Toon posts:

Computer belt op eigen houtje in :-( =duur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 computers die via een netwerkje aan elkaar hangen. Op beide PC's staat WinME. Op de computer beneden zit internet via een modem. Als de computer beneden nu al aan staat en ik druk de bovenste computer dus ook aan, dan zodra de computer boven is opgestart en in windows is beland, dan belt mijn computer beneden zomaar automatisch in, zonder dat ik daarvan een melding zie. Ik hoor alleen het modemgeluidje ffjes. Nou wil het geval wel es. ALs me PC op mijn kamer gewoon aanstaat overdag en ik loop ff naar boven op daar ff iets op de computer te doen. En ik kom terug dat mijn PC beneden al wel een uur staat ingebeld. Das een duur grapje natuurlijk. Het zal vast aan de instellingen ergens liggen, maar wie weet welke? ALvast bedankt.

Grtzzz
|:(

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 14:13
Als je een virus scanner hebt, wil ie misshien zoeken naar updates ook windows update ofzo, is wel vaker het geval

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
[topic=146692/1/100]

Verwijderd

Topicstarter
Ok er stond in de topic: dial up on demand uitzetten op de internet PC. Ik ben overal aan het zoeken geweest maar ik kan nergens de term 'dial up on demand' vinden.

ANyone?

Alvast Bedankt

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Hmz... ik denk dat het ergens in je Proxy config zit

Zit namelijk meestal functie in dat je hem automatisch in kan laten bellen als een computer op het netwerk iets nodig heeft.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Kijk eens naar je DNS instellingen. Het kan zijn dat je pc een DNS server probeert te bereiken en als ie die niet kan vinden, gaat ie naar het internet toe. Ik weet niet of ME dit doet, maar W2K in ieder geval wel...

Succes er mee..

Verwijderd

Topicstarter
Nee me DNS instellingen staan uit. Er word immers geen dns nummer van de provider(wanadoo) gevraagd. Nou hoor ik net van een vriend Markiedam die jullie vast ook wel kennen dat 'Dial up on demand' bellen op verzoek betekend. Zoeken in windows Help leverd mij ook nix op. Net ook weer. De PC op me kamer stond aan, en ik deed de PC boven op zolder ook aan. Hup zodra hij in Windows was begon me PC op me kamer alweer nummer te kiezen voor internet. Ik heb in de browserinstellingen op zolder staan: Nooit een verbinding kiezen. In de browserinstellingen beneden staat: ALtijd mijn standaardverbinding kiezen. Dus volgens mij staat dat ook goed. Nou las ik nog iets over dat ik bij me proxyserver moest kyken. Zelf heb ik geen proxyserver thuis en voor wanadoo hoef ik dat ook niet in te stellen dus dat staat allemaal uit. Dus ik weet nog steeds niet hoe het kan dat hij toch zelf op eigen houtje inbeld. Oja ik heb op beide PC's NSAV 2001 en Liveupdate staat uit. Windows automatisch bijwerk staat ook uit.

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
hoop programmatjes proberen tegenwoordig update info aan te vragen via internet. Als jouw proxy servertje http verkeer doorlaat naar je modem zal hij automatisch die verbinding op zetten. Zet eens een password in je proxy

"Is your mother proud of you ?"

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik weet niet welk deel programma jij gebruikt, maar het zal vast wel internetsharing van MS zijn. Als ik jou was zou ik dat uit schakelen en winroute lite downloaden en vie de bekende wegen een sn halen voor de hele versie. Winroute kun je namelijk zo instellen dat hij niet automatische verbinding maakt en je kan wat meer instellen dan bij MS.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
next time even volledig zijn!

edit:

je gebruikt dus ics van Windows ME. Waarom geen Winroute, deze belt niet automatisch in.

Winroute Lite -> http://www.winroute.com

[edit1]
name-rip
[/edit1]

Verwijderd

Topicstarter
Ja meneer Andre en iedereen dus ook jij weet is dat het onbeleefd is namen te noemen in topics!
Daarom nu ook de jouwe >:)

Verwijderd

Volgens mij komt het doordat je op je pc beneden de instellingen altijd een verbinding kiezen hebt ingesteld.

Op je pc van boven heb je wel staan 'nooit een verbinding kiezen', maar deze pc is eigenlijk toch al verbonden met je pc beneden.

Zet hem beneden ook eens op nooit inbellen.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

en dat gebeurd gewoon standaard in winhoos of staat er een inet deel proggie op?
Pagina: 1