Koelpasta op chipset?

Pagina: 1
Acties:

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik ben net bezig om de koeler van mijn chipset (KT133a) te vervangen door een Titan TTC-CUV1AB (m.i. een bleu orb achtig geval)

Nou zit ik met het volgende probleem, kan ik tussen de chipset en de koeler zonder problemen ASII smeren?

Het bord betreft overigens een A7V133, met de bekende asus koelers :(

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
daar kun je gewoon een dun(!) laagje koelpasta tussen smeren. Let wel op dat er geen ASII op je mobo komt, want ASII geleidt stroom.

edit: typo

• Dickster
Daar ging ik ook al van uit.

Hij staat erop en als je het mij vraagt de oplossing voor iedreen met het herrieprobleem van de asus fans.

Bovendien heeft deze koeler een koperen heatsink (i.p.v. plastic) en zit er nu ASII tussen. Dus de koeling zou imho ook beter moeten zijn. >:)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:53
Zal wel weer domme vraag zijn hoor, maar waarom heb je niet gelijk AS3 gekocht? Scheelt maar paar euro's, werkt weer ietsje beter >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40
Op zaterdag 02 maart 2002 19:28 schreef FragFrog het volgende:
Zal wel weer domme vraag zijn hoor, maar waarom heb je niet gelijk AS3 gekocht? Scheelt maar paar euro's, werkt weer ietsje beter >:)
Het zou natuurlijk kunnen dat-ie nog AS2 had liggen, en dat ga je niet weggooien puur omdat er iets beters is :)
Het is al heel wat als je je chipsetkoeler helemaal vlak lapt en er goede koelpasta tussen doet (ik denk dat ik binnenkort mijn chipset koeler ga vervangen door een flinke heatsink, waarschijnlijk met exoxy vastzetten, alles in het kader van een wat stillere computer).

ach...in een volgend leven lach je er om!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:53
Wat ik in zo'n geval doe is die ouwe rotsooi verkopen aan een n00b die allang blij is dat'ie iets heeft, en zelf iets beters kopen :P

edit:
Uit zn topic maak ik op dat'ie nog nie vaker AS heeft gebruikt ("kan dit?"), en als je dan toch koopt...

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Dickster
Op zaterdag 02 maart 2002 19:41 schreef FragFrog het volgende:
Wat ik in zo'n geval doe is die ouwe rotsooi verkopen aan een n00b die allang blij is dat'ie iets heeft, en zelf iets beters kopen :P

edit:
Uit zn topic maak ik op dat'ie nog nie vaker AS heeft gebruikt ("kan dit?"), en als je dan toch koopt...
ASII had ik nog liggen, vaker gebruikt voor CPU's. Aangezien ik geen temparatuur maar geluidsproblemen had voldeed die ASII voor mij.

Twijfelde alleen of dat dit gewoon kon op je chipset, vandaar dat ik het even zeker wilde weten.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zaterdag 02 maart 2002 18:49 schreef Dickster het volgende:
(i.p.v. plastic)
*kuch* *kuch*

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 02 maart 2002 20:54 schreef m-m het volgende:

[..]

*kuch* *kuch*
:P :D

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Op zaterdag 02 maart 2002 18:49 schreef Dickster het volgende:
Daar ging ik ook al van uit.

Hij staat erop en als je het mij vraagt de oplossing voor iedreen met het herrieprobleem van de asus fans.

Bovendien heeft deze koeler een koperen heatsink (i.p.v. plastic) en zit er nu ASII tussen. Dus de koeling zou imho ook beter moeten zijn. >:)
plastic heatsink????
naja chipset zal toch wel passief te koelen zijn, met een flinke HS?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zaterdag 02 maart 2002 21:07 schreef insan1ty het volgende:

[..]

plastic heatsink????
naja chipset zal toch wel passief te koelen zijn, met een flinke HS?
mja oud pentium I sinkje ofzo

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Op zaterdag 02 maart 2002 20:56 schreef SH007 het volgende:

[..]

:P :D
HELP !! plastic nou daar moet je zeker niet me oc'en ( smelt smelt :P ) :D

• Dickster
Sorry....foutje.

Hij was van aluminium ofzo, maar voelde in eerste instantie niet zo aan.
Pagina: 1