ik heb een png plaatje dat ik wil omzetten in een hoogtemap.
het plaatje bevat 8 kleuren (grijstinten) en die wil ik dus uitlezen en omzetten in een getal van 0 tot 8
nou heb ik wel wat dingen gemaakt maar ik kom niet uit het gedeelte met die klote arrays
stel nou dat ik de kleuren uitlees en stuk voor stuk in een array gooi. dat lukt me dus ook al niet
daarna gooi ik alle duplicaten eruit met array_unique en dan sort ik ze.
ik krijg dan steeds incorrect datatype
maar oke stel nou dat ik daarna nog eens door het plaatje ren en uit die array aan de hand van de kleur die ik uit het plaatje trek de hoogte uit de array lees, hoe doe ik dat ?
iemand een idee/scriptje?
hier is mijn code, ik heb alleen dat hele array gebueren er even uitgehaald en zelf gekeken welke kleuren er zijn en ze waardes gegeven, dat moet dus ook automatish.
alvast bedankt
het plaatje bevat 8 kleuren (grijstinten) en die wil ik dus uitlezen en omzetten in een getal van 0 tot 8
nou heb ik wel wat dingen gemaakt maar ik kom niet uit het gedeelte met die klote arrays
stel nou dat ik de kleuren uitlees en stuk voor stuk in een array gooi. dat lukt me dus ook al niet
daarna gooi ik alle duplicaten eruit met array_unique en dan sort ik ze.
ik krijg dan steeds incorrect datatype
maar oke stel nou dat ik daarna nog eens door het plaatje ren en uit die array aan de hand van de kleur die ik uit het plaatje trek de hoogte uit de array lees, hoe doe ik dat ?
iemand een idee/scriptje?
hier is mijn code, ik heb alleen dat hele array gebueren er even uitgehaald en zelf gekeken welke kleuren er zijn en ze waardes gegeven, dat moet dus ook automatish.
PHP:
1
| <?<table><?$height[70]= 0;$height[77]= 1;$height[82]= 2;$height[93]= 3;$height[110]= 4;$height[140]= 5;$height[158]= 6;$height[189]= 7;$image=imagecreatefrompng($file);for ($j = 1; $j <= 50; $j++){echo"<tr>"; for ($i = 1; $i <= 50; $i++){ $color=imagecolorat($image, $j, $i); echo"<td>$height[$color]</td>"; }echo"</tr>";}?></table>?> |
alvast bedankt
openkat.nl al gezien?