MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Verwijderd
Nu studeer ik Grafimedia Technologie in Rotterdam, en ik weet nog niet echt wat ik wil gaan doen. Webdesign, reclame, drukkerij? Ik moet het nog even aankijken
Ik heb nog 3 jaar om te kiezen
En owja, ik zoek ook nog een bijbaantje (

Is inmiddels al zo: http://copyman.endoria.net/wallpapers/cmn1024_2.jpg
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Verwijderd
you can say that again!Op zaterdag 02 maart 2002 14:36 schreef Cheatah het volgende:
En owja, ik zoek ook nog een bijbaantje () want ik heb veel te veel vrije tijd.
nouja, ik werk niet in de webdesign, ik hobby n beetje.
Kben opgegroeid met Apple Macintoshes, dus dat je dan iets grafisch ermee ging doen was eigenlijk wel logisch. Ik ben niet direct van plan mijn studie in de W&G hoek te zoeken, ik ben van plan om Bouwkunde te gaan studeren, Webdev/Webdes is nur n hobby.
maarja misschien verander ik van gedachte
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb geen grafische opleiding gevolgd, ik heb een paar jaar lang met HTML gewerkt en later Photoshop onder de knie gekregen.
Wel heb ik stage gelopen bij een goed reclamebureau, waar ze me leerden waar je op moet letten bij het ontwerpen.
Verwijderd
|{ brrr }] |
Verwijderd
BTW: Ik ben nu 14
http://flickr.com/photos/itommy/
scripting is een hobby van me, en vanuit mijn programmeurservaring gaat me dat gewoon lekker af. Het leuke vind ik het grafische element, wat je op mainframes gewoon niet hebt. Vandaar dat ik veel doe met dhtml.
Ben niet echt een designer (dat laat ik aan anderen over), dus denk ik dat mijn werkgebied zich meer zal gaan verleggen naar server-side java en php in de toekomst.
Intentionally left blank
Verwijderd
Cheatah, bij bijbaantje is geregeld
Ik was altijd al geinteresseerd in gfx en ben in de 80ies begonnen met een Amigaatje. In 1993 eerste PC gekocht. En na 6-7 jaar bezigheidstherapie op MTS Technische Informatica gestopt met de opleiding omdat ik na een tijdje proefdraaien bij een Lithograaf kon gaan werken. In die tijd (vanaf 1995) ook thuis een beetje bezig met internet dingetjes.
In 1996 of 1997 ook een eigen bedrijfje begonnen om zo nu en dan thuis wat bij te verdienen wat betreft internet.
Bij lithograaf 2,5 jaar een erg leuke tijd gehad voordat ik min of meer ben weggekocht door de buren. Dat was een reclamebureau en daar werk ik momenteel bijna 5 jaar.
Net als bij de lithograaf eerst veel bezig geweest met CMYK beeldbewerking in Photoshop en tegenwoordig zit ik er in mijn eigen hok waar ik mij bezig hou met het grafisch vormgeven en bouwen van sites.
Ik heb een hekel aan code en ben meer iemand van de vormgeving.. leuke conceptjes bedenken en die dan proberen technisch in elkaar te frusten. Computer is voor mij net als een hamer een stuk gereedschap. En ik geloof niet in het idee dat met een druk-op-knop indrukwekkende dingen gemaakt kunnen worden.
Op een 286 heb ik Splash! (wie kent het nog???) gedraait en later op een 386DX40 met Win 3.11 heb ik ooit Corel Photopaint 4 gehad geloof ik, daarmee kon ik echt niet uit de voeten maar toch vond ik het grafische wel intressant.
Later kreeg ik Photoshop 3.05 op een nieuwe PC, hier ben ik gaan ontdekken wat er mogelijk was. Later op weer een nieuwe PC kreeg ik Photoshop 5.0 en hiermee heb ik mijn huidige site gemaakt.
Het zijn gewoon, creative headspins (
Ik ga bij een site meer voor hoe het eruit ziet, als ik daar iets geweldigs neer kan zetten is het voor mij al erg geslaagd.
