Toon posts:

USA veel goedkoper dan oc-shop!!!?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me cooling bij coolerguys besteld
van de week.
ik betaalde $10 verzendkosten
( evenveel als oc-shop !!!! en het moet uit de USA komen )

ik heb 2 sunon 80 mm case fans besteld
1 tube artic silver ( omgerekend kost dat 35 gulden daar !!! )
en de ATtech 25.

in totaal was ik 141 gulden kwijt.
en ik hoef niet te wachten tot het op voorraad is.
bij oc-shop ben ik voor vergelijkend materiaal 206 incl. verzendkosten kwijt !

dat scheelt dus 46% !!!!!
dat mag van mij ook wel door de douane onderschept worden komt er nog eens 17.5% btw bij ( uit de usa dan )
wat haast nooit gebeurd had ik begrepen.
maar dan scheelt het zelfs nog 28,5% !!

wat is jullie mening hierover ???

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 11:53
Gimme meer websites waar je zulk spul kan bestellen :)

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Hmm, het is triest dat het zo duur is in nederland,ik hoop dat daar snel verandering in zal komen...

Maarre, kan je niet ff wat linkjes geven van die sites waar jij je materialen heb gehaald?

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Uhm, coolerguys zei 'ie, dus dat is www.coolerguys.com

Verwijderd

Topicstarter
Juist, www.coolerguys.com :)
die mannen daar zijn erg netjes en houden
je overal van op de hoogte
( ook als de verzendkosten iets hoger uitvallen ).
je hebt ( volgens mij )
ook nog life time garantie !!!!

maaaar ik hoorde dat er ook meerdere online winkels zijn in de USA die het erg goedkoop
( in verhouding met NL ) opsturen.

enige nadeel is dat het +/- 17 dagen duurt
als je met chequeu of cash geld wilt betalen.
met creditcard +/- 10 dagen
maargoed bij oc-shop moet je ook vrij lang wachten voordat ze ook maar iets op voorraad hebben hehehe :) :)

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 21:44

RvV

Bij de oc-shop moest ik zo'n 6-7 weken wachten voordat ik alles binnen had :(

Y'24

• Albinoraptor
  • Laatst online: 31-08 23:17
Hier moet je naar toe zeer leuke prijs voor CPU's
http://ocz.safeshopper.com/19/cat19.htm

• seppie

seppie

Wie anders?

Ok, bedankt voor de Links allemaal.

Verwijderd

en wat is de levertijd daarvan als ik vragen mag?

en stel dat je iets verkeerds krijgt ofzo, dan lijkt me dat nogal shit om dat weer terug te sturen enzo..

Verwijderd

Het kan inderdaad veel goedkoper zijn om in de States te bestellen. 'k heb 2 weken terug 2 verschillende tubes Artic Silver (een voor grote en een voor kleine oppervlaktes. plus nog wat kleine materiaal besteld met m'n Visa Card. In het 9 dagen was het in huis en maar 3 dollar verzendkosten. Oja die tubes waren nog geen 14 dollar per stuk.

• seppie

seppie

Wie anders?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 september 2000 11:55 schreef Mister16v het volgende:
Het kan inderdaad veel goedkoper zijn om in de States te bestellen. 'k heb 2 weken terug 2 verschillende tubes Artic Silver (een voor grote en een voor kleine oppervlaktes. plus nog wat kleine materiaal besteld met m'n Visa Card. In het 9 dagen was het in huis en maar 3 dollar verzendkosten. Oja die tubes waren nog geen 14 dollar per stuk.[/quote]Zo, dat is echt zwaar relaxt dan!

• Arthur
  • Laatst online: 23-08 17:05
Ja maar het kan ook anders met bestellen in de States. Ik heb vier weken geleden een GlobalWin FAFOP32 koeler besteld bij computernerd. Deze is op 22 Augustus verzonden met US Air Mail. Tot op heden is er nog niets binnen. Ik heb contact opgenomen met het inklaringskantoor in Nederland, maar het pakketje is nog nooit in Nederland aangekomen. Ik heb ook ComputerNerd gebeld, die zouden contact opnemen met hun postkantoor over mogelijke oorzaken en zouden me e-mailen. Dit was gisteren. Toen ik ze eerder had gebeld zouden ze ook terugmailen maar dat is niet gebeurd. Ondertussen is het geld twee weken geleden al van mijn rekening afgeschreven.

