[ICS W2k] Alleen voor sommige computers toestaan

Pagina: 1
Acties:

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 23:08
Ik heb op mijn werk nu een mail-server opgezet, dit onder windows 2000 professional. Hierop wil ik ook als extra internet gaan delen.
Ik gebruik hiervoor gewoon de ICS, omdat ze hier niet veel eisend zijn (alleen wat browsen).

Nu wil ik zorgen dat sommige PC's via de ICS op het internet kunnen komen en sommige PC's geblocked worden (niet deze bak als gateway kunnen gebruiken).

Is er een mogelijkheid om op te geven welke IP adressen gebruik mogen maken van de ICS?
Ik heb gekeken met Tiny Personal Firewall (heb alles voor elkaar m.b.t. firewall beveiliging), maar hij kan niet (ziet ze niet) de verbindingen die DOOR de PC heengaan blocken. Je stelt in dat die firewall op een router draait en dan laat hij ALLES wat niet naar de router ZELF toegaat gewoon door.
Dat wil ik dus helemaal niet.

En firewalls op alle lokale PC's om ze zo te blocken is geen optie

Of weet iemand ook nog welke executable hoort bij de ICS van win2k?
Misschien kan ik op die manier rules maken die het niet toestaan mensen die executable te gebruiken.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 02 maart 2002 17:44 schreef MLS het volgende:
Ik heb op mijn werk nu een mail-server opgezet, dit onder windows 2000 professional. Hierop wil ik ook als extra internet gaan delen.
Ik gebruik hiervoor gewoon de ICS, omdat ze hier niet veel eisend zijn (alleen wat browsen).

Nu wil ik zorgen dat sommige PC's via de ICS op het internet kunnen komen en sommige PC's geblocked worden (niet deze bak als gateway kunnen gebruiken).

Is er een mogelijkheid om op te geven welke IP adressen gebruik mogen maken van de ICS?
Ik heb gekeken met Tiny Personal Firewall (heb alles voor elkaar m.b.t. firewall beveiliging), maar hij kan niet (ziet ze niet) de verbindingen die DOOR de PC heengaan blocken. Je stelt in dat die firewall op een router draait en dan laat hij ALLES wat niet naar de router ZELF toegaat gewoon door.

Misschien kan ik op die manier rules maken die het niet toestaan mensen die executable te gebruiken.
EXE :?
Clients gebruiken ICS niet met een exe.

Progs zoals winroute en sygate hebben access lists/black lists. Misschien is dat iets voor jou.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 maart 2002 17:44 schreef MLS het volgende:

ICS kan geen users of ips blocken. Je zou ISA Server kunnen installeren maar ik denk dat je dat zeker niet wilt gezien de complexiteit. ICS is alleen bedoeld als gateway, niet als proxy zoals je hem nu wilt gebruiken. En die exe maken de clients al helemaal geen gebruik van.

https://discord.com/invite/tweakers

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
maak gebruik van een simpele proxy server, van download.com of zou. Of natuurlijk ISA. Maar zoals je al verteld is moet je kennis van zaken hebben hiervoor.

"Is your mother proud of you ?"

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Ik heb de handleiding van ISA Server 2000 wel voor je in *.pdf formaat :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 23:08
Ik heb aardig wat kennis en heb wel eens gespeeld met de ISA server, dus dat hoeft niet zo'n probleem te zijn.

Het is natuurlijk ook belachelijk dat ik ICS wil gebruiken (had graag gewerkt met routing van W2k Server en andere mooie pakketten), maar daar is een simpele reden voor: geld ;)

Treurig genoeg werk ik bij een bedrijfje wat relatief weinig geld overheeft voor internet ontwikkelingen.
Ze willen nu eindelijk hun email kunnen ophalen vanaf een locatie anders dan de enige(!) computer die aan het internet hangt met een 56k modempje.

Eindelijk mag ik dus een mailserver opzetten (maar echt geld hebben ze er niet voor over), daarom ook win2k pro en niet server editie.
Nu zit ik rond de 1000 euro aan software voor die bak.
Als ik daar nog een sharing pakketje bovenop gooi, dan zeggen ze "nee" ;(

Anders had ik waarschijnlijk direct gegrepen naar ISA, of winroute etc.

Over die gratis proxy pakketjes: ik vertrouw ze niet qua veiligheid. We werken met zeer vertrouwelijke informatie en ik heb niet zo'n zin om later te ontdekken dat zo'n proxy lek is.
Ik heb inmiddels wel een work-around voor de ICS access deny/permit, maar vind het niet zo mooi (dus als er iemand is met een goede oplossing...).
Pagina: 1