Ben na mijn school gelijk gaan werken bij een soortige schoolboekenbrouwer als dtp-er een beetje die zooi in elkaar flansen.
Daar 4 maandjes gewerkt en toen heb ik gesolliciteerd als dtp-er bij een reclameburo en aangenomen en gelijk toen ik daar twee maanden zat overgenomen door een groot bedrijf en daar ongeveer een jaartje gewerkt als dtp-er.
Toen ging de hele afdeling verhuizen naar zwitseerland en ik bleef hier en er moest iets anders voor mij worden gezocht en toen hebben ze mij een baan aangboden als webdesigner op de afdeling internet en daar zit ik nu ongeveer iets meer dan een jaartje en het bevalt uitstekend.
Ben nog erg lerende iedere dag maar het bevalt uitstekend
Verwijderd
[spam]
Ik zit in een groep designers (nimation), check onze site maar es: http://www.nimation.nl, moet je wel effe w88 totdat ie af is, er wordt aan een nieuwe gewerkt
[/spam]
Ik doe gewoon maar wat, klooi maar wat aan, en zie wel wat het wordt, soms doe ik 5 maanden over een simpele site. Hij ziet er dan wel gelikt uit, maar is dan meestal nog niet af!
Ik doe het gewoon als hobby, ik wil misschien na mijn opleiding (damn die is nog maar een half jaartje!) een semigrafische vervolgnetwerkbeheerders opleiding gaan doen. Ik vond het grafische altijd wel leuk...
Het grootste probleem is echter, er daadwerkelijk aan te beginnen, echt dat idee te krijgen, en het gene wat je in je gedachte hebt ook daadwerkelijk op je scherm te krijgen!
* zwahiel zit nu te w88 op een digicam!
Ik heb super ideën in mijn koppie zitten, maar die gaan veelal over sites met extreme foto's en andere effecten om het maar zo mooi mogelijk te maken... Jammer genoeg heb ik geen digicam, maar die zit er wel aan te komen binnenkort.
Dan hoop ik wat uit mijn koppie in werkelijkheid te brengen!
Soms doe ik er gewoon maanden nix aan, voorbeeld is het feit dat dit weer mijn eerste post is W&G is, terwijl ik in het verleden wel vaker hier postte!
Het heeft ook allemaal te maken met de tijd die je tot je beschikking hebt, iets maken is voor mij niet gebeurd in 5 minuten, maar kan soms uren in beslag nemen, terwijl ik ook soms wel in een kwartiertje klaar ben
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Momenteel ben ik druk aan t solliciteren in t webdesign/(digitale)media gebeuren en werk parttime als webmaster/designer bij een bedrijf.
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!
Toch wil ik nog wel een opleiding
Verwijderd
Multimedia vormgeven in Rotterdam gedaan.
In het derde jaar bij mezelluf stage gaan lopen/eigen bedrijf begonnnen.
En nu nog steeds bezig, en intussen de opleiding al weer een tijdje afgerond!
en hij gaaat errug lekkerrr....
Interesse is gekomen doordat ik hier (got /13) vaak keek.
Verwijderd
ga vorgend jaar naar Grafisch Lyseum(of hoe je het ook schrijt) in einhoven.
daar ga ik webdesing doen.
Op een gegeven moment was ik bij een vriend thuis, en ik liet een site zien die ik gemaakt had, en toen vroeg zijn vader of dat Dhtml was
Op een gegeven moment kon ik komen werken waar een andere vriend van me ook werkte, maar dat bedrijf ging ten onder in de internet hype, en nu werk ik naast een hbotje (waar ik veel te veel tijd naast overhoud) part time bij een super relaxed bedrijf als dhtml/jsp en sinds kort ook action script progger.
