdacs (wanneer je dual wilt) of een pure(zodat zooi, alleen vga uitgang)
Blaat !Op zaterdag 02 maart 2002 20:08 schreef corpseflayer het volgende:
ja, maar de radeon8500 heeft de nieuwste dx8.1 snufjes, de radeonI is maar dx7, dus die rII zal veel langer meegaan dan die rI. UnrealII zal zelfs op 800*600*32*2xAA*alles op max
Met een R7500 DDR kan je dus echt wel fatsoelijk Unreal 2 spelen --> boeie dat het een DX7 kaart is, hij presteert super voor zijn geld en alle spellen zullen er op draaien. (dat je nou niet op 1600x1200x32 met FSAA 4x, etc kan gamen ok, maar dat willen alleen die-hards)
koop gewoon een R7500 DDR, niet duur en je zult er geen spijt van krijgen.
De meeste mensen deugen!
nix blaat een radeon7500 trekt u2 niet op max detail in 800*600*32*2xAA en beyond, een rII doet het op die modus met 50-100% meer fps (met dx8 TnL zeker weten)op je pIII, de meerprijs voor een topkaart zorgt in dit geval toch wel dat je langer kan w88 om je cpu te upgraden + je hebt mooier beeld, kan al je oude games draaien in max res met 4xaa (r7500 trekt dat nooit), alle toekomstige games gaan nu dx8 TnL gebruiken (U2,DIII,DNF,UT2,...en dat is ook 100% juiste info), dus cpu ontlasing waardoor je fps redelijk zullen zijn (30 in UII) tov van de r7500 (maa 15-20 met jouw cpu, dus zoals ik al zei 50-100% beter met r8500), IMHO moet je een hercules hebben, een pure met alleen vga, dus lekker cheap, die tv-out die je wou zal je zuur opbreken op een hercu doordat er maar 1 ramdac opzit (dus of vga of dvi/tvout). Ik zou in dit geval een r8500 pure halen en kijken voor een 2ehands g400 pci voor een prikje om de dual monitor/tv-out te usen
Je hebt net 16 posts, moeten we de wijze woorden van een newbie gelovenOp zaterdag 02 maart 2002 21:16 schreef corpseflayer het volgende:
nix blaat een radeon7500 trekt u2 niet op max detail in 800*600*32*2xAA en beyond, een rII doet het op die modus met 50-100% meer fps (met dx8 TnL zeker weten)op je pIII, de meerprijs voor een topkaart zorgt in dit geval toch wel dat je langer kan w88 om je cpu te upgraden + je hebt mooier beeld, kan al je oude games draaien in max res met 4xaa (r7500 trekt dat nooit), alle toekomstige games gaan nu dx8 TnL gebruiken (U2,DIII,DNF,UT2,...en dat is ook 100% juiste info), dus cpu ontlasing waardoor je fps redelijk zullen zijn (30 in UII) tov van de r7500 (maa 15-20 met jouw cpu, dus zoals ik al zei 50-100% beter met r8500), IMHO moet je een hercules hebben, een pure met alleen vga, dus lekker cheap, die tv-out die je wou zal je zuur opbreken op een hercu doordat er maar 1 ramdac opzit (dus of vga of dvi/tvout). Ik zou in dit geval een r8500 pure halen en kijken voor een 2ehands g400 pci voor een prikje om de dual monitor/tv-out te usen
Maar meneer met het Homer icoon, je zal zelf moeten kiezen.
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Pure?? Twee ramdacs?? Waar heb je het over man. De keuze voor een r8500 zonder tv-out bestaat helemaal niet, en er is ook geen pure of deluxe versie van Asus, het is geen nVdia.Op zaterdag 02 maart 2002 21:16 schreef corpseflayer het volgende:
Koop een Apollo Radeon8500LE bij Perfect-Systems voor 265 euro en je hebt een snelle kaart voor de prijs van iets meer dan een 7500. Bij mij loopt'ie prima op 270/270Mhz core/mem. Zit je gelijk goed als je die PIII600 nog 'es vervangt.
edit:
Deze kaart kan twee monitoren tegelijk aansturen, dual ram-dac dus (dit i.t.t de Hercules LE-versie).
