Toon posts:

Hoe USB netwerkkaart onder Mandrake instaleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort Mandrake 8.1 draaien op mijn computer. Bij de installatie ging alles goed behalve dat me "USB netwerkkaart" niet werkt. Het is een Sohoware NUB110 die ik gebruik in combinatie met mijn terayon modem. Na enig zoeken ben ik erachter gekomen dat hij waarschijnlijk wel ondersteunt wordt door de kernel, door het laden van de pegasus.o module.
Dit heb ik nu al meerdere keren geprobeerd maar het lukt me niet om die module te laden. Eerst heb ik de kernel source en NCURSES packages geinstalleerd en daarna me kernel compiled maar bij het commando "make modules" en "make modules_install" krijg ik vreemde error meldingen. Ben ik mischien iets vergeten te instaleren,of doe ik iets fout? Of is er mischien een andere manier om aan die module te komen?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
met de std kernel modprobe pegasus geprobeerd? En als je foutmeldingen krijgt is het wel handig om te vertellen welke precies... En probeer eens te zoeken op die foutmelding op www.google.com/groups .

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd om modprobe pegasus te doen maar ik krijg geen reactie maar weer een nieuwe commandprompt.
Als ik insmod pegasus doe krijg ik het volgende
Using /lib/modules/2.4.8-26mdk/kernel/driver/usb/pegasus.o.gz
insmod: a modules named pegasus already exist

Dus ik vermoed dat de module al geladen is??
Maar nu komt het probleem hoe zorg ik ervoor dat de USB-port zich dus echt als netwerkkaart gaat gedragen
Ik had zelf dit geprobeerd vi /etc/modules.conf en dan onderaan alias eth1 pegasus toevoegen.

Maar hoe kan ik testen of hij eth1 ook echt aanmaakt en dat hij werkt, want ik kan hem nergens meer terugvinden in het systeem

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 02 maart 2002 17:44 schreef wayeax het volgende:

[..]

wat bedoel je hier mee?
gewoon:
console: "modprobe pegasus"

Verwijderd

met lsmod kun je zien welke modules er geladen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb even lsmod gedaan en die zegt dat hij de module wel geladen heeft maar "unused" is.
Daarna heb ik de stekker uit het usb poortje gehaalt en er weer terug in gedaan. Vervolgens heb ik met dmesg gekeken of hij dit zou registreren.
Onderste regel zegt:
USB new device connect on bus1/1,assigned device number 10
USB device 10 (vend/prod 0x15e8/0x9110) is not claimed by any actvie driver

Terwijl lsmod aangeeft dat de pegasusmodule wel geladen is maar "unused."

Ik ben dus al een behoorlijk stuk opgeschoten maar snap niet waarom hij die pegasusmodule niet gebruikt voor die USBnetwerkkaart.

ifconfig -a gaf hem (eth1) ook niet aan :?

eth0 wel maar dat is mijn lokale netwerk
Pagina: 1