#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
En dan wel zorgen dat je drivers hebt die geschikt zijn voor XP. Om welke NIC gaat het eigenlijk?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verder zit er een RealTek chipset op waarop staat vermeld: RTL8029AS en 0629Q1. Ik weet dus zeker dat het een Realtek 10mbit kaartje is maar verder niets. Van SkyMaster heb ik de drivers van zo'n kaart gedownload en net geprobeerd te installeren maar dan krijg ik weer deze melding:
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Heb zelf geen ervaring met realtek, maar de meeste hier hebben wel zo'n kaartje draaiend onder XP.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
1
2
3
4
5
| The driver had built-in in win XP and win2000. You don't need extra driver. If you still cannot install properly, you could try other slots. You could search "Realtek" and "Ethernet" in this URL to get more information. http://www.microsoft.com/hcl/default.asp |
Daar schiet ik dus niks mee op
Heb net even de PC opnieuw opgestart maar de device manager ziet het kaartje niet staan
Ik wordt er een beetje hopeloos van allemaal...
Bizar,Op zaterdag 02 maart 2002 15:16 schreef VageGast het volgende:
Bij de 8029(AS) download krijg ik van de aardige mensen bij Realtek deze opmerking:
code:
1 2 3 4 5 The driver had built-in in win XP and win2000. You don't need extra driver. If you still cannot install properly, you could try other slots. You could search "Realtek" and "Ethernet" in this URL to get more information. http://www.microsoft.com/hcl/default.asp
Daar schiet ik dus niks mee opOp de microsoft site staat dat er geen updates voor de kaart zijn
Heb net even de PC opnieuw opgestart maar de device manager ziet het kaartje niet staan
ik heb niet zo lang geleden bij mijn ex-vriendin (toen nog geen ex) een realtek 8029as geinstalled. Onder win2k en later ook onder XP. De nic werd gevonden en winXP install'de zelf eigen drivers. Geen probleem mee gehad.
Haal de nic er eens uit en steek hem eens in een ander pci slot
de win2k driver gaat vast wel werkenOp zaterdag 02 maart 2002 15:16 schreef VageGast het volgende:
Bij de 8029(AS) download krijg ik van de aardige mensen bij Realtek deze opmerking:
code:
1 2 3 4 5 The driver had built-in in win XP and win2000. You don't need extra driver. If you still cannot install properly, you could try other slots. You could search "Realtek" and "Ethernet" in this URL to get more information. http://www.microsoft.com/hcl/default.asp
Daar schiet ik dus niks mee opOp de microsoft site staat dat er geen updates voor de kaart zijn
Het andere kaartje ligt inmiddels ten ruste in de prullenbak
Nu alleen nog een manier zien te vinden om mijn geluid weer aan de praat te krijgen. Dat doet het niet meer sinds ik die vorige netwerkkaart (prullenbak) installeerde. Ik krijg 1 seconde geluid en daarna loopt winamp vast. Weet iemand waar het aan ligt en hoe ik dit gemakkelijk kan veranderen?!?
Ik heb de geluidskaart al 2 keer uninstalled en opnieuw geinstalleerd (deed XP automatisch) maar het werkt nog steeds niet...
ff kijken welke files er voor de driver gebruikt worden, dan de geluidskaart in je device manager verwijderen, de files van dedriver uit je system32 dir halen, rebooten, opnieuw installen.Op zaterdag 02 maart 2002 16:05 schreef VageGast het volgende:
Het NIC probleem is inmiddels opgelost, ik heb uit een oude PC een andere netwerkkaart getrokken en die werd na een reboot meteen herkend en netjes geinstalleerd door XP.
Het andere kaartje ligt inmiddels ten ruste in de prullenbak
Nu alleen nog een manier zien te vinden om mijn geluid weer aan de praat te krijgen. Dat doet het niet meer sinds ik die vorige netwerkkaart (prullenbak) installeerde. Ik krijg 1 seconde geluid en daarna loopt winamp vast. Weet iemand waar het aan ligt en hoe ik dit gemakkelijk kan veranderen?!?
Het garantiestickertje zat over de pinnetjes geplakt!!!