[mening] goede keus gemaakt?

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Ik ben van plan om de volgende set aan te schaffen. Graag zou ik jullie mening willen horen :)

- Yamaha RXV-420RDS
- Dali 6006 SE (speciale editie voor Hobo Hifi )

Zelf ben ik echt zwaar onder de indruk van deze combi en ik heb 'm ook besteld. Volgens de verkoper is het echter nog altijd mogelijk als ik iets anders wil dat het aangepast kan worden.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Leuk voor je, maar je moet het zelf fijn vinden dus heb je de goede keuze gemaakt. Opreutelen welke merken de anderen goed vinden, lijkt me nogal nutteloos...

Dus alleen constructieve bijdragen en geen "ik vind yamaha niet zo mooi klinken" enzo, want hij vond het blijkbaar goed klinken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Als jij het zelf maar mooi vind klinken, wel een winkel die ik erg slecht vind (en dan oordeel ik over de vestingingen enschede en arnhem). Suc6 met je aankoop en blaas ze!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Wat ik wel eens zou willen weten is wat jullie (en dan ga ik ervan uit dat jullie mensen zijn die verstand hebben van dit soort zaken) van deze combinatie vinden.

Ik heb zelf weinig ervaring met dit soort dure audio-apparatuur, maar toen Ruud mij vertelde dat hij een versterker + speakers voor 1725euro had gekocht vond ik dat ernstig veel geld.

Wat ik me dan afvraag is of dit een goede investering is (het gaat waarschijnlijk lang mee, en de versterker technologie verandert naar mijn weten niet zo hard als b.v. de computer technologie). En of deze combinatie het geld wel waard is.

Ik heb altijd gedacht dat dit soort (voor mij) extreem dure installaties voor echte muziek kenners waren en niet voor de doorsnee "ik koop een X-Box en heb nu een DTS versterker + speakers nodig" student (no offence Ruud).
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een systeem als dat volledig tot zijn recht komt in een volle kamer van nog geen 16m^2.

Overtuig mij en Ruud ervan dat hij een goede investering heeft gedaan.

Ik ben overigens erg benieuwd naar zijn systeem dus raad hem niet af het te kopen, want ik wil graag bij hem gamen op zijn X-box met DTS versterker 8-)

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je me verexuseert dat ik geen zin heb om iemand te overtuigen om iets te kopen, als hij zelf moet bepalen of-ie het ervoor over heeft.

Het feit dat het op zijn kamer niet zo mooi klinkt als ergens anders is natuurlijk geen reden om het niet te doen.

Dat is netzoiets als geen lamp kopen, omdat het in de winkel lichter is ofzo :P

Kijk dit topic:
[topic=192268/1/100]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op zaterdag 02 maart 2002 23:32 schreef Platel het volgende:
Wat ik wel eens zou willen weten is wat jullie (en dan ga ik ervan uit dat jullie mensen zijn die verstand hebben van dit soort zaken) van deze combinatie vinden.

Ik heb zelf weinig ervaring met dit soort dure audio-apparatuur, maar toen Ruud mij vertelde dat hij een versterker + speakers voor 1725euro had gekocht vond ik dat ernstig veel geld.

Wat ik me dan afvraag is of dit een goede investering is (het gaat waarschijnlijk lang mee, en de versterker technologie verandert naar mijn weten niet zo hard als b.v. de computer technologie). En of deze combinatie het geld wel waard is.

Ik heb altijd gedacht dat dit soort (voor mij) extreem dure installaties voor echte muziek kenners waren en niet voor de doorsnee "ik koop een X-Box en heb nu een DTS versterker + speakers nodig" student (no offence Ruud).
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een systeem als dat volledig tot zijn recht komt in een volle kamer van nog geen 16m^2.

Ik ben overigens erg benieuwd naar zijn systeem dus raad hem niet af het te kopen, want ik wil graag bij hem gamen op zijn X-box met DTS versterker 8-)
Ok. Ten eerste : als je je speakers goed uitzoekt dat doet de grootte van de kamer er niet toe. Wel de akoestiek, maar hoe duur je installatie ook is en hoe groot je ruimte is, akoestiek kan altijd alles verpesten.