Proggen is tof, maar het moet wel iets visueels zijn, vandaar dat ik java/jsp ook een stuk minder tof vind
Design doe ik daarnaast voornamelijk als hobby, want ik vind het wel ontzettend leuk om te doen. Regelmatig een nieuwe eigen site, en spelletjes maken
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Basisbeginselen geleerd in Simonsbasic, toen gewoon Basic en dat is daarna gegroeid. Boekje gekregen van mijn papa "Hoe leer ik HTML" en daarna via via een bijbaantje gekregen als webdesigner. Intussen volgde ik een opleiding ( zie dat oud-klasgenoot Boudewijn aka BDisOKE 5 replies hierboven ook heeft geantwoord ) en fulltime in dienst bij stagebedrijf. Ook hield ik er wat freelance dingen naast. Via allerlei omwegen beland bij een grote omroep waar ik vooral bezighoud met serverside applicaties in PHP, JSP plus ik wil nog weleens wat Flash scripting doen. Daarnaast wil ik mijn vrije tijd nog weleens bezighouden met webdesign, alhoewel er van die vrije tijd maar weinig overblijft...
"You're only as good, as what you did last week."
Wel ben ik net begonnen aan php en dat is ontzettend tof
Verwijderd
In 1995 maakte ik voor het eerst kennis met het fenomeen HTML via m'n studie aan de UvA. Beetje hobbyen met de 16Mb webspace die iedere student daar toen kreeg. Begin 2000 wegens heftig geldtekort part-time begonnen (HTML/PS) bij netpresence. Zomer 2000 de andere helft van m'n tijd gefreelanced aan Wellowell.nl. JavaScript/DHTML ontdekt.
November 2000 full-time begonnen bij netpresence en definitief gestopt met m'n studie Kunstmatige Intelligentie. Januari 2001 begonnen bij SingularIT, 2 weken voordat het halve netpresence op straat werd gezet
gelukkig gaat het nu weer wat beter met ze
Verwijderd
Opleiding
Ik heb HAVO gedaan, maar dat heeft weinig te maken met webdesign eigenlijk. Laatste semester heb ik eventjes op de kunstacademie gezeten. Ik ben inmiddels gestopt en in september begin ik met een nieuwe opleding genaamd: communicatie en multimedia design. Een veel technischer variant.
Zelfstudie
Veel van mijn kennis is door zelfstudie. Tutorials zoeken en uitvoeren. Praten met mensen op forums. Boeken lezen. Veel surfen. Experimenteren! Dankzij dat ik webdesignen leuk vond, was het voor mij makkelijker om het met plezier te leren, maar iedereen vind het wel leuk die met webdesign bezig zijn.
Tips
Het is misschien ouderwets, maar ik zou toch zeggen: begin met HTML. Leer eerst HTML, en gebruik daarna pas een prog zoals Dreamweaver. Inzicht hebben is geen overbodige luxe. Dus het moet een soort 2e natuur worden, dat webdesignen. Als je HTML kent heb je een betere basis dan diegene die HTML niet kennen. Bij webdesign moet je natuurlijk ook kunnen designen. Dus je moet ook designen oefenen. Plus leer ook een leuke programmeer taal zoals PHP. Dat kan erg handig zijn.
Het hangt er vanaf wat je wilt met webdesign. Wil je nou alleen puur gaan ontwerpen, dus letten op de creatieve kanten of wil je de technische shit gaan doen... Dus maak een keuze. Meestal is het moeilijk om allebei te 'masteren' zoals de amerikanen dat zo mooi zeggen. Naast de creatieve en de technische kanten, moet je de usability kant niet vergeten.... (hint)
Ik ben in dit vak beland, ik bedoel daarmee, dat ik geld mee ging verdienen, danzij mijn neef, zijn nieuw bedrijf had een website nodig, en daar begon het allemaal mee. (niet mijn webdesign hobby, maar mijn werk)
Veel succes!
Verwijderd
oorspronkelijk kom ik uit de new-age hoek en had ik weinig op met computers en internet. echter doordat het spirituele centrum waar ik werkzaam ben internet wilde aanwenden als medium heb ik me destijds verdiept in de materie.
gaande weg ben ik tot inzicht gekomen dat internet een soort van meta-medium is met heel veel potentie.
