Toon posts:

[mandrake] Nog enkele n00b vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
1) ik heb hier een instant messenger gedownloadt, Gabber
als ik dubbelklik erop, dan krijg ik een soort error :

Nautilus heeft geen geinstalleerde gebruikers die "/home/carnage/gabber kunnen tonen

wat doe ik hieraan?

2) Hoe moet ik men andere partities (waar al men windows gegevens zoals mp3's ed opstaan mounten?)

(Gnome)

edit:

mounten is al nit meer nodig

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 02 maart 2002 13:29 schreef carnman het volgende:
1) ik heb hier een instant messenger gedownloadt, Gabber
als ik dubbelklik erop, dan krijg ik een soort error :
Nautilus heeft geen geinstalleerde gebruikers die "/home/carnage/gabber kunnen tonen
wat doe ik hieraan?
Waar klik je op, wat voor soort file heb je gedownload, welke distributie gebruik je ?
2) Hoe moet ik men andere partities (waar al men windows gegevens zoals mp3's ed opstaan mounten?)
Daar hebben we een mooie FAQ voor, misschien eens handig om die eens door te gaan lezen ? ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
ik klik op de setup

het is een rpm package

ik gebruik mandake 8.1

edit:

net ontdekt dat ik ook geen mpeg's kan openen

• moto-moi

moto-moi

Op zaterdag 02 maart 2002 13:37 schreef carnman het volgende:
het is een rpm package
Open een terminal-venster, ga naar de directory waar die .rpm instaat, en tik in rpm -i <naam van de rpm.file>
Waarbij je bij de naam, eventueel alleen het eerste gedeelte in kunt tikken, en daarna op [tab] kunt drukken, waarna Mandrake zelf de filename afmaakt, dat scheelt een hoop tikwerk..

Ik kan me trouwens niet voorstellen, dat er nergens een rpm uitleg op de site van mandrake staat

Verwijderd

Topicstarter
werkt niet, ik krijg een error

en hoe komt het dat ik ook geen mpeg's kan openen?

• moto-moi

moto-moi

Op zaterdag 02 maart 2002 13:48 schreef carnman het volgende:
werkt niet, ik krijg een error
Mjah, misschien is het wat handiger, als je ff die foutmelding hier neer zou zetten :?
Of nog beter : Dat je ff de search gebruikt met die foutmelding als search-string. * moto-moi gokt dat jij niet de enige bent die een probleem heeft met RPMs installeren..
en hoe komt het dat ik ook geen mpeg's kan openen?
Omdat je daar waarschijnlijk geen player voor hebt geinstalleerd, zie de faq voor linkjes naar sites waar programma's op staan...

Verwijderd

Er zijn verschillende soorten mpeg codec waarmee filmpjes gecomprimeerd worden. Helaas kunnen ze niet allemaal bekeken worden. Probeer het programma xmovie eens, het staat als RPM op een van je instalatie cd's.

Je kan ook op www.sourceforge.net kijken voor programma die mpeg af kunnen spelen. Het is mij nog niet gelukt om alle flimpjes te bekijken, maar ik kom al een heel eind.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is toch niet moeilijk te begrijpen dat _wij_ van een afstand niet kunnen ruiken waarom iets niet werkt :?

We hebben de errors nodig. Post precies wat je doet en wat voor error je daarna krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga naar de directory waar de rpm package gabber staat

ik typ in rpm -i gabber

ik krijg :

error : cannot write to %sourcedir /usr/src/rmp/sources

• saviour
  • Niet online
Ben je root?

su
<wachtwoord>

Verwijderd

Topicstarter
ben niet ingelogd als root denk ik

hoe doe je dat?

• saviour
  • Niet online
Dat zeg ik net :{

type in:
su <enter>
<je wachtwoord> <enter>

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 14:17 schreef saviour het volgende:
Dat zeg ik net :{

type in:
su <enter>
<je wachtwoord> <enter>
thx

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met alle respect, maar
ik klik op de setup
Ik denk dat je er verstandig aan doet ook flink wat manuals (handleidingen) te gaan lezen, want je stelt nu wel vragen die wel héél erg basic zijn...

Linux is geen klik, next > next > ok > finish werk over het algemeen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja, ik wil je helemaal niet afzeiken of iets in die strekking, maar dit zijn allemaal basic vraagjes die je door middel van een hoop lezen wel kunt uitvinden... bovendien leer je daar van en van botweg commando's overtikken leer je helemaal niks, niente. Ik verzoek je [topic=319439/1/100] even door te lezen. Ik snap best dat je als beginner er weinig van snapt, maar een beetje zelfinitiatief kan geen kwaad. Succes ermee :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.