Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik ook blauwe leds in mijn compu wil waar nu groene zitten. Echt een oplossing heb ik er hier nog niet voor gevonden, daarom nu deze oplossing voor iedereen die geinteresseerd is:
Als voorbeeld neem ik mijn netwerkkaart. Dit ledje krijgt 2.2V, en de blauwe leds die ik hier heb, hebben 3.3V nodig. En omdat 't Xenon leds zijn, werken ze niet op minder, ook niet een klein beetje.
Ik heb een simpel schakelingetje gemaakt waarbij ik m.b.v. een transistor de 12V gebruik van de voeding om de led te laten branden.
Zie hier:

Benodigdheden:
Weerstand 1K ohm
Weerstand 3.3K ohm
Transistor BC547
En evt. een stekkertje waar je je diskdrive-voeding plugje op kunt zetten.
Waar je in het bovenstaande schema de 2.2V ziet staan, daar moet je dus een draadje maken naar de + van het te vervangen ledje.
Ik hoop dat dit duidelijk is en dat er iemand is die er iets aan heeft!
(Met dank aan Apex voor het schematje. ICQ#15114481)
Als voorbeeld neem ik mijn netwerkkaart. Dit ledje krijgt 2.2V, en de blauwe leds die ik hier heb, hebben 3.3V nodig. En omdat 't Xenon leds zijn, werken ze niet op minder, ook niet een klein beetje.
Ik heb een simpel schakelingetje gemaakt waarbij ik m.b.v. een transistor de 12V gebruik van de voeding om de led te laten branden.
Zie hier:

Benodigdheden:
Weerstand 1K ohm
Weerstand 3.3K ohm
Transistor BC547
En evt. een stekkertje waar je je diskdrive-voeding plugje op kunt zetten.
Waar je in het bovenstaande schema de 2.2V ziet staan, daar moet je dus een draadje maken naar de + van het te vervangen ledje.
Ik hoop dat dit duidelijk is en dat er iemand is die er iets aan heeft!
(Met dank aan Apex voor het schematje. ICQ#15114481)
...