100% compatible linux modem

Pagina: 1
Acties:

• FMFREAK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik ben op zoek naar een extern modem die voor de volle 100% linux compatible is.
Ik heb op dit moment een Dynalink 1456 ET en ik voel me wel een beetje bekocht. Er staat op de doos dat hij Linux Compatible is en voor 66% is dat ook wel de fax en de modem doen het prima, alleen de Voice niet (zowel in vgetty als minicom ontvangt hij niks) . Onder Windhoos wel. Daar installeert hij een Wave device voor de modem, maar dat werkt (volgens mij) dus niet onder Linux. Iemand een idee welke modem dat wel kan ?

Soms zit het mee, vaak zit het tegen

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

Een wave-device is een geluidskaart. Misschien moet je eens tussen de geluidskaartdrivers snuffelen of er een driver is voor modem-wave-devices.

Misschien is een bezoekje aan ALSA ook nuttig (alternatieve geluidsdrivers).

Trouwens, waarom wil je in hemelsnaam voice? Ik heb het ook jaren gehad en na de eerste week was ik er op uit gekeken. Nooit meer 1 keer gebruikt.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 maart 2002 15:08 schreef moto-moi het volgende:
Kijk op freshmeat, zoek naar mgetty & klik op de FAQ, daar staan een aantal aanbevolen modems aan voor de dingen die de topicstarter zoekt..
en dat klopt, ff zelf gechecked :)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[topic=427405/1/100]

wmb is ie weer open ;)

Verwijderd

Kijk eens op http://lhd.datapower.com/db/searchproduct.cgi?_catid=11 , daar vind je gebruikerservaringen met modem.

• FMFREAK
Ik wil hem gaan gebruiken voor het volgende. Ik ben bezig met een uitgebreid online radiostation gebeuren. Een server die alles zelf doet. Hij draait nu al 24-uur per dag hits met elk uur een uuropener met fragmenten van platen die er het komende uur gedraaid gaan worden. Ook kunnen luisteraars verzoekjes aanvragen die dan in de playlist komen.
De volgende stap die ik wil maken is dat de luisteraars hun verzoekje zelf kunnen aankondigen en daar heb ik dus een voicemodem voor nodig. Het stomme is dat de dynalink wel afspeeld rmd maar niet opneemt.
Als alles werkt wil ik alles op internet zetten, zodat anderen er ook nog plezier van hebben

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb een externe 56k E-tech (bullet) modem en die gebruik ik voor mijn freesco-dial (linux) bakkie :)

• FMFREAK
Maar doet jouw voice het dan ook ?
Of heb je dat niet geprobeert

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

huh voice?!
voor wat?

• FMFREAK
Zie boven...

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

in windows wel in linux ?!!?

• FMFREAK
Op zondag 03 maart 2002 09:49 schreef ThaHandy het volgende:
in windows wel in linux ?!!?
Jip in widows wel in Linux niet. Echt vreemd. Alleen rmd afspelen doet ie wel in Linux opnemen niet.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

gewoon telkens andere merken kopen en als et nie werkt terug brengen :)

Verwijderd

hmmm... google zoeken: (Modem + Linux)

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Modem-HOWTO.html

Staat alle informatie die je nodig hebt

Succes

Verwijderd

een half jaar later :)
fmfreak:
van belang is dat vgetty je telefoon ondersteunt. bij mij was dat niet het geval, maar met het betere hackwerk (zie http://vocp.sourceforge.net/vgetty.html ) was ik toch in staat voice te gebruiken. vocp zit nog in de pijplijn, wellicht voldoet het ook nog voor de rest van je experimenten.

overigens: het argument windows wel en linux niet is niet fair, vgetty is open source, maar daardoor kan het dus gebeuren dat ondersteuning voor jouw stukje hardware er simpel nog niet is. als je daar echt problemen mee hebt kan je natuurlijk altijd zelf mee ontwikkelen

• FMFREAK
Nou ik ben er al achter wat het probleem is. Ik denk dat mijn Dynalink modem geen lekkere voice file aanmaakt. Als ik namelijk met Cool Edit wat met de bitrates en Hz speel, komt er wel iets (met een hele hoop ruis) uit.
Ik ben van plan om de Creative Modemblaster aan te schaffen aangezien ik berichten heb gelezen dat die wel zou werken met Vgetty.
en dat argument van Windows vs. Linux is ook niet zo bedoelt. Ik ben een Linux liefhebber dus ik vind het gewoon jammer dat het niet onder Linux werkt. Aangezien mijn programmeer ervaring nog niet 100% is, lukt het mij niet om een driver te schrijven, als ik het wel kon zou ik hem ook openbaar maken natuurlijk

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Een externe modem pakt die altijd.

http://www.xbmcfreak.nl/

• FMFREAK
Dat klopt... Linux werkt ook wel met dit externe Dynalink modem, maar de voice is een ander verhaal... Daar heb je weer andere programmatjes voor die de data omzetten naar wav en daar gaat het dus fout. En om die voice gaat het mij nou net.

Pagina: 1