asus p4t-e

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
hej mensen,

op de asus site staat:

Extreme Overclocking

ASUS P4T-E offers impressive overclocking options to maximize your system performance:

Easy DIP Switch or Jumperfree overclocking from BIOS
Flexible CPU Core Voltage Adjustments in 0.05V increments over defaults
Accurate 1MHz adjustments of system-bus-frequency up to 150MHz
Adjustable FSB/PCI/MEM ratio
Rock-solid stability

ik heb deze opties niet :(
en hem asus gemailed maar geen reply gehad
iemand die een telefoonnummer heeft van asus nederland voor mij???

edit; die 1 mhz staps overclock opties en die adjustable ratio; die mis ik dus

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op zaterdag 02 maart 2002 14:42 schreef Lord_T het volgende:
Rock-solid stability

ik heb deze opties niet :(
That's not an option >:)

Niet Nederland, wel Europa

ASUS Computer GmbH (Europe)
Technical Support
Hotline: +49 21 02 95 99 0
Fax: +49 21 02 95 99 11
Support: www.asuscom.de/de/support

Ze zitten niet in NL ben ik bang. Wel in Duitsland (zie bovenstaande shit)

Probeer anders eens een BIOS-update :?

• Lord_T
thnx...
biosupdate is er alleen nog niet op die asus site....
heb versie 1.05

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
wie heeft deze opties wel op dit mobo????

• Lord_T
man ohw man....
zelfs asus america is niet te bereiken... (heb ze op mijn werk geprobeerd te bellen >:) )
heb hen gebeld en wat ingesproken op zo'n bandje...
iemand een goed alternatief????

Verwijderd

of ik zie er over of ik heb deze functies ook niet

• Kyoko
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 12:28
[quote]Op zaterdag 02 maart 2002 14:42 schreef Lord_T het volgende:
> Easy DIP Switch or Jumperfree overclocking from BIOS

Deze heb ik (iedereen toch?)

> Flexible CPU Core Voltage Adjustments in 0.05V increments over defaults

Yep, deze ook. van 1.75 tot 1.85 als ik me niet vergis.

> Accurate 1MHz adjustments of system-bus-frequency up to 150MHz

stapjes van 1 mhz niet dacht ik, maar kan wel uit een lange lijst de fsb kiezen.

> Adjustable FSB/PCI/MEM ratio

Deze ben ik zo snel niet tegengekomen. Misschien over het hoofd gezien..

> Rock-solid stability

Deze heb ik zeker!! :D

> edit; die 1 mhz staps overclock opties en die adjustable ratio; die mis ik dus

(zag deze ff te laat)

/edit ik weet nie goed hoe die /quote werkt. Die > is hopelijk leesbaarder /edit

• Lord_T
thnx voor je reply... kun je kijken tot hoever je FSB gaat?
en met welke stappen??

• Kyoko
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 12:28
Tuurlijk, speciaal voor jou even m'n PC opnieuw opgestart.

Zet je CPU internal freq. op manual!

dan kan je kiezen bij CPU front side bus freq. uit:
100, 103, 105, 108, 110, 112, 115, 118, 120, 125, 130, 133

Ik weet niet in hoeverre dit afhankelijk is van je CPU.
Ik heb een 1700@2074. Boardje en CPU kunnen makkelijk hoger (2100+) maar m'n geluidskaart trekt dat niet..

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op dinsdag 05 maart 2002 23:15 schreef Kyoko het volgende:
Tuurlijk, speciaal voor jou even m'n PC opnieuw opgestart.

Zet je CPU internal freq. op manual!

dan kan je kiezen bij CPU front side bus freq. uit:
100, 103, 105, 108, 110, 112, 115, 118, 120, 125, 130, 133

Ik weet niet in hoeverre dit afhankelijk is van je CPU.
Ik heb een 1700@2074. Boardje en CPU kunnen makkelijk hoger (2100+) maar m'n geluidskaart trekt dat niet..
Het kan idd veel hoger, ik moest m'n onboard sound uitschakelen en een soundblaster plaatsen en m'n RDRAM op 3x mode zetten.
Ook heb ik m'n M$ muis vervangen voor een Logitech.

• Lord_T
Op woensdag 06 maart 2002 18:41 schreef JSI het volgende:

[..]