Verwijderd
Vind ik een hele goeie! eerst html leren voor je gaat designen.Op zondag 03 maart 2002 15:02 schreef Cool_Duck het volgende:
Ik ben idd ook een diehard webdesigner... Ok nu de beantwoording van je vraag.
Opleiding
Ik heb HAVO gedaan, maar dat heeft weinig te maken met webdesign eigenlijk. Laatste semester heb ik eventjes op de kunstacademie gezeten. Ik ben inmiddels gestopt en in september begin ik met een nieuwe opleding genaamd: communicatie en multimedia design. Een veel technischer variant.
Zelfstudie
Veel van mijn kennis is door zelfstudie. Tutorials zoeken en uitvoeren. Praten met mensen op forums. Boeken lezen. Veel surfen. Experimenteren! Dankzij dat ik webdesignen leuk vond, was het voor mij makkelijker om het met plezier te leren, maar iedereen vind het wel leuk die met webdesign bezig zijn.
Tips
Het is misschien ouderwets, maar ik zou toch zeggen: begin met HTML. Leer eerst HTML, en gebruik daarna pas een prog zoals Dreamweaver. Inzicht hebben is geen overbodige luxe. Dus het moet een soort 2e natuur worden, dat webdesignen. Als je HTML kent heb je een betere basis dan diegene die HTML niet kennen. Bij webdesign moet je natuurlijk ook kunnen designen. Dus je moet ook designen oefenen. Plus leer ook een leuke programmeer taal zoals PHP. Dat kan erg handig zijn.
Het hangt er vanaf wat je wilt met webdesign. Wil je nou alleen puur gaan ontwerpen, dus letten op de creatieve kanten of wil je de technische shit gaan doen... Dus maak een keuze. Meestal is het moeilijk om allebei te 'masteren' zoals de amerikanen dat zo mooi zeggen. Naast de creatieve en de technische kanten, moet je de usability kant niet vergeten.... (hint)
Ik ben in dit vak beland, ik bedoel daarmee, dat ik geld mee ging verdienen, danzij mijn neef, zijn nieuw bedrijf had een website nodig, en daar begon het allemaal mee. (niet mijn webdesign hobby, maar mijn werk)
Veel succes!
Hoe vaak komt het tenslotte niet voor dat een designer geen kennis heeft van de techniek endus ontwerpen maakt die technisch helemaal niet kunnen!
Wat ik overigens wel mis in jouw levensverhaal is talent. *hint*
There is no art to find the minds construction in the face
* Yellow|A meent dit echt
|{ brrr }] |
Verwijderd
arrogantie, een grote bek en niets presteren meer is het eigenlijk niet!Op zondag 03 maart 2002 20:15 schreef Yellow het volgende:
En arrogantie ... erg belangrijk voor de grafische wereld ...
* Yellow|A meent dit echt
kennis en kunde zijn vieze woorden in de internet scene
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
We zijn vrijwillig bezig met het opzetten van een "grafician and developers community"; phusion. Onder andere digitalculture.nl en sitechecks.nl (die je misschien al kent) zijn hier al uit voortgevloeit. De echte site moet nog komen. </offtopic>Op zondag 03 maart 2002 21:05 schreef flyer het volgende:
he, het merkt me op dat er meedere zijn met zo'n groen icoon, zijn jullie van hetzelfde bedrijf of opleiding? kun je er meer over vertellen?
Verwijderd
afgemaakt, daarna heb ik gewoon een reguliere MBO
opleinding gedaan, ben daarna via-via in de IT business
beland, MCSE en die troep gedaan, werk nu voor de ING op de
helpdesk maar pruts thuis al geruime tijd met (d)html/php-mysql/perl blabla.
Ik ben dus eigelijk spelendewijs in de wereld van het designen beland
En tja, in het begin, een rommelige 'homepage' in frontpage
gemaakt .. en zo ga je steeds verder en verder, en worden
de resultaten beter en beter!
♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛
Wat is de planning voor phusion.nlOp zondag 03 maart 2002 21:25 schreef Jaapf het volgende:
[..]
