Toon posts:

Is het de moeite waard (GF2 MX naar GF4 MX 440 ) ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het de moeite waard om van een GF 2 MX naar GF4 MX440 te gaan, Dat vraag ik me af omdat ik spellen zoals C & C Renagade, En MOHAA iig nog soepel kan spelen, Dus aan jullie de vraag, Want hierin ben ik nogal n00b *D

Specs :

ECS K7S5A | AMD Athlon XP 1500+ (1,33 Ghz ) | AOpen 12X DVD | AOpen 24X Brander | 45GB Seagate + 20GB Western Digital | 512 Crusial DDR | Creative Geforce 2 MX | Creative Audigy 5.1 + DTT2200 | Pinnacle PCTV Pro |

Alvast bedankt

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Neeej, niet doen, zit bijna (zeg maar geen) verschil tussen die kaarten.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op zaterdag 02 maart 2002 14:20 schreef Revision het volgende:
Overdrijven is ook een kunst...Er zit wel degelijk verschil tussen deze 2 kaarten. De GF4MX440 heeft een veel hogere bandwidth dan de GF2MX door het DDR geheugen en is meestal iets sneller dan een GF2Ti. Ik denk dat als je op 32-bit speelt je met een GF4MX440 zo ongeveer 2 keer zoveel frames zult halen als met de GF2MX. Dat noem ik toch niet 'bijna geen verschil'. Het enige wat je er niet bij krijgt is extra features. Dan moet je toch echt een GF3/4Ti halen. Dus tja, als je de 160 Euro er voor over hebt dan moet je het gewoon doen.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja ik denk dat ik nog ff wacht hoor, Want naar mij idee is hij nog wel goed genoeg

Verwijderd

Topicstarter
Nog eeen vraaje btw, Wat zou ik moeten upgraden aan me systeem ( behalve videokaart )

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Op zaterdag 02 maart 2002 14:20 schreef Revision het volgende:
Dit is een gforce 2 mx geen gforce 2.

Zeker de moeite waard. Je spellen zullen minimaal 2 keer zo hard gaan lopen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Maar de vraag is natuurlijk of je daar iets van zal merken. Ik kan alles nog keurig spelen met mijn GFIIMX en zolang dat het geval is ga ik niet upgraden. Als jij nou ook ff wacht tot het zover is kan je veel meer kopen voor je euro's.

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 14:34 schreef BrAiNtJe het volgende:
Nog eeen vraaje btw, Wat zou ik moeten upgraden aan me systeem ( behalve videokaart )
niets, alleen die videokaart :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 02 maart 2002 14:34 schreef BrAiNtJe het volgende:
Nou, je systeem is verder prima. :)
Volgens mij is toch je videokaart het zwaktste onderdeel, en aangezien je die goed genoeg vind kun je beter het geld bewaren, zodat je een keer een hele grote upgrade kan doen. :)

Tja, of je moet gewoon meer hdd ruimte doen oid. :)

🌞🍃

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Gewoon kopen, een tweaker wil alleen maar sneller :P

Freelance tweaker

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op zaterdag 02 maart 2002 14:35 schreef outlaw het volgende:

[..]

Dit is een gforce 2 mx geen gforce 2.

Zeker de moeite waard. Je spellen zullen minimaal 2 keer zo hard gaan lopen.
whoeps :o, las geforce 2mx ipv geforce 4mx :D

Verwijderd

Een 4Mx is beduidend sneller dan een 2MX..en 2GTS is al sneller dan een 2MX, en de 4MX is sneller dan de 2GTS. Je kan ook even doorsparen of nu al meer uitgeven als je het hebt natuurlijk voor een GF3Ti200...dan heb je zekers goede winst..

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 02 maart 2002 14:29 schreef VinnieM het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst...Er zit wel degelijk verschil tussen deze 2 kaarten. De GF4MX440 heeft een veel hogere bandwidth dan de GF2MX door het DDR geheugen en is meestal iets sneller dan een GF2Ti. Ik denk dat als je op 32-bit speelt je met een GF4MX440 zo ongeveer 2 keer zoveel frames zult halen als met de GF2MX. Dat noem ik toch niet 'bijna geen verschil'. Het enige wat je er niet bij krijgt is extra features. Dan moet je toch echt een GF3/4Ti halen. Dus tja, als je de 160 Euro er voor over hebt dan moet je het gewoon doen.
+1 recht in de roos
Ik kan alles nog keurig spelen met mijn GFIIMX
Alles wat jij zeker speelt is quake3 ofzo :? Als je nu RTCW gaat spelen of Medal Of Honour AA zit je gewoon erg krap met je GF2MX'je.
uitgeven als je het hebt natuurlijk voor een GF3Ti200...
Kun je net zo goed een Radeon8500LE nemen. Is nog wat sneller dan de Ti200 over het algemeen en kost maar 215 euro (dus mocht hij in sommige apps trager zijn, de prijs maakt het goed).

http://www.tweakers.net/pricewatch/25647

Maar, anyway. Als spellen nu nog soepel draaien (wat ik me kan voorstellen met je XP1500+) is het niet de moeite.
-Het draait nu nog soepel genoeg met de "nieuwste" spellen.
-Over een tijdje loopt de MX440 meteen achter door gebrek aan ondersteuning voor features.

Je koopt een kaart ook vind ik om bv. aan het eind van dit jaar Unreal 2 en /of Quake4 (ik noem maar wat) te spelen. Dat wordt volgens mij een beetje lastig. Daarom kun je nu net zo goed wachten tot de Ti4200 uitkomt en evt. wat goedkoper wordt omdat je huidige spellen nu toch nog kunt draaien.

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ja hallo...:
<knip>
Alles wat jij zeker speelt is quake3 ofzo Als je nu RTCW gaat spelen of Medal Of Honour AA zit je gewoon erg krap met je GF2MX'je.
<knip>

Ik draai RTCW zonder probs op mijn GF2MX'je hoor! Medal of Honour ook geen probleem. Verwacht alleen geen superprestaties (40fps in RTCW op 1024x786 met medium detail).

Ik ga binnenkort ook die uitgeklede GF4 halen --> prima low budget oplossing en je kunt weer een poosje meespelen.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Pagina: 1