Het kan idd veel hoger, ik moest m'n onboard sound uitschakelen en een soundblaster plaatsen en m'n RDRAM op 3x mode zetten.
Ook heb ik m'n M$ muis vervangen voor een Logitech.
heb je dan andere FSB waardes?
ik heb namelijk precies dezelfde als hierboven genoemd.....

dan haal ik namelijk mijn pc leeg en ga ik testen watd e bottleneck zou zijn maar kan het me niet voorstellen omdat ik in mijn vorige bak alle pci en agp kaarten had zitten die er nu in zitten en draaide op 140 FSB makkelijk

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op woensdag 06 maart 2002 20:42 schreef Lord_T het volgende:

[..]

heb je dan andere FSB waardes?
ik heb namelijk precies dezelfde als hierboven genoemd.....

dan haal ik namelijk mijn pc leeg en ga ik testen watd e bottleneck zou zijn maar kan het me niet voorstellen omdat ik in mijn vorige bak alle pci en agp kaarten had zitten die er nu in zitten en draaide op 140 FSB makkelijk
Instellingen in de BIOS v1005:
100 103 105 108 110 112 115 118 120 122 125 130 133

Ik heb hem momenteel als volgt ingesteld:

Manual
18 x 133
CPU Vcore 1.600 V
RDRAM Ratio 3 x

CPU Temp : 43 graden
CPU Speed : 2394

System specs:
MEM : 2 x 128 MB Samsung
VGA : Matrox G550
Sound : SB Live

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

[quote]
Op dinsdag 05 maart 2002 20:41 schreef Kyoko het volgende:
Op zaterdag 02 maart 2002 14:42 schreef Lord_T het volgende:
> Accurate 1MHz adjustments of system-bus-frequency up to 150MHz

stapjes van 1 mhz niet dacht ik, maar kan wel uit een lange lijst de fsb kiezen.

> Adjustable FSB/PCI/MEM ratio

Deze ben ik zo snel niet tegengekomen. Misschien over het hoofd gezien..

> Rock-solid stability

Deze heb ik zeker!! :D

> edit; die 1 mhz staps overclock opties en die adjustable ratio; die mis ik dus
Klopt nog niet allemaal. Ik heb van 't weekend ook nog zo'n bak in elkaar gezet en kon maar tot maximaal 133. En dan ook nog in stapjes van +/- 3Mhz

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Heb hier een CUSL2-C bord, die scheen ook met stapjes van 1 Mhz te kunnen verschuiven, maar helaas... Is ook met stapjes van 3.

Niet dat ik dit ding wil overclocken, want hij is sowieso al onstabiel genoeg :'(

Verwijderd

Mijn systeem met ASUS P4T-F begint te piepen als ik mijn fsb op 117 zet. Ik heb 256 mb PC800 geheugen erin. Waarom kan ik het niet op 130 zetten? :'(

• Lord_T
wat voor piepen zijn het?
iedere volgorde van die piepjes heeft een betekenis..

UHhhm iemand btw al de bios update gedraaid?????

edit: staat op tweakers.net voor degene die hem zoekt...

Verwijderd

Het is een:

Intel P4 1,5 Ghz 423 pins (intel boxed koeler)
ASUS P4T-F moederbord
2 x 128 MB PC800 geheugen
40 Gb Maxtor UDMA 133 7200 rpm
Chaintech GF2 MX-400 64 MB AGP

Als ik mijn FSB op 115 zet begint mijn systeem instabiel te worden. Nadat het vastloopt (dat lijkt erop in ieder geval) doe ik het restarten. Bij de restart hoor je steeds pieptonen met een duur van 1 a 2 seconden steeds herhalen.

Wat doe ik verkeerd? :?

• Lord_T
hoeveel piepjes zijn het?
continu of verschillend in lengte?

Verwijderd

De P4T-E kan hogere FSB's aan dan 133. Dit kun je echter alleen bereiken door de dipswitches te gaan gebruiken ipv het BIOS. In de handleiding van de P4T-E staat daarover niets, maar in de handleiding van de P4T wel. Deze kun je geloof ik van de ASUS site plukken. Nadeel is dan wel dat het core voltage max 1,7 V is. Hier is dan weer een voltage mod voor met een draadje om 2 pootjes van de CPU. Je moet wel een ICS clockgenerator hebben en niet een Cypress (staat CYP op). Die CYP's gaan maar tot 112 Mhz FSB.