We zijn vrijwillig bezig met het opzetten van een "grafician and developers community"; phusion. Onder andere digitalculture.nl en sitechecks.nl (die je misschien al kent) zijn hier al uit voortgevloeit. De echte site moet nog komen. </offtopic>
Verwijderd
LOL, levensverhaal....Op zondag 03 maart 2002 19:23 schreef rucker het volgende:
[..]
Vind ik een hele goeie! eerst html leren voor je gaat designen.
Hoe vaak komt het tenslotte niet voor dat een designer geen kennis heeft van de techniek endus ontwerpen maakt die technisch helemaal niet kunnen!
Wat ik overigens wel mis in jouw levensverhaal is talent. *hint*
Inderdaad, talent! Ik wilde eigenlijk wel zeggen: Je moet ook aanleg hebben...
Maar ik wilde niemand ontmoedigen daarom zei ik het niet.
Want er zijn mensen die het kunnen zonder talent, die mensen werken meestal dan keihard. Daarom zei ik, wil je designen of technisch.....
Ik vind talent belangrijk bij mijn beroep omdat ik wil dat ik mijn werk fluitend kan doen (dus 2e natuur) maar toch een uitdaging is. Ik wil geld verdienen met wat ik leuk vind om te maken, in dit geval is talent wel handig ja.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Gaarne via ICQ verder... of mail.. of telefoon etc.Op zondag 03 maart 2002 22:00 schreef izzii het volgende:
[..]
Wat is de planning voor phusion.nl
pfff...tuurlijk..was oud tekenprogramma op de Commodore 64 en volgens mij ook voor de Amiga. Heb het hier nog wel ergens op tape rondslingerenOp zondag 03 maart 2002 23:50 schreef dusty het volgende:
Bij mij is het allemaal fout gegaan toen ik begon met pixel neuken in Koala Paint( eens kijken wie dat programma hier allemaal herkent
)
"You're only as good, as what you did last week."
Na de 64 periode hele tijd niks, in 1992 een PC gekocht en wat aangerommelt, in 1996 begonnen met totaal productie van interactieve cd-roms, deed toen eigenlijk nog alles door elkaar, 3d, PS, veel programmeren etc.
In 1998 bij een webdesign bureau gaan werken en sindsdien eigenlijk alleen nog geprogrammeert, wel wat design erbij gedaan maar me hart licht toch bij het programmeren.
Verwijderd
Zo is het dus ongeveer bij mij gegaan
Verwijderd
Verwijderd
Zelfstudie, hier denk ik dat ik het meeste van geleerd heb.
Nu studeer ik Communicatie & Multimedia Design ( hiervoor de havo gedaan ). Deze opleiding is erg breed, dit kun je leuk vinden of niet.
Nou dit is eigenlijk mijn verhaaltje
Grtz
Verwijderd
Omdat ik dit zo leuk vond en er makkelijk geld mee kon verdienen heb ik een eenmanszaakje opgericht om het een en ander te legaliseren. [lees: belasting e.d.]
En als je een bedrijf bent komen de klanten sneller naar jou toe omdat ze graag een factuurtje willen ontvangen. [lees: de belasting kunnen naaien]
Dit geheel speelde zich een jaar of 3 geleden af, en ben nu lekker bezig met Flash/PHP/Mysql enzo....
Kort maar krachtige CV'tje....
Wow, dat allemaal door FrontpageSiDje:
Ik ben net als zovelen gewoon eens gevraagd om een website te maken voor een bedrijf. Waarom ? Omdat ik in de IT werkzaam was en ik weleens met Frontpage98 had gestoeid.
Verwijderd
toen dee ik nog vaak Total Annihlation (ik dee die Metal-dingen altijd op gewoon gras ipv metaal, hoe kon ik het weten
ik wou sites maken (toen ik nog 9 was
Zit nu in 1VMO en ik wil naar KunstAcademie of Grafisch Lyceum of waar dan ook, als het maar met tekenen of grafisch ontwerpen te maken heeft...