Deze kaart kan twee monitoren tegelijk aansturen, dual ram-dac dus (dit i.t.t de Hercules LE-versie).
Volvo V70 D5 my2011
pure = ik bedoel hiermee een kaart met alleen een vga uitgang, en het kaartje in een antistatisch zakje, dus 50-75 goedkoper dan de retail met dvi/tv-outPure?? Twee ramdacs?? Waar heb je het over man. De keuze voor een r8500 zonder tv-out bestaat helemaal niet, en er is ook geen pure of deluxe versie van Asus, het is geen nVdia.
2 ramdac = een kaart met 1 ramdac kan ofwel;
A. de monitor aansturen en geen tv-out/dvi weergeven
B. tv-out/dvi aan maa dan heb je geen beeld op je monitor, dit is o.a. bij de hercules radeon8500 van 215, daar is trouwens een topic over waar ik de info uithaalde.
Dus je hebt een kaartje nodig met 2 ramdacs om 2 uitgangssignalen te hebben (voor dual display dus)
Zelf heb ik destijds nog 280 betaald voor mn radeonI 64MB bulk (dus op 166MHz, met alleen vga, zoder doos, de vivo was toen 400) dus als je goed zoekt moet er wel een hercules kaart zijn met alleen een vga uitgang voor een prikje, als je divxjes op je tv wilt zou ik een g400/450/550 of whatever matrox
Zelf zou ik een matrox nemen voor 2display, teminste geen gekloot met zwarte randen / geen beeld etc op je tv
Neem dan de Hercules voor 210 euro!Op zondag 03 maart 2002 11:46 schreef FalconM het volgende:
Koop een Apollo Radeon8500LE bij Perfect-Systems voor 265 euro en je hebt een snelle kaart voor de prijs van iets meer dan een 7500. Bij mij loopt'ie prima op 270/270Mhz core/mem. Zit je gelijk goed als je die PIII600 nog 'es vervangt.
edit:
Maar ik zou als je je proc niet wil vervangen voor de R7500 DDR gaan, omdat je anders toch echt niet alles uit je dure videokaart trekt.
De Hercules heeft wel een TV/Out en ik d8 zelfs ook DVI. Hij heeft alleen geen 2 RAMdacs waardoor je er maar 1 tegelijk kan gebruiken.Op zondag 03 maart 2002 12:01 schreef corpseflayer het volgende:
[..]
pure = ik bedoel hiermee een kaart met alleen een vga uitgang, en het kaartje in een antistatisch zakje, dus 50-75 goedkoper dan de retail met dvi/tv-out
2 ramdac = een kaart met 1 ramdac kan ofwel;
A. de monitor aansturen en geen tv-out/dvi weergeven
B. tv-out/dvi aan maa dan heb je geen beeld op je monitor, dit is o.a. bij de hercules radeon8500 van 215, daar is trouwens een topic over waar ik de info uithaalde.
Dus je hebt een kaartje nodig met 2 ramdacs om 2 uitgangssignalen te hebben (voor dual display dus)
Zelf heb ik destijds nog 280 betaald voor mn radeonI 64MB bulk (dus op 166MHz, met alleen vga, zoder doos, de vivo was toen 400) dus als je goed zoekt moet er wel een hercules kaart zijn met alleen een vga uitgang voor een prikje, als je divxjes op je tv wilt zou ik een g400/450/550 of whatever matroxoverwegen als 2e kaart voor je tvout (pci dus), alleen als je wilt gamen op je tv zal je een full priced kaart moeten kopen met tv-out/dvi.
Zelf zou ik een matrox nemen voor 2display, teminste geen gekloot met zwarte randen / geen beeld etc op je tv
Dat weet ik maar er bestaat ALTIJD ook een el cheapo versie met alleen vga, die zijn dan bulk, dus zoder doos, in een doos (retail versie) bestaat hij idd niet.De Hercules heeft wel een TV/Out en ik d8 zelfs ook DVI. Hij heeft alleen geen 2 RAMdacs waardoor je er maar 1 tegelijk kan gebruiken.