Ten tweede : voor de rest is de enige die jou ervan kan overtuigen dat paar oren dat je hebt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

De akoestiek wordt bepaald door de grote van de kamer, de vorm van de kamer, de inhoud "meubels, planten etc...". Tevens speelt de opstelling van je speakers een belangrijke rol. Ik weet niet hoe groot jouw kamer is, maar ik vind de speakers van Dali wel aardig :D

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
In 16m2 in een goeie opstelling en met de juiste aparatuur is zeker een goed resultaat te bereiken, je moet echter wel tijd en moeite in je hobby steken en niet bang zijn een keer je hele kamer om te gooien tbv je audioset, of je dit wel of niet wil moet je maar helemaal zelf weten...

Verwijderd

Vindt jij het een mooie combo... :?
ja? :)
mooi!!! :9

Dan heb je dus een goede keus gemaakt... ;)

:P
/me vindt dat als je het zelf goed vindt, dat het dat goed is... (voor jou)

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 23:32 schreef Platel het volgende:

*ZUCHT*

ik word er een beetje moe van om het te blijven uitleggen, maar misschien dat iemand me ermee kan helpen.

Van jongs af aan ben ik thuis altijd verwend qua geluid, omdat mijn pa zelf altijd veel geld heeft geinvesteerd in zijn geluidsinstallatie. Op 11 jarige leeftijd heb ik toen zelf een stereo-installatie gekocht voor ongeveer 1000 piek (was een zeer goede aanbieding :) ). Dit setje is me altijd goed bevallen, maar met de komst van Dolby e.d. zat ik er steeds meer aan te denken om zelf een keer zo'n set aan te schaffen.

Nu heb ik eindelijk genoeg geld gespaard en heb ik met de aanschaf van mijn X-box nog een extra reden om een set aan te schaffen. Ik heb nu ook het geld om echt top-spul te kopen ipv een of ander simpel setje.

Ohjah Platel, de prijs voor deze set valt naar mijn mening nog reuze mee en voor de echte kenners zijn dit soort bedragen nog maar een schijntje.

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 15:52 schreef Ruud2001 het volgende:
Ik ben van plan om de volgende set aan te schaffen. Graag zou ik jullie mening willen horen :)

- Yamaha RXV-420RDS
- Dali 6006 SE (speciale editie voor Hobo Hifi )

Zelf ben ik echt zwaar onder de indruk van deze combi en ik heb 'm ook besteld. Volgens de verkoper is het echter nog altijd mogelijk als ik iets anders wil dat het aangepast kan worden.
Nou zijn Ruud en ik het niet altijd overal over eens. Maar ik ben samen met Ruud wezen luisteren en ik was zelf helaas ook verkocht ( Ik koop dezelfde set). We hebben verschillende speakers getest en ook verschillende muziek soorten. Ik snap trouwens niet dat je er nog over twijfelt om iets anders aan te schaffen Ruud....
Het is inderdaad een hoge prijs, maar vergeet niet dat het bedoeld is om weer 10 /15 jaar mee verder te kunnen. De X-Box was de doorslag en niet de hoofdreden (als de X-Box geen dvd's kon afspelen had ik er nog over getwijfeld). De hoofdreden voor mij en ook voor Ruud is dat we wel vonden dat we toe waren aan het echte werk wat betreft versterker en speakers. Dat zijn kamer er niet op echt gebouwd is is helemaal waar. Maar ik denk niet dat we over 2 a 3 jaar Ruud nog steeds thuis op zijn kamertje aantreffen. Dus de set zal zeker 3/4 deel van de levensduur volledig benut worden.

En zeg nou toch zelf : Wat is er leuker dan je vader jaloers maken met je Hifi appratuur >:)

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 19:44 schreef Netrab het volgende:

Nou zijn Ruud en ik het niet altijd overal over eens. Maar ik ben samen met Ruud wezen luisteren en ik was zelf helaas ook verkocht ( Ik koop dezelfde set). We hebben verschillende speakers getest en ook verschillende muziek soorten. Ik snap trouwens niet dat je er nog over twijfelt om iets anders aan te schaffen Ruud....
Ik twijfel niet, maar misschien dat er iemand is die zegt dat het toch verstandiger is om de 520 te nemen ipv de 420, omdat er bij de 420 bijvoorbeeld standaard een aantal vervelende probleempjes inzitten. Beetje zoiets als dat geouwehoer wat er toen was met die IIyama 451... terwijl dit standaard toch niet van IIyama verwacht wordt omdat ze normaal altijd zeer goede producten leveren.
En zeg nou toch zelf : Wat is er leuker dan je vader jaloers maken met je Hifi appratuur >:)
LOL :D

Pagina: 1