Ik geef ComputerNerd tot dinsdag om met een antwoord te komen, anders eis ik mijn geld terug of een vervangende koeler met korting.

De moraal van dit verhaal: bestellen kán goed gaan (ik heb eerder ook dingen besteld en die kwamen wel snel aan), maar het kan ook zijn dat je enorm lang moet wachten. Bovendien weet ik niet wat mijn rechten zijn als consument; ik ben bang dat mijn enige hoop de goodwill is van ComputerNerd, als ze die hebben.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• seppie

seppie

Wie anders?

Tja, dat is de keerzijde van de Medaille, dat risico loop je idd ook..

Daarom zal ik zelf nooit voor grote bedragen in Amerika gaan bestellen, want dit risico wil ik niet lopen, maar als het om een koelertje van iets van 50/100 gulden gaat, dan kan het nog wel...

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:08
http://ocz.safeshopper.com/19/cat19.htm
(link van albinoraptor)

is die zaak betrouwbaar?

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

leuk wat je zegt, maar wordt het onderschept door de duone betaal je niet alleen de btw. Tevens is het zo dat als je iets besteld uit de VS het vaak niet verzekerd is. M.A.W. het kan gewoon verdwijnen en dag is je poen, want rembours doen ze haast niet.

Bij OC-shop is het verzekerd en loopt de garantie via OC-shop. Dus mocht er iets mis zijn heb je wel snel een nieuwe.

Verwijderd

De global FOP32 besteld totaal F71 inc verzendkosten en bezorging binnen 7 dagen (betaald met cc)

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

jongens jullie vergeten wel iets,
toevallig weet ik dat aangezien ik ook on-line shop's bouw een creditcard betaling is in de regel alleen geldig als je je handtekening zet (en dat gebeurt on-line niet) en zelfs dan kun je binnen een bepaalde tijdsperiode (ik geloof bij de meeste tot 3 weken) de koop ongedaan maken bij je creditcardmaatschappij
dus krijg je iets niet of ben je niet tevreden laat de betaling ongedaan maken en fax het bedrijf dat ze het spul maar komen ophalen omdat je het niet wilt hebben (wat ze uit de us dus niet doen) want je gaat voor hun fouten natuurlijk geen verzendkosten betalen en hou een kopie van de fax dit is gewoon legaal !!

Beste film ooit

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maarreuh? Met kontant betalen, bedoelen ze dan dat ze onder rembours versturen???? Vanuit de VS naar Nederland? Dat zou mooi zijn...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Arthur
  • Laatst online: 23-08 17:05
Hey soepkip hartstikke bedankt voor dat berichtje dat je geplaatst hebt, dat ga ik meteen eens uitzoeken

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Iedereen is vrij om daar te bestellen waar hih/zij wil, houdt er rekening mee, als er ook maar een onderdeeltje vergeten wordt...

Plus als er iet mis is met het bestelde, dat kan, ook in Nederland, je hier wel zo even in vergelijk het zo terug kan sturen of je kan er langs gaan, dat zie ik in de U.S of A. niet gebeuren, daar zit meer tijd tussen, ik wil jullie alleen helpen dat je dat niet vergeet! ;) succes allemaal Harry
http://www.geocities.com/HardwareXpo/

***Hey Seppie, leuk je hier nu ook te zien ;)

• Albinoraptor
  • Laatst online: 31-08 23:17
Nee geen cash on dilivery(buiten USA en CANADA) Grrrene(ofzo).
En ja is betrouwbaar als je bestelt via telefoon.
(Ben te voorzichtig om het via het internet te doen)

Verwijderd

DIt is trouwens ook een mooie site : http://www.plycon.com
En daar is ook de artic silver grease voor :
$ 16.99 en de golden orb voor de slot A :
$ 19.99.
Enz, enz, enz, enz..............

( bovenstaande pijzen zijn zonder verzend- kosten natuurlijk )

Verwijderd

Ik heb mijn fans/fingerguards bij 2Cooltek besteld, ik had ze binnen een week thuis!!!!

IAN is SUPER...

