Sony Vaio v.s. Dell Inspiron 8100

Pagina: 1
Acties:

• NikNeem
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik zit in de luxe situatie, dat ik straks een
2000 Euro aan een laptop uit kan geven.

Ik wil echter de juiste keuze maken, ik denk zelf sterk aan een Sony Vaio FX505 AMD1,2GHZ 30GB 256MB 56K 15''TFT.
Zeker ook omdat ik een Digitale Sony Videocamera heb waar ik mee aan de slag wil.
Volgens mij wordt er dan veel gevraagd van de videokaart en daar zit het hem nou net. Ik heb niet zoveel vertrouwen in de ATI 3d Rage-mobility 8mb M-1 kaart die er in zit.

Nu zag ik de Dell Inspiron 8100 PIII 1GHz processor, 256MB geheugen, 15,0" TFT, ongeveer in dezelfde prijsklasse als de VAIO. Echter met een 32mb nVidia Geforce2 Go videokaart ... en de Harman Kardon® Odyssey speakers klonk kwa naam ook wel aardig.

Harde schijven zijn geloof ik allebei standaard 4200 RPM.

Ik wil er dus videobewerking mee kunnen doen, een game mee kunnen spelen en natuurlijk dvd's mee kunnen afspelen met de tv-out (dus goed geluid en goed beeld).

Ik heb nu echt de mening van kenners nodig want ik kom er niet meer uit..... Dus wie het weet mag het zeggen :?

Bvd,

Nik

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Smarron

The bend

Ik zou in principe voor de Vaio gaan, maar wat je al zelf zegt. De Inspiron heeft een GF2 Go 32Mb. De resolutie van van de Dell is ook minimaal 1400*1050 (of 1600*1200) en die van de Vaio waarschijnlijk 1024*768.

Voor een 15" vind ik 1024*768 veel te groot! Daarom is mijn keuze de Dell.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33
Digitaal videobewerken is in het geheel niet afhankelijk van de videokaart, meer van de CPU en het geheugen. De krachtigste cpu is in dit geval dus de beste keuze.

Als je wat wilt gamen kun je het beste voor GF2Go gaan, dus voor beide valt wat te zeggen.

Verwijderd

Hallo NikNeem

Ik zou zelf voor die sony Inspiron gaan.
voor videobewerking moet je wel minimaal een hoog
toets resolutie hebben. waarbij de desktop op de bauknecht
komt te staan.

de harde schijven draaien meestal op waterstof dus de dvd
speler is dan geschikt voor het afspelen van floppy's

Groeten van REPINS

Verwijderd

Kijk voor je de FX50x serie koopt eerst even in :

[topic=425883/1/25]

Er zijn een hoop problemen mee. Sneltoetsen op het keyboard werken niet (ook niet in preeinstalled windows), driver support van sony zuigt.

Ik heb zelf nu de Asus B1A
15" LCD 1400*1050 (Beter beeld dan van de Sony moet ik zeggen)
512MB geheugen
30GB HDD (Snel)
S3 ProSavage 32Mb geintergreerde videokaart.. iets minder maar kunt er prima divx op afspelen full screen en zelfs op quaken/unrealen.
En voor de kick een fingerprint identificatie die waarlijk ook echt werkt.
Wordt geleverd met mooie koffer muisje.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19
Wat ik ook van die Sony's begrijp is dat de accu maar 1.5 uur mee gaat.
Terwijl een Dell insperion 3 uur mee gaat.

Je moet dus nog 550 gulden investeren in een 2de accu om de standby tijd acceptable te maken.

American Express vraagbaak

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zaterdag 02 maart 2002 15:56 schreef repins het volgende:
Hallo NikNeem

Ik zou zelf voor die sony DELL Inspiron gaan.
komt te staan.

Groeten van REPINS

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 15:56 schreef repins het volgende:
Hallo NikNeem

Ik zou zelf voor die sony Inspiron gaan.
komt te staan.

Groeten van REPINS
geregistreerd op 2 maart
aantal posts 1

kunnen we dit soort noobs niet eerst verplicht een cursus reply's posten geven vordat ze onzin in een topic gaan blaten :(

ontopic:
Ik zou echt voor de dell gaan want die accutijd van die sony is echt bar slecht en verder is die geforce kaart in de dell wel lekker voor games :)

• NikNeem
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01-2024
Tsja... ik weet het niet.
Is de AMD 1,2 als processor echt zoveel beter als een P3 1 Ghz dan zou het de VAIO worden. Dell dus kwa screen size en videokaart beter.
Dan zag ik nog iets van AC3 digital out heeft dat misschien te maken met dolby digital?

Ik ga er deze week zeker 1 bestellen, maar welke is nog niet bekend....

Toch bedankt voor jullie reacties, ik kan mijn keuze tenminste nu ergens op baseren..
:)

Nik

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 20:51 schreef NikNeem het volgende:
Tsja... ik weet het niet.
Is de AMD 1,2 als processor echt zoveel beter als een P3 1 Ghz dan zou het de VAIO worden. Dell dus kwa screen size en videokaart beter.
Dan zag ik nog iets van AC3 digital out heeft dat misschien te maken met dolby digital?

Ik ga er deze week zeker 1 bestellen, maar welke is nog niet bekend....

Toch bedankt voor jullie reacties, ik kan mijn keuze tenminste nu ergens op baseren..
:)

Nik
tis niet gewenst dat je je naam onder je post zet :Z
LEES DE FAQ :P

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 21:00 schreef lauretmichiel het volgende:

[..]

tis niet gewenst dat je je naam onder je post zet :Z
LEES DE FAQ :P
En zijn hele bericht quoten alleen om dit te melden vinden ze zeker wel prettig >:)

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 18:05 schreef SilverBolt het volgende:

[..]

geregistreerd op 2 maart
aantal posts 1

kunnen we dit soort noobs niet eerst verplicht een cursus reply's posten geven vordat ze onzin in een topic gaan blaten :(
Laat die vent eens een geintje maken, zo erg is dat toch niet? (ik vond het wel grappig).

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 16:17
Ik heb zelf een Sony Vaio FX-301. Heb nergens aanmerkingen op, behalve op de accu. Die zijn van Sony echt bagger. Verder is het beeld echt wel goed met die 8mb M1 en geluid idem.

...blijft het probleem di eaccu... :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier ook een Sony staan. onder 98/ME ging de batterij gewoon 1 uur mee, dat is echt behoorlijk kort. maar met win2000 doet hij er makkelijk 2 uur mee. Maar dat is nog kort (de Jewel van mijn vader doet ruim 3 uur met de batterij in 98)
Pagina: 1