Toen door pure mazzel een baantje als vormgever gekregen, nu nie meer
Verwijderd
Dat is ondertussen 2 jaartjes geleden. Kan nu ook een beetje met flash een Photoshop over weg. Maar ik heb er nog geen geld meer verdient
Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D
Anderhalf jaar bij MDA gewerkt, maar jah, aan elk sprookje komt een eind lijkt het wel. Met het bedrijf gaat het wat minder goed op het moment dus nu is mijn contract niet verlengd en ben ik hard werkzoekende
Verwijderd
Nee, vond het gewoon leuk om te zien dat je zelf iets snel kon maken, en ging me er steeds meer in verdiepen..
Nu ben ik elke dag wel bezig met JS, PHP of CSS. HTML doe ik nog maar weinig..
Verwijderd
Hee, dat ga ik in september doen!Op maandag 04 maart 2002 11:02 schreef da22 het volgende:
Nu studeer ik Communicatie & Multimedia Design ( hiervoor de havo gedaan ). Deze opleiding is erg breed, dit kun je leuk vinden of niet.
Automatiseren kan je leren!
Verwijderd
Nu maak ik dagelijks mijn sites in ms frontpage en controleer ze in notepad en opera. Als ze in opera werken dan werkt het ook in netscape 4 zeg ik altijd maar
Plaatjes en kiekskes maak ik met de muis, en sla ik op als bmp omdat ik wel van vierkante pixels hou ipv ronde. Anders wordt het zo'n zooitje
Dat css gedoe is ook zo moeilijk. bijv <font color="" snap ik nog wel.. maar wtf is nouweer .tekjst{font-family:Arjal; color:blaauw;.
rotflOp woensdag 06 maart 2002 09:31 schreef Gordijnstok het volgende:
[knip jeugdfrustraties]
* Pelle is in de webdesign beland toen hij op een ochtend met z'n goeie been uit bed stapte en vond dat hij geroepen was om het ongelijk van Jakob Nielsen te bewijzen
Verwijderd
LOLOp woensdag 06 maart 2002 10:07 schreef Pelle het volgende:
[..]
rotfl
* Pelle is in de webdesign beland toen hij op een ochtend met z'n goeie been uit bed stapte en vond dat hij geroepen was om het ongelijk van Jakob Nielsen te bewijzen
irritant mannetje is dat he, die Jakob Nielsen?
Nouja, je hebt onze support iig
Altijd al met computers beziggeweest.. vanaf het moment dat mn vader een C64 kocht lang lang geleden
Tijdens mijn studie heb ik veel freelance gewerkt voor verschillende klanten, als bekendste A.W. Bruna Uitgevers (uitgevers van educatieve software en boeken als die van Grisham in Nederland). Voor hen heb ik software en sites gemaakt voor vanalles en nog wat en ik heb er stage gelopen.
Toen ik het freelance werk zat was ben ik een parttime baan gaan zoeken naast mn studie, voor wat meer vastigheid en minder studie-belemmerende deadlines. Ik kwam als parttimer terecht bij webdesign-bureautje Be Choosy, wat later uitgroeide en fuseerde tot Back2Front. Bij Be Choosy/Back2Front studeerde ik ook af en kreeg ik fulltime werk aangeboden.
En sindsdien zit ik fulltime te proggen
En is het geluktPelle:
/Edit: voordat Pelle hier ook gaat miereneuken
Lang leve de nutteloze overbodige flash-intro's zonder skip-optie, en de onoverzichtelijke navigatie-structuren!Op woensdag 06 maart 2002 14:18 schreef Bosmonster het volgende:
Wat is er mis met Nielsen dan?
Neu, vind dat Nielsen best aardige ideeen heeft, maar hij drijft ze veeeeel te ver door.
edit:
En bedankt
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
/miereneukerijOp woensdag 06 maart 2002 15:02 schreef drm het volgende:
verdienden
Heb daar mezelf overigens alle kneepjes van het vak aangeleerd...
Wie was dat?willem169:
...de vader van een vriend van een klasgenoot van drm -toendertijd- ...
