• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Hoe delen jullie de foto die je hebt gemaakt in?

Per datum, per categorie of nog anders?

Ikzelf heb eerst mappen gemaakt van de betreffende maand, daarin zitten mappen met data waarin de foto's zitten die op de betreffende dagen zijn gemaakt...

De mooiste foto's resize ik naar 640x480, nummer ik beginnend bij 001 en bewaar ik in een aparte map (alle foto's bij elkaar in)

Ben wel benieuwd naar jullie manieren :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• joep_k
  • Laatst online: 01-03 15:04

joep_k

......

Ik gebruik Finepixviewer (van fuji) die haalt het met 1 druk op de knop de foto's van m'n cam en zet het in een directory met die datum. best makkelijk....

hmmm

Verwijderd

Heb aparte mappen gemaakt voor de verschillende formaten. Foto's geef ik de naam van hetgeen erop staat. Bijv Corvette 1.jpg

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 08:58
naamgeving van foto's doe ik niet aan.

Downloader (een tooltje op Canon camera's leeg te trekken) maakt automatisch een map aan voor een dag. Dit vind ik best wel makkelijk.

• joep_k
  • Laatst online: 01-03 15:04

joep_k

......

oja, Ik heb in xp gewoon alle mappen op thumbnail gezet, dan zie je wat er in die map zit. Werkt vrij effectief denk ik.

hmmm

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:38

Marc H

- - Is wakker - -

In aparte mapjes met kenwoord en datum, bijvoorbeeld "artis 2 maart 2002", en een kopie van de files gaan in een mapje "nieuwe", die naar cdrw gezet wordt

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:48

chem

Reist de wereld rond

ik gebruik iPhoto. verrassend goed...

ff camera usb stekkertje erin, ff wachten, en ik heb een mpaje 'last import'. Ik plaats dezelfde foto's in verschillende 'albums' dus bv. foto's in "partytoys", 'parties' en 'effects'.

Hernoemen doe ik niet zoveel aan, aangezien iPhoto alle foto's tevens (intern) hernoemt naar Roll x - y (dus x = volgnummer 'rolletje', y = volgnummer foto in dat rolletje') zodat ik nog snel kan zien welke foto wanneer genomen was.

Je kan binnen iPhoto ook nog foto's labelen, maar met 1400 foto's is dat niet echt de moeite waard.

iig is iPhoto voor mij de doorslag omdat je zo achterlijk snel door je foto's kan scrollen; veranderen van de thumbnailsize gaat on the fly en achterlijk snel...

ik zie geen reden om iets anders te gebruiken!

(btw het publishen is helemaal makkelijk, zie bv. http://homepage.mac.com/michielroding/PhotoAlbum7.html )

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 20:08

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Downloader 4 Canon gebruik ik ook
Daarna batch-rename met ACDSee en bewaren in een map met duidelijke titel.
Eens in de zoveel tijd backup op CD-R(W) :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Zelf plaats ik alles in mappen onder een naamgeving als deze bijv:
2001-06-23-Strandbijv
Als ik dan de mappen op volgorde van naam laat plaatsen heb ik alles mooi op datum en zie ik daarachter wat er in zit.
Zelf rename ik de foto's niet, kost me te veel tijd, en heeft naar mijn idee ook weinig zin: goed toch gewoon een naamgeving als DSC003763 ?

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/werkman01/indeling.gif

Met daarin de complete serie die ik van de cam heb gehaald (DSC00etc). Mooie foto's resize ik en post ze hier :)

Verwijderd

Ik doe het ook ongeveer als hier boven een map foto's met daarin een heleboel mappen:
02-02-25 blaat
02-03-01 Blaat blaat
02-03-03 bla bla bla

hierin zit gewoon een lijst van foto's

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Ik heb het alsvolgt:

Afbeeldingslocatie: http://forum.id-t.com/obi/picindeling.png

Dan heb ik dus een mapje van het evenement, daarin komen de foto's van de teams, die rename ik met Magic File Renamer naar 001-teamnaam.jpg. Dan kopieer ik ze allemaal in een mapje (Pics - Alle Foto's Full Res), die gooi ik door een Photoshop batch heen om te verkleinen. Dan maak ik daarvan een selectie (acdsee doorskippen en deleten wat ik niet wil houden) en knal ik in een selectiemapje. Die wordt weer verdeeld en verwerkt (hoop Photoshop batches) naar thumbnails en pics met framepje en die kunnen online. Dan nog een kleine selectie met toppers in zowel low- als igh res voor in ID&T Magazine of voor ander drukwerk en een paar wallpapers.
Is een flink verhaal, maar voor Trance Energy had ik bijvoorbeeld 1600 foto's die verwerkt en uitgezocht moesten worden....

Dat alles gaat op (meestal 3) CD's voor het archief..

Edit: En dat dus allemaal gelijk na een feest, ik heb het nog druk op zondag na zo'n lange nacht :) Maar zondagavond staat wel alles online..
Pagina: 1