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Ik heb ook een aantal maal wat bij 2cooltek besteld. Ik had altijd snel (+/- 10 dagen) de spullen in huis en en het is er absoluut niet duur, veel spul is er goedkoper dan op andere US-sites. Aanrader!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 14:27
www.bigfootcomputers.com lijkt me ook wel interessant. Misschien dat ik daar binnenkort maar ga shoppen.
Let wel op dat het een Canadese zaak is en de prijzen er in Canadese dollars staan.
Dus in eerste instantie lijkt de zaak nogal duur, maar 't valt reuze mee. :)

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 16:21
nou ik w8 al 2 weken bij de post:( dus ik ga effe verhaal vragen bij coolerguys >:)

Verwijderd

Waarom hebben ze ook op de amerikaanse sites niet zoiets dat als je bijv 20 coolers koopt de prijs zoveel omlaag gaat. De amerikanen houden toch van groot inkopen ;)

Is op zich wel jammer want ik vind ze hier ook nog best duur.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat een probleem is (voor ons althans), is dat er in de VS concurrentie is op de Post. Hier hebben we tijdenlang een posterij gehad (PTT) welke van de overheid was, en welke geen concurrentie toeliet, of het in ieder geval verschrikkelijk moeilijk maakte.

Nu heeft de PTT hier zo'n voorsprong, dat andere bedrijven nauwelijks een kans krijgen, waardoor de PTT kan rekenen wat ze willen. (Bijv. rembours pakket is minimaal 23,50, nu zelfs meer geloof ik)

Een ander verschil is dat je bij de zaken in de USA dus voorruit betaalt (met credit card), en dat hier bij OC-Shop niet doet. Maakt ook een verschil. Maar verzendkosten blijven bij de kut-ptt dan toch op minimaal 11,- steken, tenzij het door een achterlijk kleine brievenbus past :(

Overigens raken ze niet alleen kleine dingen kwijt, als je bestelt in de VS hoor. Ik heb een CONTAINER (20') met spullen onderweg uit Canada/VS (GReat Lakes) en deze zou 30-11 binnen zijn. Nog geen spoor van gezien......:( Wel een hoop gedonder. Ik wil mijn spullen!

Verwijderd

Mijn ervaring:

Ik bestelde mooien koperen koeler + pelter
bij www.swiftnets.com, voor 270 piek.

levering na twee weken, uitstekende service, persoonlijke adviesen via e-mail, etc.

Alleen: wel een aanslag van de douane a raison de 72 gulden, te voldoen bij aflevering !!!

Dat had ik nog niet eerder gehoord, gebeurt dit steeksproefsgewijs of zo ?

• A3-D
  • Laatst online: 31-08 23:49
Het blijkt in de praktijk dat die 17,5% maar met willekeur wordt toegepast. Als wij iets over laten komen moeten we soms wel, en soms niet de BTW afdragen aan de deur. Als particulier heb je dus gewoon mazzel als er geen BTW aan deur betaald hoeft te worden (een bedrijf kan deze ook nog eens terugvorderen indien de 17,5% aan de deur betaald moet worden).

Invoerrechten betaal je in ieder geval niet, BTW is dus duimen!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Dat betekent in jouw geval een toeslag van 26,6% !

Is dat niet 17,5% BTW en dan nog de verzendkosten erbij?

Of zaten de shipping kosten al bij die FL 270,- ?

vreemd, zeker voor hardware componenten. Hier zou namelijk FL 0,- invoerrechten voor gelden. (wel BTW uiteraard)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
creditcard is 10 keer veiliger:

als er niet geleverd wordt blokeer je achteraf de betaling.

als er fraude wordt gepleegd (er wordt te veel afgeschreven, of er worden later betalingen gedaan met jouw creditcard terwijl jij ze niet hebt gedaan) wordt dit gedekt door de creditcard maatschappij.

wat gebeurt er in dezelfde gevallen, als je betaald via incasso (het geld wordt van je rekening afgeschreven)

als er niet wordt geleverd, maar je hebt al lang betaald, wordt het moeilijk om je geld terug te krijgen.

als er fraude achteraf wordt gepleegd, moet je weer tegen je bank aan gaan zeuren en hope dat je wat terugkrijgt.

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03-2025
Deadkennedy

Die zaak is NIET betrouwbaar. Vele mensen in de USA hebben er problemen meegehad.
www.2cooltek.com is wel een heel goede zaak met een uitstekende reputatie.
Doe voordat je online iets koopt goed onderzoek bij bijvoorbeeld de forums van anandtech: http://forums1.anandtech.com/ en neem een kijkje bij http://www.resellerratings.com/

/edit/

en Albinoraptor, doe je medetweakers een lol en haal die link weg, lees dit maar eens: http://forums1.anandtech.com/messageview.cfm?catid=38&threadid=264436

/edit/

"Choose life"