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Frits had een klasgenoot: Peter.drm:
Wie was dat?
Kwartje > vallen ?
< /offtopic >
PeterOp woensdag 06 maart 2002 15:20 schreef drm het volgende:
Wie was dat?
Anywayz, mijn 'echte' verhaal staat in dat topic dat Hangloozz eerder al aanhaalde. Komt neer op stoute schoenen aantrekken, bellen, opdracht binnen halen, aangenomen worden.
/me * jepwillem169:
Frits had een klasgenoot: Peter.
Kwartje > vallen ?
</offtopic>
edit: maar even quote er bij gezet
Pelle
Peter was een van die paupers aardige jongens uit w'veen
~ Gottfried Leibniz
Tell me something I don't knowOp woensdag 06 maart 2002 15:35 schreef drm het volgende:
Pelle
Peter was een van die paupers aardige jongens uit w'veen
Ik was al vroeg "into computers", in m'n jonge jaren veel met 3DStudio 4 gespeeld, toen Assembler gaan coden, C, enz enz.. veel gecombineerd met elektrotechniek (treinbanen besturen via de computer en dat soort rommel), en na m'n HAVO elektro gaan studeren.
Na 2 jaar maar weer gestopt, en toen VIA gaan studeren (Vormgeving en Ontwerp van Interactie)..
Ook daar weer na 2 jaar mee gestopt, want ik had het 'zelfstudie' virus vreselijk hard te pakken en ben me gaan "ontplooien" (vreselijk woord trouwens
Naar gelang het lekker ging lopen ging die vriend meer en meer flashen, en ik meer en meer programmeren (beetje cgi, beetje php, beetje linux zooi erbij). Op een dag besloot m'n compagnon z'n biezen te pakken, en toen heb ik de fakkel gedragen met de hulp van een heleboel freelancers (de zaken gingen goed
Na 'n maandje of wat lieten ze doorschemeren dat ze interesse hadden in mij, en na 'n paar aanbiedingen (met elke keer iets meer salaris), heb ik ja gezegd en ben ik daar gaan werken met mijn bedrijf als "freelance-dekmanteltje" (ik heb m'n bedrijf dus nog steeds
Nu werk ik alweer anderhalf jaar bij die "grote tent", en ben helemaal Webdeveloper (Photoshop is gedegradeerd tot tooltje om designs mee op te knippen). Nu nog beetje HTML, maar meestal lekker proggen (php, Perl, jsp), en veel databasezooi.
In m'n vrije uurtjes doe ik nog wel freelance-opdrachten, gewoon voor de lol (kan ik ook weer's designen en lekker los gaan
En dat was mijn verhaal
blah blah...
Veel later, in 1999, toen ik 17 was, had ik pas internet. En een AMD-K6II 450 Mhz bak, net nieuw (in de tussentijd ook nog een 486 gehad trouwens). Toen ben ik begonnen met HTML, alles gewoon in notepad, nooit wysiwyg proggie's gebruikt of zo. Na een tijd ken je dat ook allemaal wel, en ik begon met Flash 4. Veel sites gemaakt, voor vrienden, familie en mezelf. Ook begon ik toen met Perl.
In februari 2001 ben ik begonnen met mezelf PHP en MySQL leren, en sindsdien maak ik veel Content Managment Systemen. Met de layout hou ik me alleen niet meer mee bezig, dat laat ik doen
April 2001 werd ik aangenomen bij de Rijksuniversiteit van Groningen, waar ik nu webbased applicatie's maak mbv PHP, Perl, Javascript, MySQL, PostgreSQL, Oracle enz. Van hun heb ik een nieuwe pc gekregen om thuis fatoenlijk te kunnen werken: een PIII-1Ghz. Erg aardig van ze
Ik heb HAVO gedaan, en 1 jaar Hogere Informatica, waar ik niks nuttigs op dit gebied leerde. Ik heb mezelf dus echt alles aangeleerd. Gewoon beetje aankloten en tutorials lezen.