Hier: http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=28&threadid=729680&highlight_key=y&keyword1=p4t staat wat meer informatie.

Hier staat de dipswitchinstelling: http://www.asusboards.com/forums/attachment.php?s=72dea4d8633d216bd684b09012ee100c&postid=98393

Nog meer info: http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=28&threadid=708076&highlight_key=y&keyword1=p4t

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 09:40 schreef Lord_T het volgende:
hoeveel piepjes zijn het?
continu of verschillend in lengte?
Continu herhalingen van piepjes en gelijk qua lengte...

* E D I T *

500ste POST B-)

• Lord_T
meestal is het je agp kaart dan...

• Lord_T
Op donderdag 07 maart 2002 09:58 schreef jww het volgende:
De P4T-E kan hogere FSB's aan dan 133. Dit kun je echter alleen bereiken door de dipswitches te gaan gebruiken ipv het BIOS. In de handleiding van de P4T-E staat daarover niets, maar in de handleiding van de P4T wel. Deze kun je geloof ik van de ASUS site plukken. Nadeel is dan wel dat het core voltage max 1,7 V is. Hier is dan weer een voltage mod voor met een draadje om 2 pootjes van de CPU. Je moet wel een ICS clockgenerator hebben en niet een Cypress (staat CYP op). Die CYP's gaan maar tot 112 Mhz FSB.

Hier: http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=28&threadid=729680&highlight_key=y&keyword1=p4t staat wat meer informatie.

Hier staat de dipswitchinstelling: http://www.asusboards.com/forums/attachment.php?s=72dea4d8633d216bd684b09012ee100c&postid=98393

Nog meer info: http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=28&threadid=708076&highlight_key=y&keyword1=p4t
Cewl...
super bedankt!!!
maaruh hoe kom ik erachter of ik ICS of een Cypres clockgenerator heb???? waar vind ik die op mijn mobo? an ik dat ook nakijkken in het boekje bij mijn asus mobo?

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 09:58 schreef jww het volgende:
De P4T-E kan hogere FSB's aan dan 133.
Leuk dat mijn moederbord dit ondersteunt maar wat heb ik eraan als ik zoiezo niet hoger kom als 110. :?

• Lord_T
je kunt het eens testen met een andere agp kaart...
probeer ff ergens een geforce 2 gts of geforce 3 of radeon vandaan te slepen

Verwijderd

Je kunt zien of je een ICS of CYP chip hebt door naar de volgende chip te zoeken en te kijken of er ICS of CYP op staat:

Afbeeldingslocatie: http://kfowler.bizland.com/temp/newest/ics.jpg

Overigens gaat overclocken het beste (naar ik gelezen heb, moet mijn processor nog krijgen, rest van nieuw systeem is klaar) met Samsung double sided RIM's. Deze hebben heatsink aan beide kanten en 128 MBit chips.

Als je niet hoger komt dan 110 Mhz kan het liggen aan je AGP of PCI snelheid. Deze gaat mee omhoog met de FSB. Als je in bovenstaand berichtje kijkt naar de dipswitch settings kun je dus hiermee ervoor zorgen dat de AGP en PCI op 66 en 33 MHz ingesteld worden bij een hogere FSB, misschien gaat het dan beter? Moet je dus wel via dipswitch instellen en niet via BIOS.

• Lord_T
uhhm als je nu al op fsb 120 zit....
Heb je dan zeker een ICS klokgenerator?
of kun je dat niet zeggen...
heb namelijk mijn kast dicht... |:(

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
wil niet perse zeggen dat je er een hebt, je kaartjes kunnen het ook trekken. (maak anders de kast even open :? )

• Lord_T
yes..... :D
heb de ics clockgenerator
heb mijn kast open gemaakt en was weer goed...

• CSCExter
Nou nog eventjes naar de 2.4 Ghz clocken en je bent klaar :9~

Verwijderd

Exter stop eens met spammen :D :D. "Lone"
Maar het moet zelfs lukken die op 133mhz FSB te pushen.

Verwijderd

Hier het bewijs zelfs tot FSB 150 Mhz :D :D

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000302

Verwijderd

Hier een stukje over ICS / Cypress clock generator :)

The ASUS P4TE comes with few extras, but the quality of the board itself is nothing short of astonishing.