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Betekend money order dat ik de postbode moet betalen? en wat is de koers van de dollar?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03-2025
Een money order gaat volgens mij via de bank en ik denk niet dat dat mogelijk is met een buitenlandse bankaccount.
Voor die dollar moet je even kijken op teletekst :)

"Choose life"

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig die bestellingen maar vergeten jullie niet dat als het bedrag boven de 48 gulden dat je dan nog eens extra belasting moet betalen + nog een extra douane commissie o.i.d. Het is misschien wel goedkoper maar als het eenmaal in huis is krijg je later nog een brief binnen waar je dan nog eens 17,5% er over heen moet betalen en die commissie. Dus reken alles maar een keer uit voordat je bestelt en dan zal je zien dat de oc-shop misschien nog goedkoper is. Ik denk ik meld het maar even.

;)

Verwijderd

Kijk hier eens hier heb ik gisteren 2 PEP66's, 1 PAL6035 en een tube Artic Silver besteld. Duurt nog 1 a 2 week voordat ik het heb. Ik kan niet meer wachten... >:) En nog goedkoop ook vind ik.

www.coldcpu.com

Greetz

• A3-D
Op woensdag 06 december 2000 17:43 schreef CRiViT het volgende:
Allemaal leuk en aardig die bestellingen maar vergeten jullie niet dat als het bedrag boven de 48 gulden dat je dan nog eens extra belasting moet betalen + nog een extra douane commissie o.i.d. Het is misschien wel goedkoper maar als het eenmaal in huis is krijg je later nog een brief binnen waar je dan nog eens 17,5% er over heen moet betalen en die commissie. Dus reken alles maar een keer uit voordat je bestelt en dan zal je zien dat de oc-shop misschien nog goedkoper is. Ik denk ik meld het maar even.

;)
Tot op heden hebben we flink wat bestellingen gedaan in met name de USA en we hebben nog nooit commissie of iets dergelijks hoeven te betalen en achteraf ook geen aanslagen gehad.

Je betaald "gewoon" de prijs die je met de desbetreffende winkel hebt afgesproken (eventueel verhoogd met de verzendkosten e.d.). Alleen betaal je over de waarde van het pakket (staat meestal op de verzenddokumenten van het bedrijf) 17,5% BTW en geen commissie of iets dergelijks. Op de factuur die je van de PTT aan de deur aangeboden krijgt staat precies vermeld welk bedrag aan BTW is berekend en je kunt telefonisch navraag doen welke koers ze hebben gehanteerd om de buitenlandse valuta om te rekenen naar Nederlandse Guldens. Al met al kan het dus inderdaad soms best goedkoper zijn om direct in het buitenland te kopen.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• php
  • Niet online

php

Het hangt er sterk vanaf bij welk inklaringskantoor het pakketje terecht komt. Soms hebben ze het zo druk, dat het gewoon doorgeschoven wordt, andere keren moet je betalen voor:

Invoerrechten (op meeste hardware 0%, zie www.douane.nl)
BTW
Transport van inklaringskantoor naar je huis
Opslagkosten
Administratiekosten

Ik heb dit dus meegemaakt over een relatief klein pakket (koker van doorsnee 15cm x 120cm lang) welke me behoorlijk wat heeft gekost.

Als de douane je pakket wil controleren ( zgn "rood vallen" ) dan mogen zij ook nog wat op het rekeningetje schrijven, en duurt het weer een dag langer, zit het weekend ertussen heb je pech, dan duurt het 3-4 dagen langer, omdat op je pakketje de boel van het weekend ook gestapeld wordt, en dan is het dinsdag voor ze je pakketje hebben uitgegraven.)

Als je in de EG bestelt, heb je dit gezeik allemaal niet. Je betaalt dan echter wel (direct) BTW.

• php
  • Niet online

php

Oja, trouwens, Arie, let je op dat je alles wel goed in je boekhouding verantwoordt? Anders krijg je achteraf nog eens een aanslag. Meestal na controle door belastingdienst, of boekhouder.

• A3-D
Op donderdag 07 december 2000 12:52 schreef Herman het volgende:
Oja, trouwens, Arie, let je op dat je alles wel goed in je boekhouding verantwoordt? Anders krijg je achteraf nog eens een aanslag. Meestal na controle door belastingdienst, of boekhouder.
Hier hebben we een accountant voor in de arm genomen en gezien zijn "onkostenvergoeding" mogen we er hopelijk van uit gaan dat dit goed gaat! ;)

Pagina: 1