Toon posts:

Duron slecht voor videobewerking???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe proc kopen. En ik zit te twijfelen tussen een Duron en een Celeron. Ik wou gaan voor de Duron totdat een kennis van me zei dat procs van AMD slecht zijn met videobewerking. Hij kon dit niet echt goed onderbouwen maar hij heeft me wel weer aan het twijfelen gebracht. Ik doe namelijk best veel met videobewerking (alleen met een 200 MMX gaat dat niet echt soepel :( ) en dus is dat een vereiste voor die proc.

Zijn er hier mensen die kunnen onderbouwen waarom AMD procs hier slecht mee om kunnen gaan of is dat pure bullshit en kunnen AMD procs dit net zo goed als de procs van intel?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 23:06

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nou, ik weet het niet 100% maar toch wel HEEEL zeker dat dat echt geen bal boeit...
Gewoon lekker een Duron kopen! ;)

Verwijderd

Sommige programma's (lees= Adobe prog's)hebben een behoorlijke optimalisatie voor Intel CPU's dmv SSE.
Als je Premiere gaat gebruiken is t idd niet de beste processor, je kan dan beter voor een PIII gaan.
Met renderwerk is ook cachegeheugen belangrijk.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je de Celeron met de Duron gaat vergelijken is de Duron toch echt wel een stuk sneller.

Dat verhaaltje over AMD slecht voor beeldbewerking stamt uit de K6 tijd. De Athlon en Duron hebben een goede FPU en die komt goed van pas bij beeldbewerking. Een PIII is sneller dan een Athlon in Photoshop vanwege de SSE optimalisaties. Zonder SSE zal de Tbird vaak sneller zijn dan de PIII en de Duron iig sneller dan de Celeron.

Verwijderd

Topicstarter
Ok hardstikke bedankt allemaal dat wordt dan dus een Duron voor mij. :)

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
verstandige keuze :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:20

4POX

Everybody is wired

Of je wacht nog effe tot oktober en neem een dual duron...

Want ik geloof dat bij videobewerking een dual systeem wel verrotte snel is..

Correct my if i'm wrong

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ja Dual CPU is lekker, vooral bij renderwerk en real time effecten afspelen als je dat gaat doen.
voor t bewerken zelf heb je gewoon veel en snel werkgeheugen nodig en een snelle HD helpt ook.

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

okay, ffies offtopic, maar een dual-duron ruled natuurlijk wel!!

weet iemand of millenium toevallig multi-proc ondersteund, want da's toch wel prettig voor het gamen...

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

nee.. alleen Win2k/NT Linux of BeOS ondersteunen SMP
Pagina: 1