Ik heb er al eerder topics over geopend, maar ik weet nu wat meer over het probleem en ik had geen zin om een oude
uit de sloot te halen.
Ok, de hele situatie. Ik heb een Fastfame 9VAAV moederbord met socket 370 en slot 1, en Via693/Via Apollo Pro 133 chipset. Hierop heeft heel lang een celeronnetje op 433 mhz goed gedraait, maar lekker werken is het natuurlijk niet (langzaam
). Dus ik had een P3 733 gekocht, omdat mijn bordje die nog ondersteunde. http://www.fastfame.com.tw/ENGLISH/PRODUCT/9VAAV.htm :
. En hij blijft register terugzetten. Als ik de cpu underclock naar 550 Mhz met mem op 100 Mhz kan ik gewoon windows draaien, gamen en alles, maar in Quake 3 zitten fouten (in Q3DM6 werden geen bots ingeladen, ergens anders werd er een bepaald geluid niet afgespeeld). 3Dmark 2000's fillrate test is verkleurd.. Met de cpu op 550 Mhz probeerde ik voor het geheugen op hstclck+33 te zetten, en het systeem lag weer flat op z'n bek. Dit was dus niet zoals het hoort.
Dus stap voor stap onderdelen vervangen, om te zien wat er mis is :
• Andere PC133 geheugenbank : nu kon het geheugen op 133 Mhz, maar het register werd nog steeds gemolt en het werkte allemaal nog voor geen meter.
• Ondertussen ook al een andere videokaart gehad, maar dat maakt niets uit.
• Aangezien mijn mobo de cpu zou moeten ondersteunen concludeerde ik toen dat de cpu stuk zou zijn, en ik kreeg een nieuwe...maar wat blijkt. Zelfde probleem.
Dus ik weet het niet echt meer. Ik denk dat m'n moederbord defect is, wat denken jullie..? Ik heb een 300 watt voeding, die zou het geheel toch wel moeten trekken... Het terugplaatsen van m'n celeron verhelpt trouwens uiteraard alle problemen
. Ik heb ook het nieuwste bios al.
Ok, de hele situatie. Ik heb een Fastfame 9VAAV moederbord met socket 370 en slot 1, en Via693/Via Apollo Pro 133 chipset. Hierop heeft heel lang een celeronnetje op 433 mhz goed gedraait, maar lekker werken is het natuurlijk niet (langzaam
Na plaatsing deed het systeem niks, cmos clear, en toen had ik beeld. Toen ik mijn geheugen naar 133 Mhz wou schakelen lag ie weer flat op z'n bek. Dus geheugen op hstclck-33 dan maar. Na in windows te zijn geboot kwam de begrafenisondernemer van windows (een error dus) me vertellen dat mijn register dood is en ik moet restarten om een oude kopie terug te zetten. Reset, oud register wordt teruggezet, dus hij reset weer na het register te hebben teruggezet, en gaat weer het register terugzetten
Socket370 Platform for Intel® Celeron PPGA Processor 366~733MHz
Socket370 Platform for Intel® Coppermine FC-PGA Processor up to 800Mhz
Socket370 Platform for VIA® Cyrix III Processor from 433 to 533 Mhz
Slot 1 Platform for Pentium II Processor up to 450Mhz
Slot 1 Platform for Pentium III Coppermine SECC2 Processor up to 866Mhz and Katmai SECC2/SECC processor up to 667Mhz
Dus stap voor stap onderdelen vervangen, om te zien wat er mis is :
• Andere PC133 geheugenbank : nu kon het geheugen op 133 Mhz, maar het register werd nog steeds gemolt en het werkte allemaal nog voor geen meter.
• Ondertussen ook al een andere videokaart gehad, maar dat maakt niets uit.
• Aangezien mijn mobo de cpu zou moeten ondersteunen concludeerde ik toen dat de cpu stuk zou zijn, en ik kreeg een nieuwe...maar wat blijkt. Zelfde probleem.
Dus ik weet het niet echt meer. Ik denk dat m'n moederbord defect is, wat denken jullie..? Ik heb een 300 watt voeding, die zou het geheel toch wel moeten trekken... Het terugplaatsen van m'n celeron verhelpt trouwens uiteraard alle problemen
Verstuurd vanaf mijn Computer®