Ik heb problemen met het afspelen van audio-cd's onder RH 7.2.. Ik krijg ze nl. niet gemound, en dus kan ik ze ook niet afspelen.
Hoe krijg ik het nu voor mekaar???
Hoe krijg ik het nu voor mekaar???
Verwijderd
Wat heeft dat met de (fout)melding te maken?Op maandag 04 maart 2002 20:00 schreef Vinnio het volgende:
Heb je wel een audiokabel van je cd-rom naar je geluidskaart?
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Verwijderd
Nou, ik kreeg ook eens met geen mogelijkheid audiocd's aan de praat, zat ik alles na te kijken op softwaregebied, bleek uiteindelijk dat dat kabeltje niet goed vast zat.Op maandag 04 maart 2002 20:03 schreef nelske het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de (fout)melding te maken?
Verwijderd
Uiteraard ga je cd-progje toen ook een melding dat er iets niet klopte he?Op maandag 04 maart 2002 20:13 schreef Vinnio het volgende:
[..]
Nou, ik kreeg ook eens met geen mogelijkheid audiocd's aan de praat, zat ik alles na te kijken op softwaregebied, bleek uiteindelijk dat dat kabeltje niet goed vast zat.
Verwijderd
Klooopt. Moet toch nog even wat langer lurken voordat ik denk een nuttig antwoord te kunnen geven in NOS.Op maandag 04 maart 2002 20:18 schreef nelske het volgende:
[..]
Uiteraard ga je cd-progje toen ook een melding dat er iets niet klopte he?
Er komt hier heel duidelijk een melding van het programma. Dat heeft niks met een audiokabeltje te maken. Dat kan het programma nog niet eens detecteren
Verwijderd
[standaard domme mode]Op maandag 04 maart 2002 19:55 schreef SuspiciouS het volgende:
Nou, cdcd kent hij niet, kscd wel.
Maar, dan start er dus een prg (wat ik ook al in het menu had gevonden), en dan blijft hij op <ejected> staan. Druk ik nou op zo'n knop, dan doet hij ff wat (niet de CD-speler, maar het prg zelf), en dan staat er weer <ejected>
Wat nu???
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Zover ik weet niet (digitaal), en moet je een audiokabel hebben dus.Op maandag 04 maart 2002 21:54 schreef Markiedam het volgende:
Gebruik Linux ook digtaal afspelen??.. net zoals WMP 7.1 en 8.0??.. Of moet je er een Audio kabel tussen hebben?
Verwijderd
digitaal afspelen = cdrip-via-CPU-naar-soundcardOp maandag 04 maart 2002 21:54 schreef Markiedam het volgende:
Gebruik Linux ook digtaal afspelen??.. net zoals WMP 7.1 en 8.0??.. Of moet je er een Audio kabel tussen hebben?
Gut. Weer wat geleerd. Maar waarom zou je, idd. als je een mooi kabeltje hebtOp maandag 04 maart 2002 22:04 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
digitaal afspelen = cdrip-via-CPU-naar-soundcard
Ja, dat kan linux, met cdparanoia als ripper. Gstreamer kan bijvoorbeeld een pipeline cdparanoia ! osssink (of alsasink voor de bikkels) draaien.
Maar da's nogal onzinnig, die audiokabel is niet voor niets uitgevonden
Verwijderd
1
2
| hdb: AOpen 12X DVD-ROM/ASH 01112001, ATAPI CD/DVD-ROM drive hdc: Hewlett-Packard CD-Writer Plus 8200, ATAPI CD/DVD-ROM drive |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| SCSI subsystem driver Revision: 1.00 scsi0 : SCSI host adapter emulation for IDE ATAPI devices Vendor: AOpen Model: 12X DVD-ROM/ASH Rev: R22 Type: CD-ROM ANSI SCSI revision: 02 Vendor: HP Model: CD-Writer+ 8200 Rev: 1.0f Type: CD-ROM ANSI SCSI revision: 02 Attached scsi CD-ROM sr0 at scsi0, channel 0, id 0, lun 0 Attached scsi CD-ROM sr1 at scsi0, channel 0, id 1, lun 0 sr0: scsi3-mmc drive: 8x/40x cd/rw xa/form2 cdda tray Uniform CD-ROM driver Revision: 3.12 sr1: scsi3-mmc drive: 24x/24x writer cd/rw xa/form2 cdda tray |
HDA Prim. master
HDB Prim. slave
HDC Sec. master
HDD Sec. slave
Ja, ik weet hetHDA Prim. master
HDB Prim. slave
HDC Sec. master
HDD Sec. slave
1
2
3
4
| prim. master = HD (Maxtor 40GB, 7200rpm) (/dev/hda) Secu. master = Plextor 16x10x40 (/dev/hdb) Prim. slave = ... (/dev/hdc) Secu. slave = AOpen 52x (/dev/hdd) |
1
2
3
4
| primIDE master = HD (Maxtor 40GB, 7200rpm) (/dev/hda) primIDE slave = Plextor 16x10x40 (/dev/hdb) secuIDE master = ... (/dev/hdc) secuIDE slave = AOpen 52x (/dev/hdd) |
Dat heb ik dus gedaan (na een aanpassing naar de goede devices), en nou kan ik niets meer... Geen audio afspelen, en ook geen data-cd's mounten...Op woensdag 06 maart 2002 15:08 schreef Valium het volgende:
rm /dev/cdrom
ln -s /dev/hdd /dev/cdrom
ln -s /dev/hdc /dev/brander