[anti-spam] hoe e-mail adressen te achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
Ik wordt de laatste tijd serieus platgemailed met aanbiedingen etc. op een adres waarvan ik vrij zeker weet dat het bij vrijwel niemand bekend is (en spam-vrij zou moeten zijn)
Ik krijg wel 10 berichten per dag daarvan binnen en het begint me enorm de keel uit te hangen :(
Een domein maakt het vrij bont door minstens een keer per dag te mailen (@eros.stoen.net)
De vraag is hoe ze aan dat adres komen (heb ik zeker weten nooit ergens opgegeven) en hoe te unsubscriben van die zooi.
Ik ben zelfs zo ver nu dat ik een lawine aan mailbommen wil sturen naar die gasten, als ze me niet met rust laten.
Ik heb na een dag of wat pas geprobeerd me te unsubscriben, want ik weet dat ze dat soort truukjes gebruiken om te kijken of hun mail-lijsten actueel zijn, maar dan blijkt het adres niet te werken.
Eventueel is een procmail oplossing voor een aantal van die lui ook een oplossing, maar het komt lang niet altijd van hetzelfde domein af.
Heeft er iemand een idee?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:30

Pogostokje

* twiet *

Van een goeie spammer is het e-mail adres niet meer te achterhalen zonder een lange speurtocht langs alle computers.

Da's nou juist de pest van spam. :( :(

Mocht je toch achter een afzender domein kunnen komen dan wil een auto-forward naar het postmaster account op dat domein nog wel eens helpen. Het hielp bij mij wel in ieder geval. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:59

Wokschotel

Op 6 wielen

Unsubscriben heeft geen zin. De spammer weet dan alleen dat je e-mailadres niet meer actief is. Je moet wel erg dom zijn als je hier in trapt.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
Op zaterdag 02 maart 2002 18:43 schreef Wokschotel het volgende:
Unsubscriben heeft geen zin. De spammer weet dan alleen dat je e-mailadres niet meer actief is. Je moet wel erg dom zijn als je hier in trapt.
Ik weet dat het stom is om daarop te reageren, maar als je stevast elke dag van diezelfde figuur (maar vaak een ander mail adres) van die irritante mailtje krijgt, kun je het toch wel ff proberen.
Dat was ieg mijn gedachte.

Ik zal blij zijn, als spammen wereldwijd strafbaar is.

Maar tot dusver dus nog geen reactie met een idee hoe je die gast zover zou kunnen krijgen dat 'ie stopt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)