Toon posts:

Windows 98 installeren via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft een goede bootdisk of wat dan ook om een lege laptop zonder cd rom te installeren via een netwerk dus via een cd-rom in een andere pc ik heb de search gebruikt maar niks bruikbaars gevonden,alleen links naar engelse sites en m,n engels is al beroerd! :(

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op zaterdag 02 maart 2002 15:36 schreef m.tiehuis het volgende:
Wie heeft een goede bootdisk of wat dan ook om een lege laptop zonder cd rom te installeren via een netwerk dus via een cd-rom in een andere pc ik heb de search gebruikt maar niks bruikbaars gevonden,alleen links naar engelse sites en m,n engels is al beroerd! :(
Zal je toch zelf moeten maken aangezien die afhankelijk is van je netwerkkaart etc.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu nog 98 opstaan op die laptop maar ik wil een schone installatie doen kan je dan ook de cd-rom van 98 overkopieren via het nog bestaande netwerk op een partitie op die laptop en vanaf die partitie installeren? :?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Ik heb dit vroeger wel eens via DOS gedaan met interlink, een prog dat via een parallelle kabel 2 pcs kan verbinden + schijven sharen.

Eerst met floppies dos 6.22 installed op de pc zonder cd-rom, dan de pc met cd-romspeler ook in dos opstarten (wel cd-rom driver laden) en "intersrv" (oid) opstarten, dan de client-pc zonder cd-rom opstarten en "interlnk" (oid) opstarten, d8 dat je daarvoor iets in de config.sys moest zetten, dat merk je vanzelf wel. DAn is de cd-rom op de client-pc beschikbaar onder een aparte letter.

Het beste kan je dan de stupfiles kopieren naar de hd, en niet rechtstreeks installen vanaf de pc met cd-romspeler, als er dan wat misgaat moet je weer heel lang wachten omdat een parallelle verbinding niet echt snel is :P

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Op zaterdag 02 maart 2002 15:53 schreef m.tiehuis het volgende:
Ik heb er nu nog 98 opstaan op die laptop maar ik wil een schone installatie doen kan je dan ook de cd-rom van 98 overkopieren via het nog bestaande netwerk op een partitie op die laptop en vanaf die partitie installeren? :?
zeker kan dat, das het simpelste :)

ff de \win98 directory vanaf de cd-rom kopieren naar je laptop harddisk, op een andere partitie dan waar win98 op geïnstalleerd staat, dan de windows partitie formatteren, opstarten en dan vanuit dos de setup starten. :)

Verwijderd

Topicstarter
ok gaan we dat proberen!bedankt :)

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Hele handige bootdisk.com Kan je diverse soorten bootdisk binnen halen. Netwerk, cdrom, vanalles

"Is your mother proud of you ?"

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 02 maart 2002 20:55 schreef spider het volgende:
Hele handige bootdisk.com Kan je diverse soorten bootdisk binnen halen. Netwerk, cdrom, vanalles
alleen worden de meeste PCMCIA kaartjes niet ondersteund, en das balen als je geen interne netwerk hebt :(

[edit]typo
Pagina: 1