The newer versions of the ASUS P4T-E use the ICS 9212AF-13 clock generator instead of the slower Cypress clock generator. On top of that, the board comes with very high quality three-phase power regulation. The three power connectors connect in well thought-out places and everything is designed to get the best signal integrity. The result is that the ASUS P4T-E was able to POST at a 600 MHz (150 MHz quad-pumped) FSB, which is truly amazing! We used high quality PC800 RIMMs which were, however, four months old!

• Lord_T
cewl...
hou wel van dat soort berichten....
heb hem iets teruggeclocked naar 112 fsb omdat ik nu een temp heb stressen onder de 55 graden...
op 120 fsb was die al 58 a 59 graden....
moet dus een enorm goeie koeler hebben en zit te denken dat ik achter in mijn kast zo'n 4x4 coolertje kan inbouwen.. (gaatjes zitten eral en zit roostertje voor) alleen moet die blazen of zuigen? heb aan de voorkant geen opties... wel nog boven mijn voeding helemaal bovenin de kast... (heeft weinig zin daar denk ik.. )

Verwijderd

Koop een Asus P4T-e neem high quality PC800 / 1066 RIMM geheugen. Doe een P4 NORTHWOOD processor hierop met een kwaliteit koeler en je hebt een KILLER thuis 8-)

• CSCExter
Dat was precies mijn idee :) P4T-E met een NW 1.8 en Samsung RDRAM, welke koeler/heatsink, dat weet ik nog niet ( en case ook niet :) )

• Lord_T
mijn config dus :D alleen die koeler nog niet..

Verwijderd

Mocht je het geld ervoor hebben dan zou ik zeker dit als koeler nemen: ThermalTake Volcano 7+ :9~. In combinatie met je Samsung geheugen (met heatsinks) en je Asus P4T-E en Intel P4 1,8A 512 KB cache is het dodelijk 8-)

Maar je kunt ook even wachten tot april (prijsverlaging en nieuw Intel850E chipset op een Asus mobo) :)

• CSCExter
Ik wacht zowiezo tot na mijn examens, werkt denk ik beter :) maare, die volcano 7+ he, maakt die een teringherrie? ik wil namelijk een beetje de balans tussen koel en lawaai vinden (aangezien de P4 meestal niet zo warm word, moet je toch een redelijk stille kunnen nemen?

• Lord_T
Op vrijdag 08 maart 2002 14:24 schreef CSCExter het volgende:
Ik wacht zowiezo tot na mijn examens, werkt denk ik beter :) maare, die volcano 7+ he, maakt die een teringherrie? ik wil namelijk een beetje de balans tussen koel en lawaai vinden (aangezien de P4 meestal niet zo warm word, moet je toch een redelijk stille kunnen nemen?
daar heb ik ook iets over gehoord... maar welke koeler zou je dan moeten nemen voor goede koeling en minder dB ??

Verwijderd

Silent Swift maar wel peperduur :( :(

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op vrijdag 08 maart 2002 14:24 schreef CSCExter het volgende:
maare, die volcano 7+ he, maakt die een teringherrie? ik wil namelijk een beetje de balans tussen koel en lawaai vinden
Lees hier http://www.tweakers.net/nieuws/20865

Verwijderd

Er staat nergens dat de 7+ een hoop lawaai produceert! Hij is echt stil maar vergeleken met de "P4 Tiny Fin 478" maakt het wat meer dB. Dat is te verwaarlozen. :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Meestal wordt in koeler reviews het aantal dB niet gemeten :(.

Ik dacht dat die standaard intel koeler zijn werk ook heel redelijk doet. Is dat niet zo dan?

• CSCExter
Als ik een boxed P4 koop kijk ik gewoon hoe die koeler presteert, is dat voldoende, of meer dan dat, houd ik die, is het niet genoeg, koop ik bijvoorbeeld de Volcano 7+

(en wat ik doe als ik een OEM heb lijkt me duidelijk :) )

Verwijderd

De INTEL standaard koeler is bijzonder stil! Ik vind het prachtig om het te zien werken en niets te horen :) Alleen qua koeling is het geen meester. Hij presteert naar behoren. Een beetje oc'en lukt aardig. Wil je toch meer als 20 procent overclocken dan moet je toch een ander koeler nemen :)
Pagina: 1