Onze beste cramwinckel moet wel zijn final word geven --> hebbie geld over voor dat beetje meer performance koop dee R8500 , wil je een kaartje dat echt bij jou systeem past voor minder centen, koop dan de R7500 --> laat het ons even weten
De meeste mensen deugen!
Tja als je alleen dx7 games speelt is een 7500 idd het beste, wil je ook van dx8.x games genieten dan moet je toch zo'n dx8.x kaart hebben hoor (duh) dus spaar maar 100 meer voor een 8500.
Ati radeon 7500 DDR retail= 185 euro
Club 3d 7500 DDR (langzamere core en geheugen)= 147 euro
Hercules 8500Le retail = 215 euro
Voor die paar euro meer zou ik voor de hercules kaart gaan. Ik koop hem zelf ook binnenkort (i.c.m. een PIII850 ).
Dan heb je gewoon een fijne kaart die een tijdje meegaat van een goed merk.
Voor die paar euro meer zou ik voor de hercules kaart gaan. Ik koop hem zelf ook binnenkort (i.c.m. een PIII850 ).
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Zeer juistOp zondag 03 maart 2002 14:47 schreef woutur het volgende:
Ati radeon 7500 DDR retail= 185 euro
Ik kan een powercolor 7500 DDR voor ong. 100 euro kopen en dat vind ik wel erg aantrekkelijk itt de 250 euro voor de 8500. Tegen die tijd dat het outdated is ga ik gewoon mijn hele systeem vervangen denk ik. Een kennis van me gaat een 8500 binnenkort kopen, dan zet ik hem wel ff in mijn systeem voor een vergelijking. Dan zet ik hier wel ff een "reviewtje" neer met vergelijkende scores, als daar behoefte aan is. Misschien wel makkelijk voor andere mensen die ook niet het nieuwste van het nieuwste hebben (daar houden ze toch te weinig rekening mee met reviews van videokaarten, wat wel jammer is). bedankt voor jullie reacties.Op zondag 03 maart 2002 12:41 schreef marzzman het volgende:
Onze beste cramwinckel moet wel zijn final word geven --> hebbie geld over voor dat beetje meer performance koop dee R8500 , wil je een kaartje dat echt bij jou systeem past voor minder centen, koop dan de R7500 --> laat het ons even weten
Benchmark programma's kunnen een antwoord verschaffen. Dus: post eens wat scores op vergelijkbare PC's!
Bijv.
mijn P3-650@728: 3D-Mark 2001: ±2800 punten.
mijn P3-650@650: 3D-Mark 2001: ±2650 punten.
(scores even uit mijn hoofd, komt niet op een paar punten aan.)
Nu zijn deze wat minder relevant omdat dit voor een Geforce2 Pro is.
Daarom: als mensen met een ATI Radeon 7500 / 8500 nu hun scores even kunnen posten aub. dan zijn we eruit.
Bijv.
mijn P3-650@728: 3D-Mark 2001: ±2800 punten.
mijn P3-650@650: 3D-Mark 2001: ±2650 punten.
(scores even uit mijn hoofd, komt niet op een paar punten aan.)
Nu zijn deze wat minder relevant omdat dit voor een Geforce2 Pro is.
Daarom: als mensen met een ATI Radeon 7500 / 8500 nu hun scores even kunnen posten aub. dan zijn we eruit.
Verwijderd
Idd, voor die prijs zou ik ook voor de 7500 gaan. Ik hoor hierboven wel wat ppl's zeuren over unreal 2 performance, maar die vergeten wel allemaal even dat voor die tests een AXP 2000+ gebruikt is. En ga nou niet zeggen dat het nut van een snelle CPU wegvalt door het gebruik van programmeerbare T&L, want dat is niet zo. Als je dus bij je volgende upgrade een hele snelle CPU + hele snelle videokaart koopt, dan zou ik zeker nu niet te veel geld in een andere steken. Immers, bij je volgende CPU update is die R8500 dan weer verouderd, en wil je weer een nieuwe videokaart
Pagina: 1