Toon posts:

keyboard wil niet werken via de midi-poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een klein probleempje met het aansluiten van een keyboard op de midi-poort van de PC.

Ik heb zo'n mooi kabeltje gekocht en aangesloten op het keyboard en op de geluidskaart. Maar als ik dan in het programma zit waar mee ik het wil gaan gebruiken doet het helemaal niks. Ik heb het op 2 verschillende pc's geprobeerd dus het lijkt me sterk dat het aan de geluidskaart ligt. Ik doe gewoon wat fout.

De eerste PC is een Intel Celeron 433 Mhz met 256 MB geheugen en een Creative SB16 PnP met Windows 98se, de andere PC is een intel Pentium3 1.1 Ghz met 512 Mb geheugen en een Creative SoundBlaster Live Player 5.1 met Windows XP NL. Het software pakketje waarin het zou moeten gaan werken is Musicad (http://www.musys.nl).

Moet ik nadat ik het kabeltje heb aangesloten ook nog wat instellen in windows ofzo?

Alvast bedankt!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 12:22

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Zou het kunnen zijn dat je de MIDI-in plug in je MIDI-in van je keyboard hebt geplugt, ipv in de MIDI-out van je keyboard?

Had dit zelf ook, kwam er maar niet uit bleek dus dat de MIDI-in in de MIDI-out moest en de MIDI-out in de MIDI-in van het keyboard :+.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

Topicstarter
dit had ik ook al geprobeerd..

tnx anyway..

oja.. het keyboard is een HOHNER PSK50