Toon posts:

[flash] mag niet aanklikbaar zijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op deze site http://people.zeelandnet.nl/geelhoeda/index.htm

Zijn de flashpijltjes links aanklikbaar, net alsof ze als link fungeren. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er geen handje meer verschijnt bij mouseover?

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32

Royz

Kleurenblind!!

Dat zijn de standaard Flash-buttons in Dreamweaver. Je moet een Style sheet aanmaken voor IMG en dan cursor = default doen. Dan zie je de standaard muis als je over een link heengaat.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Rechter is standaard dreamweaver inderdaad.
Die linker zijn flash buttons.
Is dit niet mogelijk d.m.v. een actionscript?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik bedoel zoiets in je linker frame:
code:
1
2
3
4
5
<style type="text/css">
<!--
img {  cursor: default}
-->
</style>

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:52
Op zaterdag 02 maart 2002 17:34 schreef Matt het volgende:
Rechter is standaard dreamweaver inderdaad.
Die linker zijn flash buttons.
Is dit niet mogelijk d.m.v. een actionscript?
Dat komt omdat 't buttons zijn en geen movies.

Je kunt wat expirimenteren met movies in flash, en dan 'on(enterFrame)' wat klooien, maar ik denk niet dat 't gaat lukken.

Voor dat menu op die site zou ik trouwens gewoon HTML gebruiken, dan kun je 't stijlschaap hanteren van Royz.

...

Verwijderd

Topicstarter
op http://people.zeelandnet.nl/geelhoeda/index.htm staan rechts een aantal flashbuttons.
Het is al gelukt om de muisaanwijzer te verbergen als er met de muis overheen wordt gegaan, nu is het nog de bedoeling dat er niets gebeurt als de muis erover heen gaat.

Anders gezegd, de button mag niet geactiveerd worden.
Weet iemand hoe dit kan (eventueel met javascript)?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik denk nu dat ik snap wat je bedoelt maar wat dacht je van zelf sleutelen met Fotosoep???? Of als je zo van vector houdt Illustrator??? En by the way het is al gelukt zie ik???

Verwijderd

flash leren misschien,?? :?

maar makkelijkst kun je dan de over frame hetzlefde maken als het eerste frame in je button.

je zou eigenlijk dus geen button hoeven te gebruiken, maar heb het idee dat je dat nog niet kunt in flash ;),

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 21:18 schreef Necromancy het volgende:
flash leren misschien,?? :?

maar makkelijkst kun je dan de over frame hetzlefde maken als het eerste frame in je button.

je zou eigenlijk dus geen button hoeven te gebruiken, maar heb het idee dat je dat nog niet kunt in flash ;),
Klopt :)
Heb alleen geen tijd om nu te leren.

Verwijderd

Topicstarter
De button mag echter geen functionaliteit verliezen.
Deze moet geactiveerd worden als je op de knop rechts drukt.

Verwijderd

dus dan ff het over frame aanpassen,
Pagina: 1